Endurance wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:04

Hallo allemaal ik ga 17 okt voor het eerst een endurance wedstrijd starten, Zijn er hier ook mensen die hun ervaringen willen delen met mij?
En is het belangrijk dat je zelf ook op conditie bent? Haha!
Nina mag al 2e klasse starten maar ik ga voor het eerst dus wordt het 1e klasse
Heb er wel heel veel zin in

Nicky love you for ever and i mis you
R.I.P.Bowie



haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:13

Noem het MAAR klasse 1...het is wel even 37 km, dus voor de eerste keer is dat toch een aardige wedstrijd zou ik zo zeggen! Knipoog
En ervaringen... die zijn hier op bokt in diverse topics al aardig beschreven, effe zoeken. Haha!

* Weer 6 weken rust eroverheen!*
GRRRRRRRRRRRRR!!!!!!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:39

Tis vrij belangerijk dat jezelf ook op conditie ben ja Haha!
Net zoals haasier zegt er zijn errug veel topics over endurance....
We hebben bijna ons eigen endurance cluppie hier:D

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 05:49

nicky welke endurance is dat welke plaats?

trotse moeder van 2 prinsesjes

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:08

dat is tooch de peelrand.... ???

idd zorg dat je zelf en dat je paardje goed op conditie is.... ze zeggen wel eens dat ieder paard met een goede basisconditie klasse 1 zo uit kan lopen maar niet ieder paard heeft dezelfde goede basisconditie... en wat is dan eigenlijk "de"goede basisconditie???

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 09:11

Ja inderdaad gracia de peelrand.

Nicky love you for ever and i mis you
R.I.P.Bowie

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:40

Wanroij is dat ja. Ik doe hem niet want ik zit dan precies in de verharing en om dat klasse 2 te rijden....is not handy.
Maar waarom start je pas de laatste van het seizoen??

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 07:40

ja je kan beter de eerste starten... dan kan je je nog uitleven op de rest van de wedstrijden.. ik ou er hooguit drie rijden dit jaar oa austerlitz, lage vuursche en katwijk... ik heb er nu drie gedaan waaronder 1 die gepland was.... hoezo verslaafd????

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:37

Veel plezier met je wedstrijd! Ik heb nog nooit endurance gereden maar vanaf het begin dat ik er over las (toen ik mijn pony nog maar een paar maanden had, vorig jaar oktober ofzo) wilde ik al een keertje meedoen dus dat wordt dan volgend jaar een keertje, denk ik. Jammer alleen dat lidmaatschap 40 euro per jaar bedraagt van de DER, anders kan je toch alleen in de kennismakingsklasse starten ofzo, zonder lidmaatschap...? (wat de eerste keer natuurlijk sowieso al het plan is Tong uitsteken)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:30

je kan een keer ind e kennismakingsklasse rijden per jaar, en dat kan drie kkeer zonder lid te zijn, je zou dus de komende drie jaar ieder jaar een wedstrijd kunnen rijden zonder lid te zijn...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:42

Okee, bedankt. Lachen M'n ouders betalen al alles m.b.t. paarden en bovendien ben ik volgend jaar best van plan een druk paardenschema te hebben met wedstrijden en evenementen, dus ik denk dat als ik te oud ben voor de ponyclub en / of afgestudeerd ben enzo er meer tijd vrij komt voor endurance. Ik kan de verleiding om het toch een keertje te proberen volgend jaar echter niet weerstaan, dus ik denk dat ik misschien een of twee jaar een kennismakingswedstrijd meedoe en daarna toch meer wil meedoen. Knipoog

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:46

je kan ook altijd een keer komen kijken... dan merk je al heel veel van de gezellige vriendelijke sfeer onder elkaar dat is gewoon al heel leuk!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:04

Ja, kijken kost niks!!! Beetje sfeer proeven!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:56

enne tiz gezellig bij ons hoor!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:31

Haha, kijken kost nog steeds wat als het ver weg is. Haha! Helaas ben ik nog geen 18... Knipoog Volgens mij moet ik dan gedwongen rijbewijs en aanhangerbewijs halen van mijn vader, haha, hij gaat nog flink moeten rijden volgend jaar als ik bijna elk weekend wel iets wil doen! Tong uitsteken Volgend jaar wordt ik wel 18, rijbewijs kreeg m'n broer ook voor z'n verjaardag, dus... nu nog een auto die een trailer mag trekken, een aanhangerbewijs, en eh... geld voor dit alles. Haha!

