Nederlanders zijn tolerant!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Nederlanders zijn tolerant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 14:57

Citaat:
HAARLEM - Nederlanders zijn de meest tolerante inwoners van Europa. Dat blijkt uit een enquête waarvan Reader's Digest de resultaten eind deze maand publiceert. Een op de vijf Europeanen beoordeelde de Nederlanders als het meest verdraagzame volk. De ondervraagden vinden Duitsers onfatsoenlijk, loven Britten om hun humor en Italianen om hun charmes.

Europeanen zijn dol op Italië en hebben een hekel aan Duitsland. Italianen werden gekozen als het leukste volk met de beste keuken. Nederlanders vallen in grote getale (47 procent) voor de charmes van de sexy Italianen, vrouwen in het bijzonder zijn enthousiast over de Italiaanse kookkunsten.

Een op vijf Europeanen en een op de drie Nederlanders kiest Duitsers als het minst leuke volk. Bijna de helft van de Nederlandse ondervraagden ergert zich aan het onbeschaamde gedrag en de slechte manieren van de oosterburen.

Zuiderburen

Als Nederlanders van nationaliteit mogen veranderen, kiezen de meeste ervoor om als Belg door het leven te gaan. Argumenten daarvoor zijn de taal, leefomgeving en leefstijl van de zuiderburen. Als Nederlanders voor de keuze worden gesteld, gaan ze het liefst in Spanje wonen.

Naar aanleiding van de uitbreiding van de Europese Unie (EU) vroeg Reader's Digest 4000 Europeanen in negentien landen om hun mening over de inwoners van andere lidstaten. In Nederland werden de inwoners van Alkmaar en Apeldoorn ondervraagd.


Ik kan me hier wel een beetje in vinden. Duitsers vind ik soms wat brutaal overkomen, maar dat heeft ook wel met de klank van hun taal te maken. Belgen vind ik heel sympathiek, en de Engelse humor is lachen.
Italianen vind ik persoonlijk niet zoveel aan, en ik zou ook niet zo direct in Spanje gaan wonen.
Wat vinden jullie? Tong uitsteken

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:02

Precies hetzelfde als jij Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:05

Ik zou ookhet liefst in Spanje wonen, idd. maar niet als belg door hetleven gaan Boos!. Voor de rest nix op aan te merken.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:13

Ik zou ook veel liever in België wonen denk ik af en toe Haha! Met duitsers heb ik absoluut geen problemen, Italianen heb ik helemaal niets mee n hun kookkunsten zijn niet voor mij weggelegd. Spanje heb ik nog geen oordeel over. Engelse humor vind ik soms ietwat te droog...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:18

ligt er maar net aan wat je tolerant noemt. al vergelijk je de gemiddelde nederlander met de dalai lama zijn we toch niet zo tolerant.

verder zou readers digest eens op bokt een kijkje moeten nemen, misschien komen ze dan tot heel andere conclusies.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:45

Dat gezeur over die Duitsers altijd. Ik heb in Duitsland gewoond en vind ze helemaal niet zo brutaal. Ze spreken je meestal ook veel netter aan dan Nederlanders. Doen de Belgen trouwens ook.

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:15

"Nederland, nederland: politiek correct en tolerant"

Hans Teeuwen zong er al over, maar hij bedoelde het wat minder positief Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:17

Kan me er precies in vinden.

Duistland, booeeeeh! Knipoog

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:19

schade Deutschland, alles ist forbei Muziek!
Haha! nee ik heb tegen niemand iets... het probleem is dat ze wat tegen mij hebben Scheve mond

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:29

* Ik ben niet dol op Italie.
* Ik heb geen hekel aan Duitsland.
* Ik vind Italianen niet sexy.
* Ik zou niet graag een belg zijn.
* Ik zou niet graag in Spanje willen wonen.

Begin me nu af te vragen of ik wel een echte Nederlander ben... Schijnheilig

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:32

ik vind Nederlanders steeds minder tolerant worden..

als ik in een ander land zou moeten gaan wonen dan werd het Frankrijk of Griekenland..
Italianen heb ik niet zoveel mee, Engelsen ook niet, ze hebben wel droge humor.. Duitsers vind ik af en toe ook wat te brutaal overkomen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:32

Ik vind het grote nadeel aan Duitsers dat ze geen woord over de grens (willen) spreken.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:44

Tessebes schreef:
Ik vind het grote nadeel aan Duitsers dat ze geen woord over de grens (willen) spreken.


hetzelfde geld voor Fransen en Britten ook hoor..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:45

Janneke18 schreef:
hetzelfde geld voor Fransen en Britten ook hoor..


