dilemma

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 10:30

ik zit met een probleem nu heeft het niets met paarden te maken maar ik lees regelmatig verhalen over moeders met kinderen. Ik heb altijd een baan gehad van 20 uur per week maar helaas net als zo velen onder ons ik ben werkloos geraakt.Nu lukt het maar niet om partime aan de slag te komen en iedere keer krijg ik te horen we hebben wel werk maar niet part time. Nu zit ik de dubben van wel full time of niet het is deze tijden niet makkelijke om met minder geld rond te komen. mijn dochter wordt 13 jaar en gaat van de lagere school af.Dus boeken kleding school het gaat maar door nu wil ik wel full time gaan werken maar dan is ze wel eens alleen en daar maak ik me zorgen over zelf zegt nicky mijn dochter dat kan ik best mijn man renè is chauffeur dus niet op regelmatige tijden thuis hoe doen jullie dat nu ik wil niet als een overbezorgde moeder overkomen maar toch groetjes anita

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:32

misschien eerst de fulltimebaan aannemen en dan verder zoeken naar het ideale parttime baantje?
ben je single of heeft je man ook inkomen?

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 10:36

ik ben getrouwd mijn man werkt en ik krijg ww

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:36

Ik ben geen moeder, maar als ik jou was, zou ik full-time gaan werken.

Je dochter kan best een paar uurtjes in de week alleen zijn. Bovendien wordt er (waarschijnlijk, in mijn tijd in ieder geval wel) van haar verwacht dat ze huiswerk doet, dat kan ze dan mooi in die tijd doen. En ze zal binnenkort misschien toch wel de neiging krijgen om zichzelf op de sluiten in haar kamertje (tenminste, dat had ik) en dan kun jij net zo goed gaan werken. Ik vind zeker dat het best kan, en het kan misschien zelfs best positief uitpakken.

Mijn moeder is full-time gaan werken toen ik 11 was, en dat was toen best effe wennen, dat je moeder niet iedere middag met een kopje thee op je staat te wachten, maar ik heb er verder niets aan over gehouden!!! Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:39

Moeilijke tijd idd. Misschien dat je een baan vlak bij huis kan krijgen?

Fulltime, en als je dochter klaar is met school dat ze eerst even langs je werk komt zodat je nog iets van toezicht heb?
Wel even bespreken met de werkgever van te voren...

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:44

Ik ben het met missnynke eens. En je dochter kan 's midaags best alleen thuis zijn, als zij dat zelf aangeeft. Ik vond het vroeger ook lekker als ik thuis kwam en ik was eventjes alleen. Even rustig bijkomen. Soms miste ik het wel, de gezelligheid, maar je dochter is oud en wijs genoeg om het te snappen. En misschien kan je de baan aannemen en als je eenmaal werkt met je chef bespreken of iets kortere dagen mogelijk zijn. Dat je lekker op tijd thuis bent. En anders kan je altijd nog op zoek gaan naar een leuke parttime baan.
Veel succes en hou ons op de hoogte.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:48

Ik ben bijna moeder en ga van full-time naar Part-time.

Kan me best goed voorstellen dat het een moeilijke stap is maar ik vind wel dat je een kind van 13 best de ruimte kan geven om alleen thuis te zijn. Is heel erg goed voor de zelfstandigheid van een kind.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:11

Het hangt natuurlijk heel erg van het kind zelf af of het wel of niet kan. Het ene kind is met 13 zeer zelfstandig en kan het gemakkelijk aan terwijl een ander kind van dezelfde leeftijd er misschien wel problemen mee kan krijgen. Heb je familie of goede vrienden in de buurt waar ze eventueel af en toe naar toe kan als er iets is? Dat lijkt me ook wel iets om mee te nemen in de afweging.

Parttime werken is inderdaad een ramp, ik kan ook niets vinden en die van mij zijn pas 6 en 10.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:43

Het hangt af van het kind, vind ik..

Mijn moeder is weer begonnen met werken toen mijn broer en ik beide op de basischool zaten.
Ze begon met ochtenden, en is toen wij naar het voortgezetonderwijs gingen hele dagen gaan werken.
Ze ging om 09.00 de deur uit en kwam om 18.00 weer thuis.
Wij hebben nooit problemen gehad, hadden altijd netjes ons huiswerk af ed.
Wij moesten eigenlijk altijd tot een uur of 4 naar school, en dan was het nog maar 2 uurtjes dat we alleen waren.
Wel lette de overbuurvrouw altijd op wat we deden, en zij vroeg ons eigenlijk ook vaak na schooltijd even voor een kop thee en koekjes.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:49

Hangt imo idd heel erg van het kind af. De één wil lekekr even rust en geen gezeur aan 'r hoofd als ze thuis komt, de ander waardeert het heel erg als er thuis iemand klaar zit met een kopje thee.
Maar als je dochter zelf aan geeft dat ze er geen problemen mee heeft...... En zolang ze wel de ruimte heeft om dan eens met een vriendin mee te gaan uit school, zie ik het probleem niet zo.

Zou idd wel fijn zijn als er buren ofzo zijn waar ze het goed mee kan vinden, zodat ze ergens naar toe kan als er iets is.

Succes met je keuze Lachen

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 22:26

bedankt voor jullie antwoorden ik heb altijd gewerkt in de logestiek inpakken eindcontrole rijden met een pick truck administratief werk archief voor uitzendbureau`s ect ooit in mijn jonge jaren als spring paarden groom in belgie en duitsland laast heb ik een aanbeiding gehad maar het is veel uren voor weinig geld en het moet leuk blijven als ik thuis kom moet ik denken lekker naar mijn paardjes en niet van heel de dag paardjes en nu weer.Maar in de logestiek is het ook hard werken en lange dagen maken maar daar verdien je dan ook naar maar dat wordt me te veel ik heb een studie opgepakt als administratief medewerkster en een studie windows praktijk beide cum laude geslaagd maar het mag niet baaten het probleem blijf part time maar in september gaat nicky van de lagere school en ik hoop dan bijv. een baan voor 32 uur te vinden maar zelfs dat blijft moeilijk en 40 uur ik zie er tegen op . maar ik denk dat ik gewoon moet gaan proberen mischien valt het reuze mee.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:43

Ligt eraan hoe zelfstandig je kind is. M'n broer en ik moesten vanaf een jaar of 8 zo'n 3 dagen in de week een beetje voor ons zelf zorgen overdag. Ik vond het niet zo'n probleem.
Vaak kun je tussen de middag overblijven op school en heeft je dochter geen hobby's voor door de weekse middagen? Ik ging 2 dagen in de week turnen, dan maakt het niet uit of je moeder nou thuis is of zit te werken. Verder zou je kunnen overleggen met een moeder van een vriendinnetje van je dochter, of ze misschien af en toe bij hun mag spelen als jij er niet bent.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:21

Ook mijn ouders hebben beide altijd fulltime gewerkt. Ik vond het heerlijk om na schooltijd het huis even voor mezelf te hebben.