Oefencross Ede: zeer goed bevallen we gaan door.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Oefencross Ede: zeer goed bevallen we gaan door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 11:12

Ook wij hadden dit weekend onze oefencross. Nou ja niet ik de nieuwe ruiter met Leys dan.

Hier het verslag:

Om half 1 zijn we richting ede gereden om op ons gemak het parcours te verkennen en vast aan te melden. Er liep toen nog niemand dus hadden we lekker de tijd. Hindernissen zagen er niet hoog uit maar wel breed niet dat dat een probleem is maar toch anders. De boog het bos uit vond ik wel een lastige spring en die hindernis erna met de halve boog. Bij de piano hebben we een tijd staan kijken ik vond dat ze gewoon rechtdoor moest proberen te gaan wilde hij niet kan je altijd alternatief nemen. Leys heeft alleen de gewoonte om bij een afsprong echt een flinke jump te nemen en dat moest hij daar echt niet doen. Het water zou ook wel lastig worden nu maar hopen dat hij een ander paard braaf zou volgen.

Erna zijn we lekker op ons gemak Leys gaan halen. Onze toppie groom was er al en de auto was snel geladen en we konden op weg. We hadden gelukkig weinig last van files dus al snel kwamen we in Ede aan. Leys stond nog tevreden te knabbelen op zijn kuil. We hebben nog even bij de Piano en Waterbak gekeken en ERG veel lol om de omroepster gehad wat een verschrikkelijk TOF mens toppie. Het geeft toch wel erg veel sfeer. Ondertussen kwam ook mijn vriend aan en de vriend en vriendin van de ruiter. En later kwam Maaike ook nog helemaal toppie dat ze er was een dag voor de grote reis naar Engeland.

We zijn leys rustig gaan opzadelen aan zijn ogen te zien had hij er zin in Haha!. Met inrijden kreeg hij er helemaal zin in maar bleef erg braaf inspringen ook geen problemen. Keuring was goed dus we konden van start. Hij heeft alles gesprongen en gedaan geen alternatief genomen. Hij hield wel een paar keer in maar zodra hij even gekeken had was het over en sprong hij er braaf overheen. Bij het water begon het pas echt. Hij wilde er echt niet heen ook omdat er precies via de andere kant een ruiter vol in galop door de bak ging (ENG WATER BIJT). Met hulp werd leys erin gezet helaas kreeg die man ook een duik mee jaaa leys is erg handig daar in hihi. Ondanks de hoge laarzen was de rest van de broek ook nat hihi.

Bij de piano wilde ze toch de alternatieve route nemen maar dat vond leys niets dus toch maar de gewone weg en dat ging prima. Erna wist ze leys achter iemand aan te plakken om in volle galop door de waterbak te gaan. Toen lekker na de laatste hindernis en daar hebben we een leuke foto van Haha!.

Erna nog even goed uitgedraaft en op naar de keuring. Die was prima met 80 en kregen compliment dat hij nog zo fit was hij kon best nog een rondje trots.
Er bleek ook nog een bekende van de ruiter langs de kant te hebben gestaan die ook erg fanatiek eventing rijdt en ze wist te vertellen dat ze zeker door moest gaan en dat het er een goed paard voor was. We zijn dus nu aan het informeren om te gaan trainen bij Gert Boonzaaier (had hem ook zien lopen en vond hem zeker goed) ben dus erg benieuwd wat daar uit gaat komen.

Moe en voldaan gingen we naar huis ze hebben alle hindernissen genomen ook al was het niet in een keer maar daar is een oefencross voor en niet om alternatieven te rijden Haha!. Thuis leys nog even laten lopen om eerste stijfheid te voorkomen.

Dag erna was hij prima wel wat stalbenen en wat stijf eerste 10 minuten maar erna was hij prima. Ben altijd voorzichtig met zijn benen dus heb hem voor de zekerheid 2x afgespoten. Zondag had hij nog droge benen en ging lekker mee op wedstrijd waar ik zelf 2 fijne proefjes reed fijn constant met een goed gevoel. Helaas hadden de juryleden een andere idee en gaven helemaal geen winstpunten weg. In de 2de ring werd er een weggegeven met 160 punten. Erg jammer dus want mijn instructice had ook beter verwacht. Stalgenoot kwam zelfs met 129 punten thuis (was een jurylid die haar dus niet mocht) vind dit echt te schandalig voor woorden. De vereniging maakt zich hier niet populair mee. Jammer erg jammer. Ik ben tevreden wat ik heb gereden en als ik de video kijk helemaal denk dat dat belangrijker is.
Thuis heeft hij nog een uurtje op het weiland gestaan waar hij nog even moest laten zien dat hij nog LAAAAAANGGG niet moe was eikel.

Maaike toppie dat je er was zal je missen komende maand. jammer Ilona en Roy dat jullie er niet waren jullie hebben echt wat gemist. En ik sorry dat ik er zaterdag niet was ging het niet halen. Locanda onze toppie groom en verwenner van Leys je bent geweldig om mee te hebben.

Crossmonster bedankt voor alle tips we hebben ze goed gebruikt.

Afbeelding

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:30

gave foto !!
leuk dat het zo goed ging!!!
wat leuk dat je ook gaat crossen nu
en ik snap dat je helemaal trots bent na al die complimenten van iedereen !
fijn dat je wat aan mijn tips had Lachen doet me goed !
dit jaar zal er voor mij nog niet veel cross inzitten, misschien tegen t eind van t jaar eentje, maar volgend jaar dan moet je maar naar gorssel ofzo komen, en dan moet je maar es mooi mee komen bbqen met maartje (loulou ) en mij Haha!
want een cross is pas écht, als je de dag ervoor al met paard en al komt overnachten Knipoog
nee das gekkigheid
wij gaan vaak de dag ervoor, om de cross vast goed te kunnen lopen, en zodat we smorgens niet om 3 uur hoeven te vertrekken Knipoog
maar dat is dan wel beregezellie !
gefeliciteerd met de fijn gereden cross!!
en wie weet tot snel !

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:05

Fijn dat het zo goed ging. Hindernis 1 vond ik ook erg breed, maar uiteindelijk stelde het geen fluit voor om te springen. Heksenogen (zoals hindernis 4) zien er meestal eng uit maar zijn juist heel gemakkelijk om te springen. Voor de rest vond ik de breedte meevallen, op hindernis 9 na dan. Gorssel zou idd een goeie cross zijn om mee te beginnen, maar je moet daar wel heel vroeg voor inschrijven altijd.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:08

Fijn dat het zo goed ging! Weer een tegenstander erbij straks op de officiele wedstrijden! haha

En wat betreft het inschrijven voor Gorssel (thuis cross voor mij) ik zou alvast inschrijven.. Gorssel zit heel snel vol..

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:08

wat was hindernis 9 ook al weer?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 12:11

Heb alle hindernissen op foto staan zal ze eens op de pc zetten en hier plaatsen wel leuk voor het idee.

Duurt nog wel even hoor.

Hahaha maak je borst maar nat chantal we gaan ervoor trainen Haha!.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:14

Dat is wel aardje naar Leys zn vaartje!

Leuk dat hij er zoveel plezier aan beleefd!
Leys gaat dus een nieuwe carriere starten? Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:21

Gaaf Pris, jammer dat de pic wat donker is geworden Knipoog.
Wanneer is de volgende wedstrijd?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:40

Dat was een boom met een gat eronder. Voor de slang.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:42

?? Deze foto was van de laatste hindernis toch?

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:44

Nee, ze vroeg ergens wat hindernis 9 ook alweer was.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 13:49

Scum schreef:
Dat was een boom met een gat eronder. Voor de slang.


Dat waren toch die 2 hindernissen naast elkaar van laag naat hoog toe?.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:59

Nee, het was gewoon een breekboom, midden op de hei. En daarachter was hindernis 10 de slang.

Ik denk dat jij hindernis 8 bedoelt?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:12

Ik ga hem opzoeken ben nu toch nieuwsgierig.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:17

hej, daar is leys weer Lovers Dus een springer, een dressuurbok én een crosser in 1??? Nu echt een allround paard!!!

:){

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:47

Het was die grote dikke zwarte glimmende breekboom met dat gat eronder *LOL*
Ot ging een galopsprong of zes daarvoor ineens fullspeed een compleet andere richting uit, weet nog steeds niet waarom, maar hij zag vast wel iets Knipoog

Fijn dat het zo lekker ging Ik start ook in Gorssel dus dan zie ik jullie daar vast wel
Wieringerwerf eind augustus is ook een hele mooie cross om mee te beginnen, dat staat ook nooit te gek gebouwd

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:51

Wieringerwerf staat in de lage klasses (B en L paarden) idd niet gek gebouwd.

