Voorbereiding terreinrit/ sgw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Voorbereiding terreinrit/ sgw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:41

Ik wil in oktober Vasse starten, da's o.a. een SGW, maar ze organiseren dus ook een terreinrit. Ik wil met Eldien de terreinrit doen.
Moet je daarvoor ook een wp in het springen hebben?
Hoe hoog staat het (voor de paarden)?
Hoe zijn de regels nou, mag je bijv. wel crossen als je een x aantal fouten had in het springparcours?

Wat kan ik doen aan speciale voorbereiding? (buiten gekke hindernissen springen, dat doen we al en ik ga nog een x trainen in Boekelo)
Eldien heeft wel een aardig goede conditie, wordt haast iedere dag redelijk intensief gereden. Zou ik speciaal condititraining met haar moeten doen? Ik wil haar niet over de kop jagen daar!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:20

Als je paard gewoon in crossconditie is kun je makkelijk die terreinrit rijden hoor
Vorig jaar stond de terreinrit een cm of 60 schat ik en veel hindernissen kon je ook omheen of een simpel alternatief pakken Ik vond Vasse vorig jaar erg leuk en wil hem dit jaar eigenlijk ook weer rijden, moet nog even kijken hoe hij uitkomt in de planning.

Het is voor mij alleen wel een roteind rijden Clown Verdrietig (ruim drie uur)

Hoe het met het springparcours zit weet ik niet, dat hebben ze vaak niet eens met de oefencross/terreinrit
In het B mag je de oefencross niet starten als je meer dan 24 strafpunten hebt(hindernisfouten!) of uitgesloten wordt...Ik had in Ede 40 strafpunten, maar dat was voor het grootste deel tijd, want ik had twee stops(gelukkig geen drie Clown ). Dan mag je dus nog gewoon de cross starten Party!!
(heb trouwens geen idee waar hij last van had Verward We gaan binnenkort M starten en het gaat echt super, heb je in een parcourtje van krap 90 cm ineens twee stops...Bloos! En het waren twee hele vuile ook Verdrietig )

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:34

bij een oefencross/terreinrit hoef je geen winstpunt te hebben in het B springen. Je hoeft je ook niet in te schrijven dmv een startcoupon.

Als je B SGW wilt starten moet je 1 winstpunt halen in het B springen (als ruiter niet hoger dan L SGW is geweest iig )

Verder zie gomir!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:02

Ik heb eens even op die site gekeken. Ziet ernaar uit dat deze oefencross wel dressuur en springen erbij heeft. Dat is wel leuk. Hindernissen zien er ook mooi uit op de foto. Jammer dat hij in hetzelfde weekend van Ysselsteyn is, anders was het nog wel iets voor mij geweest.

In principe is intensieve dressuurtraining al voldoende om je paard in conditie te houden voor een B cross. Verder is het ook slim om het water op verschillende plekken te oefenen, en gewoon een paar verschillende crossterreinen te bezoeken.

Voor de rest is alles door mijn mede (SGW) bokkers gezegd.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:12

Op www.sgwvasse.nl kun je de hindernissen van vorig jaar bekijken Lachen
(heb ik net ook weer even gedaan Knipoog )

Ik denk dat de kans dat mijn mams en ik met paard naar Scum in Limburg trekken niet zo groot is We hebben het vorig jaar erg leuk gehad in Vasse namelijk en mijn mama wilde daar erg graag weer met me naartoe dit jaar *LOL*

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:23

SNIF!