eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-02 22:36

expensive is een pony die niet snel dik wordt, of te wel met geen enkele mogelijkheid krijg je deze pony dikker (veel te vroeg gecastereerd)
dus op deze dingen zit ik neit te wachten maar wat ik me afvraag, eerst kreeg hij een halfje brok, halfje maismeel en een plak hooi (bij helen)

nu in de winter, hij staat nu de hele tijd in de wei (bijna geen gras meer) en bij haar alleen overdag, snachts op stal en smorgens.

hij heeft niet zo zwaar werk, 4 x per week ong een uurtje rijden, een beetje dressuur, soms wat springen en wat buitenritjes..

nu krijgt hij een halfje brok, halfje tjaa wat is het Verward wat zemelen met granen, wat andere brokjes enzo..soort muesli. en
een kruiwagen vol met kuilhooi.


is dit genoeg volgens jullie?

blieb

Berichten: 89
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:03

Krijgt hij dat per keer of per dag? Als het per keer is lijkt het me wel genoeg maar dat kan je zelf het beste zien. Als hij mager word geef je iets meer brok en te dik iets minder brok.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:50

Kijken naar je paard. wordt ie mager lui, dof, dan heeft ie te weinig, wordt ie dik, knettergek, niet te hanteren, dan krijgt ie te veel. Waar de grens ligt en hoe groot de marge is dat zul je uit moeten vogelen. Het is niet erg als je pony even te mager is of te vet, zolang je het maar wilt zien en ernaar wilt handelen. Bepaalde soorten brok passen ook niet bij bepaalde paarden, uitproberen en ondervinding zijn in deze de enigste leermeesters.
Er bestaat goede en leesbare literatuur over voedeng en het hoe en waarom erachter.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 12:25

een kruiwagen vol per dag is wel goed denk ik maar niet een halve kilo bix en een halve met dat andere dat is wel wat weinig voor de hele dag

mystery hoeft nog niet veel te doen omdat hij nog niet onder het zadel is (3,5) en krijgt 3 kratten vol met kuil en hooi (ik weet niet hoeveel dat is in een kruiwagen.) en een 0.75 kg bix per dag.

Het ligt natuurlijk ook aan het paard zelf maar ik denk dat heb je in iedergeval een idee Knipoog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 00:44

hoi yen,
misschien moet je het eens met grasbrokken proberen