Maar de Z pony's vorig jaar.... phoe schrok me rot toen ik die cross liep! Was voor mij 1e keer Z pony's met Murphy, met crosslopen zag het er naar uit dat veel nog werd verlaagd in de cross na de Z paarden, maar toen ik de cross in ging stond ik steeds meer voor verbazingen, ik moest echt vliegen daar! Bijna niks was verlaagd na de Z paarden... Er waren toen ook erg veel hindernissen in de cross.. maar ik ga dit jaar weer naar Wieringerwerf hoor! En dan in de L paarden! Dan is ie goed te doen!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:55

Afbeelding
Heb even de foto voor je opgelicht.
Nu valt er iig een paard te zien...

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:00

Super gaaf hee! En stoer foto!
Je ziet dat Leys hier echt van geniet. Echt leuk!

Eva ons kleine wonder, geboren 28-11-2010!
*RIP* Cupido.. je bent altijd in mijn hart!! Ik hou van je!!
14-05-96 † 19-03-07

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:10

Leuke verwarring. Ik vloog vóór hindernis 9 bijna uit de bocht Lachen maar had er verder niet heel veel moeite mee. Mede omdat ik ontdekte dat het een nep-boom was. (psychisch makkelijker)


*edit: taalfoutjes*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:26

kimmy schreef:
hej, daar is leys weer Lovers Dus een springer, een dressuurbok én een crosser in 1??? Nu echt een allround paard!!!


haha springen kon hij al dat was geen probleem. Alleen de dressuur he we vonden het beide niet leuk maar nu vinden we het beide leuker en gaat het ook beter.

Tja en dat crossen is echt op zijn lijf geschreven eindelijk kan hij al zijn energie kwijt.

Kimmy kom je een keer aanmoedigen??.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:01

Jaja was een mooie dag Lachen (afgezien van mijn blessure die weer opspeelde Verdrietig , bij het heen en weer rennen van het " Wow! bijtende water" naar de "valkuil")

Nou wat hebben we nog meer; western, polo, vrijheidsdressuur, karretje.
is allemaal helaas niet op zijn lijf geschreven, hoewel als hij niet zo lomp zou zijn af en toe Koe , zou polo ook nog wel gaan. Western en VD zou hij toch geen hout van snappen. En volgens mij begint ie voor de kar gewoon net zolang te rennen tot die kar niet meer aan hem vastzit Zij zijn groot en ik is klein! .

Het word nog wel wat met dat paard Slim , en nog alles in 1 ook Pling !

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:05

Prisca schreef:
haha springen kon hij al dat was geen probleem. Alleen de dressuur he we vonden het beide niet leuk maar nu vinden we het beide leuker en gaat het ook beter.

Tja en dat crossen is echt op zijn lijf geschreven eindelijk kan hij al zijn energie kwijt.

Kimmy kom je een keer aanmoedigen??.


Niet bij cross want dat vind ik eng Nagelbijten / Gniffelen Haha!

:){


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:16

Locanda schreef:
Jaja was een mooie dag Lachen (afgezien van mijn blessure die weer opspeelde Verdrietig , bij het heen en weer rennen van het " Wow! bijtende water" naar de "valkuil")

Nou wat hebben we nog meer; western, polo, vrijheidsdressuur, karretje.
is allemaal helaas niet op zijn lijf geschreven, hoewel als hij niet zo lomp zou zijn af en toe Koe , zou polo ook nog wel gaan. Western en VD zou hij toch geen hout van snappen. En volgens mij begint ie voor de kar gewoon net zolang te rennen tot die kar niet meer aan hem vastzit Zij zijn groot en ik is klein! .

Het word nog wel wat met dat paard Slim , en nog alles in 1 ook Pling !


Haha idd helemaal vergeten de trap/piano had als bijnaam "de valkuil" dit speciaal voor de ruiter die het niet zo zag zitten omdat leys graag een grote sprong maakt met een afsprong hihi.

Mhh volgens mij heeft hij in de weiland zondag wel een aardig stijltje western en VD weggegeven?? Toch leuke zo'n merrie in het weiland die je kan plagen. Dat karretje neeee dat niet dat hij dat leuk vind hij springt liever.

Tja het kan af en toe best een fijn paard zijn Haha!.


Kimmy het is niet eng het is LEUK.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:22

Gave foto joh, echt onwijs fijn dat hij er ook zo'n lol in had!
Nu heb je echt een veelzijdig paard

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers