paard moeilijk aan de linker kant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

paard moeilijk aan de linker kant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 18:37

ik en de bijrrijder van mijn paard (een draver)
hebben vaak moeite met hem aan de linker kant aan de rechter kant is er echter niks aan de hand, dan is hij super braaf
aan de linker kant is hij opeens helemaal wakker en ziet ze echt vliegen er hoeft maar een vogel te zijn of een briesje wind en dan schrikt hij van de raarste dingen hij gaat er niet met je ervandoor ofzo maar springt gewoon opzij of staat op eens stil. en hij gaat dan vaak van draf over in galop.
wie kan ons tips geven om ervoor te zorgen dat dit wat minderd, of dat het helemaal ophoud.

remember you never miss it till it's gone away!!!


pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:16

Vermoedelijk is je paard scheef en heeft het meer moeite op de schrikkerige hand. Mogelijk heeft het paard in het verleden een nare reactie opgelopen waardoor nu nog kijkerig. Meestal gaat het over als ze mooi in balans op vier benen en recht lopen. Jij moet dan dus als ruiter ook mooi recht boven je paard zitten. Laat je instructeur eens meekijken.

succes,

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 19:49

ik heb ook altijd les met hem gehad maar door omstandigheden heb ik dat niet meer.
zij zei altijd tegen mij dat ik mijn buitenbeen aan moest drukken om hem op de hoefslag te houden en dat deed ik dan ook. en wanneer hij zomaar aan galopeerde zei ze heel leuk van laat hem maar lekker even galoperen?

remember you never miss it till it's gone away!!!

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:41

als je paard aanspringt in galop, terwijl je vraagt naar binnen te komen, krijg je een verkeerd antwoord. Direct afstraffen leidt vaak alllen maar tot veel spanning, daarom zal je instructrice wel hebben gezegd laat maar even galopperen, wel eraan dan natuurlijk en je hulp voor naar binnen zetten herhalen. Blijf daarbij dan wel recht op je paard.

Volgens mij is de enige manier om eea op te lossen: neem les.

lydje

Berichten: 19
Geregistreerd: 26-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:15

je moet toch je binnen been eraan houden om hem op de hoefslag te houden en de binnenteugel van de hals, en goed de buitenteugel vastzetten


avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 10:24

oke dank je lydje Knipoog ik zal het toepassen en ik zal het ook tegen de bijrijder zeggen.
ik hoop dat het wat beter zal gaan.

remember you never miss it till it's gone away!!!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:32

lydje schreef:
je moet toch je binnen been eraan houden om hem op de hoefslag te houden en de binnenteugel van de hals, en goed de buitenteugel vastzetten


Je moet nooit een teugel vastzetten.. daar gaat ze alleen maar meer van rennen etc.

Ik denk inderdaad dat dit zijn moeilijke kant is, dus heel veel buigingen.. voltes slangenvoltes.. Goed bezig houden en lekker los maken.. Succes OK dan!

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:39

niks lichamelijks?

momenteel paardloos

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:44

Zoals ogen, oren.

Verder wat anderen zeggen, met een kleine toevoeging. Vraag tegen stelling als ze haar schouder naar buiten gooit. Dus stelling dan naar buiten enz.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

lydje

Berichten: 19
Geregistreerd: 26-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:45

met teugel vastzetten bedoel ik uiteraard meer het feit van contact houden met de buitenteugel en binnenteugel van de hals.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:02

lydje schreef:
met teugel vastzetten bedoel ik uiteraard meer het feit van contact houden met de buitenteugel en binnenteugel van de hals.


Waarom de binnenteugel van de hals? Ik denk gewoon op beide kanten gelijk contact.. Als je binnenteugel van de hals doet gaat hij juist de hoefslag af.....

lydje

Berichten: 19
Geregistreerd: 26-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:44

nee want je rijdt hem met je binnen been bij om hem op de hoefslag te houden.............
met je binnenteugel tevens kneden om hen rond te rijden.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:53

ieder zn eigen manier van rijden weer he..anders gaat dit weer off-topic allemaal en komt er een slotje op...
ik denk ook dat het paard scheef is..zorg dus dat je veel voltes en slangenvoltes maakt..etc..maar als je hierbij niet met stelling en buiging werkt heeft dit niet veel effect.
succes gr esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 6 bezoekers