Trouwens, ik kan wel kijken, maar eh... Ik ben best verlegen, dus ik raak met niemand aan de praat... Bloos

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:48

Wedden van wel? Haha!
De sfeer met endurance wedstrijden is zo anders dan bv met dressuur of springwedstrijden. Je hebt geen onderlinge competitiestrijd, tenminste veel minder als in de andere takken van de ruitersport.Iedereen is vriendelijk en behulpzaam ( ok,je hebt altijd uitzonderingen) en iedereen leeft met elkaar mee!

Lang leve de Endurance OK dan! Haha!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:53

Zeker weten van wel!!! Als we weten dat je komt en je beschrijft jezelf gaan wij wel tegen jou aan beppen. Wedden dat je dan wel terug praat!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:54

Galja schreef:
Lang leve de Endurance OK dan! Haha!


Amen!!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

nickysuppie

Berichten: 329
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Vorstenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 05:13

Moet je trouwens een ruiterbewijs voor de endurance hebben????

Nicky love you for ever and i mis you
R.I.P.Bowie

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:41

Dat is afhankelijk van de wedstrijd. Maar voor de meeste wedstrijden heb je geen ruiterbewijs nodig. Er waren enkele uitzonderingen, maar volgens mij hebben ook die wedstrijden het tegenwoordig zo weten te regelen dat het niet nodig is.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:41

Van de DER (bond) hoeft het niet, maar de landeigenaren eisen het soms...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:14

Nicky, in mijn profiel staat nog een stoere foto van Nina tijdens Wittelte 2002! Cool

Leuk dat je haar nu ook in de endurance gaat starten, ze had er altijd ontzettend veel lol in! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:30

Jorie schreef:
Zeker weten van wel!!! Als we weten dat je komt en je beschrijft jezelf gaan wij wel tegen jou aan beppen. Wedden dat je dan wel terug praat!!!


M'n paard en ik hebben afgelopen zaterdag ook voor het eerst meegedaan in de kennismakingsklasse, is heel goed bevallen ondanks dat we gediskwalificeerd zijn, maar het gaat er in ieder geval heel erg gemoedelijk aan toe! Het is inderdaad echt zo dat wildvreemde mederuiters, -,bokkers en -, kijkers je zo maar aanspreken. Echt heel erg leuk en zeker aan te raden als het je leuk lijkt! OK dan!


Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:29

Jorie schreef:
Zeker weten van wel!!! Als we weten dat je komt en je beschrijft jezelf gaan wij wel tegen jou aan beppen. Wedden dat je dan wel terug praat!!!


Ik ben zelfs nóg verlegener tegen mensen die ik "ken" online Bloos, zelfs als ik ze helemaal niet ken, haha, als ik mensen totaal niet ken en ze beginnen tegen me aan te banketstaaf krijg ik vaak nog wel een goed gesprek! Tong uitsteken zeker weer iets psychologisch... Maarja, ik vind het jammer dat het nog wel even gaat duren voordat ik meekan naar een. Boos! Volgend jaar toch maar rijbewijs halen als ik 18 ben... En dan nog een auto kopen terwijl ik geen geld heb. Hm. Tong uitsteken Het jaar daarna kan ik nog een jaartje ponyclublid zijn, maar ik ga dus ook lid worden van Midgard, een ijslandervereniging, volgend jaar, dus alle activiteiten moeten sowieso een beetje op de plaats vallen.

Hoe doen jullie dat trouwens, bijvoorbeeld als een endurancewedstrijd heel ver weg is...? Ik bedoel, katwijk leek mij dus wel tof maar dat is 3 uur rijden (of meer, met trailer bedoel ik) dus dat gaat mooi niet door.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:30

Ter plekke overnachten! Stalling regelen voor je knol of een paddockje uitzetten, en zelf in auto/tent/camper/jeugdherberg/bij kennissen slapen! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers