Plots kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Plots kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:41

Of eigenlijk meer onregelmatig.Ik haalde ze zondag uit de wei en zag eigenlijk nog niks,maar toen ik ze begon te longeren zag ik dat ze linksom niet lekker liep .Rechtsom in stap was er niks te zien en heel vreemd langs beide kanten draafde ze ook goed.Nog speciaal iemand er bij gehaald omdat ik eerst dacht dat het mijn verbeelding was.Maar die gene bevestigde mijn verhaal wel .Op het beton loopt ze duidelijker mank.Ik wilde al gelijk de dierenarts roepen maar hier op stal zeggen ze haar even te laten staan en het aan te kijken.Als het morgen niet beter is laat ik eerst de smid maar komen haar ijzers moeten over twee weken vervangen worden maar mischien zitten ze nu wel niet goed hoop ik.Ik moet er niks van hebben van die vage kreupelheden,het heeft me verleden jaar 3 maanden gekost en veel geld toen was ze ook kreupel geen veearts die wat vond foto's gemaakt en net voor dat ze de kliniek in zou gaan liep ze zo goed als iets ,of ze nooit iets gemankeert had .Een vaag verhaal dus.Dus met schrik in mijn hart wacht ik af .Ik ga zo toch maar nog eens kijken.Wie heeft er ook zo'n vage kreupelheid mee gemaakt en wat doe jij eerst dan? o,ja er is geen pulsatie het been is niet warm of dik Verward


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:44

Ik laat in zo'n geval eerst de smid komen.
Als het daar niet aan ligt, ga ik het probleem bij het rijden zoeken...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:46

Dank je marieke ,ik ga de smid er ook bij halen .Ik ben net nog wezen kijken en mijn man dacht ook dat het ijzer niet meer goed zat dus ik hoop het.Wat rechtrichten betreft ik heb verleden jaar na haar kreupelheid een tijd gelest bij een leerling van antoine de bodt dus ik denk dat dat wel goed zit. Knipoog

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:26

Klinkt als een hoefzweer, daar gaan ze vaak plotseling kreupel van lopen. Voel of de hoef warm is, zowel aan de boven als onderkant. Tot de hoefsmid of DA komt kan koelen zeker geen kwaad. Bij hoefzweer elke dag in lauwwarm water zetten met biotex, kan ook geen kwaad, daarna wel weer koelen. De hoefsmid snijdt m er zo uit. Geen paniek Knipoog

Mithras
Berichten: 32
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: onder de rook van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:09

Mijn paard had ook een hoefzweer, maar liep niet super kreupel meer onregelmatig. 1,5 week en een paar foto's later kwam er uit dat hij een hoefzweer had te grootte van een erwt.

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:55

Een "vage" kreupelheid kan ook veroorzaakt worden door rugproblemen. Ik zou dat zeker even nakijken.

Groetjes Annemarie

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:04

silvana schreef:
Wat rechtrichten betreft ik heb verleden jaar na haar kreupelheid een tijd gelest bij een leerling van antoine de bodt dus ik denk dat dat wel goed zit. Knipoog


Super, daar doelde ik op, maar bracht het even wat algemeen aangezien ik anders waarschijnlijk van veel mensen commentaar krijg Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: henshem en 79 bezoekers