Groot hengsten probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Illusionlover2002
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Belgie

Groot hengsten probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 22:30

Ik heb geen hengst maar toch mijn twijfels hieronder staat het:

Laatste in het OUDE bit gelezen dat je geen wedstrijden op hengsten mag rijden maar Anky van Grunsven rijd toch ook op hengsten soms
En bij springen zitten ook meestal hengsten

Wie kan het me met Spoed piekfijn uitleggen
Wil het nu wel eens weten hoor

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 22:38

Volgens mij moet je eerst met een ander paard al gestart zijn en ook wat gepresteerd hebben. Van hoe en van wat precies weet ik niet. Heb wel een hengst maar start niet.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 01:01

Je moet in iedergeval L1 + 1 zijn geweest om met een hengst in de B te starten, dit weet ik zeker, omdat ik zelf een hengst heb...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 08:34

Eigenlijk vindt ik het grote onzin dat je eerst L moet zijn geweest met een ander paard voor je mag starten in de B met een hengst. Wat als je nou geen ander paard hebt en voor het eerst wedstrijden gaat rijden maar wel tig jaar rijervaring hebt? Want daar wordt niet naar gekeken.
Zeker om te voorkomen dat er teveel hengsten op wedstrijden verschijnen.
Ben wat dat betreft toch weer blij dat ik western rij, daar mag je met alles aan de start komen, merrie, ruin, hengst, kween, rijervaring of niet. Ook bij de beginners lopen regelmatig hengsten mee.
Daar wordt niet zo gegeneraliseert.
Viv

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 08:44

Iemand die ik ken mocht toen zij 14 werd (ze was nooit hoger dan B gekomen, iig niet met haar vorige pony.. daarvoor weet ik niet maar die vorige heeft ze 4 jr gehad) met haar hengst meteen L1 starten.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 09:36

ja zoiets had ik dus ook weleens gehoort, dat je gelijk L MOET starten met een hengst als je nog nooit wedstrijden hebt gereden of niet hoger bent gekomen dan B...had hieronder ook al een topic daarover, denk dat ik t toch maar is ga navragen....

Illusionlover2002
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 10:46

Echt super DOM

In belgie mag je starten bij Z2 als je wilt
Dus kan ik net zo goed 1 keer met me pony L starten en dan maakt het niet uit of hij het goed doet of niet Verward Ik ga toch maar eens naar belgie bellen want dat is heel iets anders als nederland