Maar die komen gelukkig weinig hier. Duitsers overspoelen ons land.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:49

Tessebes schreef:
Ik vind het grote nadeel aan Duitsers dat ze geen woord over de grens (willen) spreken.


Ik heb een tijdje in het toerisme gewerkt en ken nogal wat Duitsers die wel wat Nederlands konden. Misschien niet altijd perfect, maar veel probeerden 't wel. Een helek aan Duitsers/Duitsland heb ik in ieder geval niet.
Ik heb de ervaring dat Franstaligen meer moeite hebben met het spreken over de grens. Nederlands spreken ze zelden en Engels vaak met een erg Frans toontje. Echte Fransen gaan dat nog qua Nederlands, maar Walen moeten er niet aan denken om voor Vlaams te worden aangezien Clown

Wat betreft die Italiaanse keuken ben ik het wel mee eens, is vooral makkelijk als je haast hebt, spaghetti ed zijn zo klaargemaakt.
Met België heb ik geen problemen.
Ik ken Spanje eigenlijk niet goed genoeg om er een mening te geven, maar tot nu toe neig ik meer richting Griekenland Cool
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 21-06-04 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:49

Ik vind het zo dom dat mensen zo'n hekel hebben aan Duitsland. Dat slaat volgens mij gewoon echt nergens op.
Behalfe de haat tegen Duitsland gaat het artikel ook wel voor mij op. Vooral die Italiaanse keuken Vingers aflikken

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:51

Veel Duitsers en Fransen weigeren andere talen te spreken, omdat ze hun eigen taal en cultuur bruutweg beter vinden. Engelsen kunnen in bijna alle landen prima terecht met hun eigen taal, en hoeven dus ook niet veel moeite te doen, om andere talen te leren. De gemiddelde Nederlander spreekt Nederlands, Engels, Frans en Duits (niet altijd vloeiend, maar we komen verder dan andere europeanen).
Bovendien hebben we het gedoogbeleid, wat letterlijk 'verdraagzaam' is.

Vandaar waarschijnlijk dat Nederlanders als tolerant gezien worden. Zelf zijn we nog altijd 'te intolerant', in onze eigen ogen.

Italianen zijn gladde gluiperds, of je valt voor ze, of je gaat over je nek bij de gedachte... 't is het een, of het ander...
Duitsers mag ik niet, maar dat is vooral omdat mijn duits-leraar een klootzak was... En ik sindsdien niet een aardige Duitser ben tegengekomen...
Spanje is lekker zonnig, en de taal is vrij eenvoudig te leren. Alleen ben ik niet zo'n fan van het savanne-landschap (ok, savanne is erger, maar 'n paar bomen hadden er wel bij gemogen).
Engelse humor is geniaal... Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:55

Cathelijne schreef:
Ik heb een tijdje in het toerisme gewerkt en ken nogal wat Duitsers die wel wat Nederlands konden. Misschien niet altijd perfect, maar veel probeerden 't wel.


Ik heb in diverse restaurants gewerkt in de kuststreek en er zijn er maar verdomd weinig hoor. Ze verwachten zelfs dat jij vlekkeloos hun taal spreekt, nou dat gaat me echt te ver hoor. Ik wil rustig m'n best doen om hun taal te spreken, maar dan moeten ze niet raar doen als ik er een keertje niet helemaal uit kom, terwijl zij hier te gast zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:56

Ik vind Engelsen vreselijk. Zo ordinair en elitair tegelijkertijd. Bah naar volkje. Je hebt ook alleen maar ellende van ze. Overal waar ze zijn maken ze ruzie en rellen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:51

Haha!:D Geef mij Italie maar

OoMyriaMoO

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:03

Ik zeg maar niet wat ik van Duitsers en Duitsland vind..Knipoog

Maarja als het echt in Europa moet: Italie natuurlijk! Knipoog Woont zowat me hele familie en het volk daar is geweldig! Haha! En Spanje is ook niet verkeerd Cool

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:12

Tessebes schreef:
Ik vind het grote nadeel aan Duitsers dat ze geen woord over de grens (willen) spreken.


Valt mee Lachen Ik ken meerdere Duitsers die Nederlands kunnen verstaan en een mondje vol spreken. En Engels doet het ook vrij goed daar hoor. Lachen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:18

Verwarren ze daar bij Readers Digest onverschilligheid niet met tolerantie ? Knipoog

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:42

SuperPepeijn schreef:
verder zou readers digest eens op bokt een kijkje moeten nemen, misschien komen ze dan tot heel andere conclusies.


Haha, precies wat ik dacht Haha!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:03

SuperPepeijn schreef:
verder zou readers digest eens op bokt een kijkje moeten nemen, misschien komen ze dan tot heel andere conclusies.



Tezamen met een forum vol voetbalfanaten dan Scheve mond Bloos