longeren + cavaletti's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-01 20:31

ik wil jino aan de longe wat balkjes laten lopen om haar een beetje vertrouwd te maken met balken en hindernissen (ze word extreem gespannen met springen, ze springt wel (meestal) maar ze word heel gespannen enzo en ze gaat op dr voorhand hangen enzo)
maar hoe kan ik de balken dan het beste neerleggen? gewoon evenwijdig aan elkaar of de binnenkant naar het middelpunt van de volte zegmaar, beetje moeilijk uit te leggen, maar snappen jullie wat ik bedoel?
dus wat kan ik nou het beste doen?

"Some memories are best forgotten"


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:19

Je kan ze het beste een beetje rond leggen.
Als je ze recht legt, moet je je paard een stukje recht laten lopen, dus een stukje meelopen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 21:33

ze mee laten gaan in de volte de de kant naar jou wat dichter bij elkaar en de buitenkant wat wijder een beetje als een waaier zorg er wel voor dat ze op het midden evenver uit elkaar liggen en dat je je paard wel netjes over het midden laat lopen. Ikzelf klooi nogal wat met de afstanden soms leg ik ze op 1 mtr soms op 1.5 mtr zodat ie ook z'n passen moet verkorten of langer moet maken.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:26

Ik doe het op dezelfde manier als Kim, werkt perfect!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-01 10:30

Ik ook, voordeel is dat je dan door je volte te verschuiven je paard zijn passen groter of kleiner moet maken over de balken (dan gaat hij dus niet over het midden).

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 20:11

In derdaad een beetje 'rond' leggen. daarnaast leg ik ze vaak op 'rare'afstanden, zodat ze moet blijven opletten.
Die van mij flipt ook een beetje als ik ga springen. Met longeren verhoog ik de boel ook weleens een beetje (met wat emmers en krukjes enzo), in het begin gaat ze daar ook in een erg hoog tempo overheen, maar later wordt dat beter en lukt het meestal in een fatsoenlijke arbeidsdraf....nu nog als ik erop zit.....grtx, Rieja

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 18:14

Als ik ze op emmer of zo iets leg dan trapt hij ze er altijd af. Dan moet ik weer stoppen en ze er weer op leggen. Hebgben jullie dat ook Verward En hoe lossen jullie het dan op?
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 14:29

Die van mij gaat er juist altijd superhoog overheen. Soms als ik een moeilijk lijntje hebt wil dat ook weleens gebeuren.
Gewoon zo actief/attent mogelijk houden denk ik en doorzetten.

grtx, Rieja


Citaat:
Op 2001-04-15 18:14, schreef kim:
Als ik ze op emmer of zo iets leg dan trapt hij ze er altijd af. Dan moet ik weer stoppen en ze er weer op leggen. Hebgben jullie dat ook Verward En hoe lossen jullie het dan op?
kim


meatime
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-01-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 12:35

ik zou er gewwon op gaan rijden en dan heel lang en rustig balkjes gaan rijden, en het daarmee heel vertrouwd proberen te maken, dus door veel balkjes te rijden, en na een paar x op het einde heel laag te gaan springen zodat die er ook overheen kan draven, je kan ook gewoon een stel hindernissen opzetten, en dan niet gaan springen maar er gewoon gaan rijden zodat die zo ook weer aan de hindernissen went en er mee vertrouwd maakt.
en het springen dus eigelijk een tijdje uitstellen totdat je gewoon rustig tussen hindernissen door kan rijden en netjes blakjes kan rijden, en als dat allemaal lukt pas heel rustig en laag gaan springen.
succes ermee

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 13:00

Aan kim:

Toen mijn verzorpony nog 3,5 jr. was begon ik hem te laten wennen aan hindernissen. Ik had hetzelfde probleem als jij. Ik heb het gewoon heel rustig aangepakt en hem de tijd gegeven om er allemaal aan te wennen. Hij is heel vaak door de hindernis heen gesprongen (met mij erop), maar ineens begreep hij het en sprong hij "huizenhoog" over de hindernis heen, dus blijven proberen en geduld hebben, succes! tip (misschien kan een ander paard je een keer voor gaan met springen)

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 13:05

Effe een vraagje. Ik ben bezig met een bijna 2 jarig paardje om haar vanalles te leren. De bedoeling is dat ik er met 3 jr. op ga rijden. Ik wil het inrijden zo goed mogelijk doen, ik weet dat de basis ervoor longeren is. waar kun je zoal mee beginnen aan de longeerlijn (behalve stemhulpen leren). Ik kan ook geen sites vinden waar hier veel over staat, weten jullie nog wat?


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 15:23

Gewoon balkjes op de volte neerleggen en eerst longeren dat ze goed ontspannen is en dan heel rustig over de balkjes zetten.
Je kunt hem ook bijzetten. Niet idioot strak maar gewoon losje zodat ze niet met haar koppie in de lucht gespannen gaat racen. Zodat ze neerwaartse druk heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers