Paard met mooie bewegingen, ook met zachte rug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Paard met mooie bewegingen, ook met zachte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:25

Ik vraag me iets af
Het kan een hele domme vraag zijn hoor Bloos
Het is dus het volgende:
Een paard met mooie ruime bewegingen, dat mooi kan strekken en van dat soort dingen, bestaan die ook in een zachte rug? Tong uitsteken
Ik moet een paard hebben later met een zachte rug, ik heb zelf rugproblemen en als ik op een proefje moet doorzitten..

Maar de paarden die ik al ben tegengekomen die mooie bewegingen hadden, waren vaak niet zo prettig om op door te zitten.
En de weinige die ik tegenkom met een zachte rug hebben dan weer mindere bewegingen..

Dus wie heeft er een paard met zachte rug, en mooie bewegingen? Lachen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:27

Juist paarden die goed gereden zijn hebben ruimere bewegingen en zitten daardoor lekker omdat ze vanuit de achterhand zijn gereden met een ontspannen rug. Je kunt een paard wel laten strekken en zijn oefeningen erin stampen terwijl hij op de voorhand loopt en dus een gespannen rug heeft, maar een goed gereden paard die vanuit de achterhand loopt moet juist een stuk makkelijker zitten!

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:30

Ja dat weet ik Lachen
Maar er staat bijvoorbeeld een paard bij me op stal waarmee ik soms mag rijden, heerlijk ontspannen, mooi vanuit de achterhand. Ik kan er wel op blijven zitten maar heb elke keer weer stap ik af, en voel zo'n een pijn in mijn rug.
Ik bedoel paarden met een zachte rug, die zelfs gespannen mogen zijn en nog heerlijk zitten.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:31

Waardoor komen die problemen? Ben je bij een dokter of een fysiotherapeut geweest? Zit je zelf niet gewoon te gespannen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:37

paarden die echt goed bewegen, gooien vaak ook hoger op als paarden met vlakkere bewegingen
terwijl daarbij in beide gevallen de rug even ontspannen is Knipoog

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:39

crossmonster schreef:
paarden die echt goed bewegen, gooien vaak ook hoger op als paarden met vlakkere bewegingen
terwijl daarbij in beide gevallen de rug even ontspannen is Knipoog


Dat klopt, maar naar mijn ervaring zijn dat meestal grotere of langere paarden. Want ken zat paarden met súper beweging die héérlijk zitten.

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:39

Ik heb vroeger een soort van ongeluk gehad. Ik word behandeld hoor Lachen
Maar ik merk duidelijk een verschil van paard tot paard.
Crossmonster zijn er dan geen paarden die mooi bewegen met iets vlakkere gangen?

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:41

Okkie1 schreef:
Dat klopt, maar naar mijn ervaring zijn dat meestal grotere of langere paarden. Want ken zat paarden met súper beweging die héérlijk zitten.


En ik rijd natuurlijk graag met grotere paarden Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:42

Pppff, wat een moeilijk iets zeg....ik heb zelf ook vrij snel last van mijn rug.
Par kan heel lekker ontspannen lopen, dan kan ik lekker doorzitten en heb nergens last van.
Zodra ze anders gaat lopen, opgefokt, bommerig en dus gespannen kan ik het dus absoluut niet, dan voel ik mijn rug ook wel.

Vraag me af of je bij Par *of paard wat er op lijkt* ook problemen zou hebben, omdat ik er dus totaal geen last van hebt, mits ze ontspannen loopt.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:42

Paarden met vlakkere gangen zijn vaak moeilijker om van achter te rijden vind ik. Waardoor uiteindelijk alsnog problemen kunnen ontstaan. Als je dichtbij woonde dan moest je maar eens langskomen, liet ik je de BMW's onder de paarden voelen met toch goede bewegingen Knipoog Haha!

[edit]Heb ik ook het liefst, paarden met massa en dan aan de grote maat. Daar hebben we ook 2 van staan en die zitten heerlijk [/edit]
Laatst bijgewerkt door Solvej op 21-06-04 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 18:43

Okkie1 ik kan het natuurlijk altijd vragen aan mn vader Knipoog
Ik denk dat ik weer zoiets zoek dat moeilijk te vinden is Tong uitsteken