Sam van hengst naar ruin!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MenS

Berichten: 22
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Sam van hengst naar ruin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 21:31

Gisteren was het zover. Mijn shetlanderhengstje moest worden gecastreerd. Hij staat bij een merrie en het begon bij hem te prikkelen. Dus om nageslacht te voorkomen, moest het gebeuren. De merrie is trouwens ook te jong om drachtig te worden.

Ik was ruim voor de dierenarts bij mijn paardje. Heb hem even lekker gepoetst. Toen hebben we rustig op de DA gewacht. Sam was heel vrolijk. Niets vermoedend stond hij met mij te knuffelen Lovers .

Rond 14 uur kwam de DA en even daarna ook nog een tweede. Toen was toch echt de tijd daar. Ik bracht Sam naar een mooi plekje in de wei. Daar kreeg hij zijn eerste spuitje. Vrij snel werd hij slaperig Gaaaap en zakte al een beetje door zijn voorbeentjes, maar zijn kont bleef staan Scheve mond . De DA gaf hem paar keer een duuwtje. Dan ging hij weer staan. Toen was het tijd voor de tweede spuit. Daarna ging het heel snel en viel hij na een poosje zo om. In slaap. Slapen

Ik heb de hele castratie tegen mijn lieve Sam gepraat en heb hem heel lief geaaid Ach gut . Hij was wel in een diepe slaap, maar toch maakte hij af en toe een geluid waaruit bleek dat ie pijn had. Ik had zo'n meelijden met hem. Dus ben extra lief geweest Schijnheilig . Na zijn castratie kreeg Sam nog een peniciline-spuit.

Na de ingreep duurde het lang voordat Sam bijkwam. Eenmaal wakker en daar stond ie weer. Wel behoorlijk duf en dizzy. Ben net zolang bij hem gebleven totdat hij weer een beetje kon lopen.

Een paar uur later weer bij hem geweest. Hij was echt wakker, maar helemaal niet blij . Hij moest niets van iemand weten, want hij draaide zich dan gewoon om Doei, doei . Hij vond het wel fijn dat ik even onder zijn maantjes kriebelde Pling pfuw.

Vandaag weer bij hem geweest en hij is mijn lieve lieve lieve Sam weer. Natuurlijk heb ik hem een beetje omgekocht met lekkere brokjes Vingers aflikken , maar daar gaat het niet om Knipoog .
Gelukkig was er niets ontstoken!!! En hopelijk blijft dat zo.

Sam en ik zijn in ieder geval weer dikke maatjes Lovers . (Al vindt hij die dierenarts vast niet meer zo lief )

Knuf Marianne

Jacco (8) is mijn appaloosa ruin en Sam (1) mijn shetlander ruin.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt. *John Lennon*


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:49

Nu nog wel 6 weken oppassen anders krijg je alsnog een veulen.

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 11:06

Hoi Marianne

gelukkig is het allemaal goed gegaan met Sam, en ja in het begin zijn ze even chagerijnig maar denk ook maar eens hoe zeer het wel niet moet doen bij die beestjes

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:42

Onze Joseph is te laat geruind dus soms denkt hij nog steeds dat hij een hengst is. Haha!

iedereen vind mij raar omdat ik anders ben,
ik vind anderen raar omdat ze hetzelfde zijn.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:59

dit lot staat mijn paardje ook te wachten Extreme duivel .

hoe gaat het nu met je paardje?

idd uitkijken want ze zijn een tijdje erna mogelijk nog vruchtbaar.
(ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Tong uitsteken)

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:05

Fijn dat het zo geod gegaan is.
Nu hopen dat het goed blijft gaan.
Ben benieuwd of hij zich nog hengst blijft voelen Haha!

Rona, Linanda en Oackly


MenS

Berichten: 22
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:28

Hij het is nu bijna een weekje geleden en hij kijkt me alweer aan. Ach gut Gelukkig. Het gaat eigelijk heel goed. Er zijn geen complicaties, dus geen zwelling, ontsteking of iets. OK dan!
Naar mijn idee is er verder aan hem nog niet zoveel veranderd. Maar hij was altijd al een heel lief hengstje met weinig kuren. Dat kwam denk ik ook wel omdat hij altijd al in handen van mensen is geweest.
Noujaah kort gezegd: hengstenkuren had ie nog niet echt.

Knuf Marianne Schijnheilig

Jacco (8) is mijn appaloosa ruin en Sam (1) mijn shetlander ruin.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt. *John Lennon*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmyJamess, Bretsa, Celebi, Karla, MallyBelly, paljaslaura, Sababber, Selina, Syzygy, Vagabondo, XXleonieXX en 118 bezoekers