Wat een hoop ellende op bokt!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wat een hoop ellende op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:55

Ik ga eens lekker zitten om te bokken en de automultilatie/borderline/eetstoornissen vliegen me om de oren. Ligt het aan mij, of wordt bokt de laatste tijd overspoeld door ongelukkige mensen die zich met het leven geen raad weten? Ik klik een paar profielen aan en daar zie ik pessimistische gedichten en plaatjes van mensen in het zwart.

Ik vind het geweldig dat bokt een uitlaatklep is voor sommige mensen, maar zet bij sommige posts toch wel een vraagteken. In hoeverre spreken we hier van bokt-therapie? Wat kan je van bokt verwachten? Waarom zetten die mensen de stap naar professionele hulp niet?

In het automutilatie topic op jeugdhonk schreven zelfs zoveel mensen 'oh gelukkig meer mensen doen het' dat ik haast bang werd dat dit als normaal wordt beschouwd onder de boktjeugd. Dat is toch van de zotten! Of is dit een nieuwe manier van 'puberen' ofzo?

Begrijp me niet verkeerd, het is heel prettig dat je in de anonimiteit van bokt begrip kan vinden. Maar ik heb er toch een vreemd gevoel bij. Natuurlijk kan je niet oordelen over de leefsituatie van anderen. Maar ik mis de geweldige topics van Dorine nu wel, ik denk dat een heleboel mensen daar een hoop inspiratie uit kunnen halen over een manier om in het leven te staan!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!



Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:57

Mee eens.. Ik heb ook wel eens een dip, maar soms zou je bijna iedere dag een dip kunnen krijgen.. Bloos!

Ik lees zulke topics over het algemeen maar niet meer Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:58

Volgens mij is het de tijd hoor.. Afgelopen zaterdag heeft iemand die ik vrij goed ken geprobeerd zelfmoord te plegen.. Dat is al de zoveelste dit jaar..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:00

Citaat:
Maar ik mis de geweldige topics van Dorine nu wel, ik denk dat een heleboel mensen daar een hoop inspiratie uit kunnen halen over een manier om in het leven te staan!

idd

meer heb ik eigenlijk ff niet te zeggen

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:02

Laura.. je haalt me de woorden uit de mond.. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik die topics láng niet allemaal ga lezen..

Maar ik vroeg me wel af: "ben ik nou de enige die met een weekend-kater dat het barst en buikpijn van het lachen achter de pc zit te genieten van het feit dat het alweer bijna weekend is?" Haha!

En jij weet nog waarom ook Bloos

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:02

Ik denk dat je aan de ene kant wel gelijk hebt.. en ik geloof best dat voor sommige mensen het gewoon een echte uitlaatklep is om het hier kwijt te kunnen.. maar het gebeurd naar mijn idee de laatste tijd iets te vaak

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:05

Hier sluit ik me bij aan.

Het kan inderdaad heel plezierig zijn om zonder herkend te worden je verhaal te vertellen. Ik denk alleen dat het niet goed is om raad te vragen aan bokkers die je alleen via bokt kent. Ga bij je zelf te rade en zoek professionele hulp HOE MOEILIJK HET OOK IS!!!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:07

Ook al voel ik me knudde dan zal ik het zelden of nooit op Bokt zetten. Dat is prive en hou ik voor mezelf of mensen waar ik een goed contact mee heb.
Wel kan ik begrip op brengen voor mensen die dit nodig hebben. Iedereen verwerkt problemen op een andere manier.
Wat ik wel wil zeggen is, zie ook het positieve want dat zit over al in.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:12

Het is maar de vraag of als een losbol leven zoveel beter is (zo zitten er namelijk ook een hoop op Bokt).
En om nu te stellen dat topics van Dorine de stroom "miserie" hier op Bokt had kunnen indijken?

Denk dat het voor veel mensen "gewoon" puberen is, en op zich is daar niets mis mee, alleen maakt niet iedereen dat op dezelfde manier door.
Ik ben ook van mening dat hier op Bokt genoeg de goede raad gegeven wordt van "zoek (professionele) hulp", "laat dit niet aanslepen", ... Wat die mensen in kwestie daar dan verder mee doen, is hun zaak.
Als zij hier op Bokt een topic willen openen en denken dat ze daar mee geholpen zijn, of als zij hier steun/bevestiging voor bepaald gedrag willen zoeken... heel cru, maar dat moeten zij weten.

En als je dat zo vervelend vindt, kan je die topics maar het best negeren.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:14

Op zich heb je gelijk Laura... Maar aan de andere kant zijn er ook wel weer heel veel "plezierige"posts op bokt... Het is ook meer waar je op let denk ik... Je hebt ook een fase van pennymeisjes... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:14

leentje schreef:
Het is maar de vraag of als een losbol leven zoveel beter is (zo zitten er namelijk ook een hoop op Bokt).


Ik snap even niet wat je daarmee bedoelt?

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:17

Dorine had dat niet ingedijkt
met maar haar geweldige reacties wel een andere draai eraan gegeven Lovers
Mensen die zich ff wat rottig voelde zagen in dat iemand die stervende was zo van het leven genoot, zo hoopvol was. Zo positief.
dat deed bedenken of het echt wel zo erg met je gesteld was, of dat je eigenlijk een schop onder je kont nodig had Lachen

wat meestal is, vooral in de puberteit.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:18

Laura "doet haar beklag" over mensen die pessimistisch zijn, zich met het leven geen raad weten, de hele tijd ongelukkig zijn, in de put zitten etc. En stelt zich daar vragen bij.

En ik wijs er gewoon even op, dat er ook mensen zijn die in het andere uiterste zitten: trekken zich nergens iets van aan, geen normen/waardenbesef meer, altijd feesten, plezier maken, en nooit over ernstige dingen nadenken.

Voor mij doet ieder wat ie wilt, ik wil er enkel even op wijzen dat het andere uiterste ook bestaat, en ik vraag me af of dat dan zo veel beter is.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:20

Laura ik ben het helemaal met je eens, soms heb ik het gevoel dat bij sommige mensen er maar een sch**t dwars hoeft te zitten en ze gaan rare dingen doen Verward
Ik denk dat er veel mensen zijn die het niet gemakkelijk hebben, maar om nou zo in de put te gaan zitten en hier op bokt alles maar neer te zetten, nee mij niet gezien

Al die topics sla ik dus gewoon over, heb ik geen zin in

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:21

geral schreef:

Al die topics sla ik dus gewoon over, heb ik geen zin in


Selectief lezen.. ben ik altijd al goed in geweest Knipoog Haha!

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:22

ik ben het met je eens wat betrefd dingen als zelfpijniging en eetproblemen

maar ik hoop niet dat je ons praatgroepje voor mensen met een dipje er ook onder laat vallen?

ook daar worden wel eens post gezet waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar daar reageer ik dan gewoon niet op
ik heb n hekel aan mensen die schreeuwen om aandacht
dat doen erg veel bokkers, en dan niet zo zeer door hun evt problemen op bokt te zetten , maar meer door flink op te scheppen en doen alsof ze alles kunnen, sorry maar zulke aandachtstrekkerij heb ik veel meer n hekel aan

ben erg benieuwd of je ons praatgroepje er ook onder laat vallen ?
al is dat IMO geen aandachtstrekkerij oid, maar gewoon het elkaar steunen omdat we allemaal een heel eind dezelfde klachten hebben ...

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:23

Ik had het er laatst over met een andere bokker, het lijkt wel "mode" om 'down' te zijn. Soms lees ik verhalen van mensen die vinden dat ze het zo zwaar hebben en dan noemen ze een reeks dingen op waarom, en dan denk ik echt "stel je niet aan" Lips are sealed Zoveel leed in de wereld, en dan zich zelf zielig vinden om van die kleine dingen.
Naja, ik negeer dat soort topics hou me in om niet te reageren,...

En die profielen die jij bedoelt snap ik ook nooit,...
Van zulke profielen wordt je toch ook niet vrolijk? Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:23

Citaat:
soms heb ik het gevoel dat bij sommige mensen er maar een sch**t dwars hoeft te zitten en ze gaan rare dingen doen

die indruk krijg ik helaas ook vaak

ik denk dan letterlijk, en moet me inhouden het niet te typen, van miep niet, geef jezelf een grote schop onder je kont en zever neit zo
veel heel veel ergere dingen, maar misschien dat je dat mee moet maken om te beseffen?

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:23

de topics van mensen in het ziekenhuis etc lees ik wel, om ze sterkte en beterschap te wensen, maar alle andere topics niet, de zelfverwonding dingen ook niet, het spijt me maar ik wil er niets mee te maken hebben, de ellende van mensen die ik niet ken en aangezien IRL dergelijke dingen ook 90% aandachttrekkerij is... ik zeg nu niet dat alle mensen in dergelijke topics alleen maar aandacht willen, ik weet niet eens wie het zijn, maar ik wil me er gewoon niet bemoeien...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:24

ach, misschien denken sommige mensen hetzelfde over jouw postings laura Knipoog

zelf geef ik er de voorkeur aan om helemaal geen persoonlijke dingen op bokt te zetten. ik selecteer liever de personen die ik daarmee vertrouw omdat ik hun mening waardevol genoeg vind.

Amor Vincit Omnia

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:24

leentje schreef:
Laura "doet haar beklag" over mensen die pessimistisch zijn, zich met het leven geen raad weten, de hele tijd ongelukkig zijn, in de put zitten etc. En stelt zich daar vragen bij.

En ik wijs er gewoon even op, dat er ook mensen zijn die in het andere uiterste zitten: trekken zich nergens iets van aan, geen normen/waardenbesef meer, altijd feesten, plezier maken, en nooit over ernstige dingen nadenken.

Voor mij doet ieder wat ie wilt, ik wil er enkel even op wijzen dat het andere uiterste ook bestaat, en ik vraag me af of dat dan zo veel beter is.


Het spijt me geweldig, maar ik zie het verband hiertussen niet zo? Verward

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:25

Leentje:
Als je maar gelukkig bent. Is dat niet waar alles om draait? En dat is bij de mensen waar ik over praat duidelijk niet het geval. Verder kan ik je reactie niet echt plaatsen.

RunningKawa: Precies wat ik bedoel
Laatst bijgewerkt door Laura op 21-06-04 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:26

Misja, ik zou echt niet weten hoe ik het nog anders uit moet leggen hoor Verward

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:35

Gelukkig zijn wel ja, maar ten koste van anderen? (dan heb ik het over dat "leve de lol zonder normen/waardenbesef)

Verder zijn er verschillende definities van gelukkig zijn/gelukt zijn in het leven. Kan je eeuwig over blijven discussiëren, daar heeft elk zn mening over.
Zolang je maar oog hebt en respect hebt voor de houding van anderen (die anders is dan de jouwe). En dat mis ik hier een klein beetje geloof ik.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:36

Ik kan er een topic over scheiden aan wijden Lips are sealed Haha! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, annaxmaex, Berdien, Besje, Britta31, c_alsemgeest, CarpeDiem_, Celebi, daiswees, DDD3, Dees, Eva1975, GrapeshotBot, Jacquelinee_, Jive03, Larissa123, limagirl, Luna_Rose, maava, Mutti, Natascha, rien10, Unit, Winged, xdniesje en 47 bezoekers