Is dit een migraine aanval in wording?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Is dit een migraine aanval in wording?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 15:58

Halverwege februari heb ik m'n eerste migraine aanval gehad. Dat was geen pretje.
Nu heb ik alweer een paar dagen hoofdpijn, eerst voornamelijk 's avonds, maar vandaag ook overdag. Verder voel ik me niet lekker een beetje misselijk, de afgelopen dagen ook 's avonds.
Die misselijkheid heb ik bij m'n vorige aanval niet gehad.
Wie kan mij vertellen of dit een migraine aanval in wording kan zijn?


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:59

Komt mij niet bekend voor.Heb je niet gewoon een griepje onder de leden?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:08

Algemene symptomen van een migraine-aanval:

- hoofdpijn
- 'uit evenwicht raken van het zenuwstelsel'
- overgevoelig voor licht en/of geluid
- stijve nek
- stemmingsveranderingen
- vermoeidheid/koud

Waarschijnlijk heb je geen mirgraine-aanval te verwachten, waarschuwingssignalen komen altijd 2 tot 48 uur vooraf. Ben eerder geneigd te denken dat je een ander soort hoofdpijn hebt...

Ik heb zelf chronisch last van spanningshoofdpijn, maar dat merk ik eigenlijk bijna niet meer... Als ik echt teveel stress oid krijg, dan voel ik de hoofdpijn ook sterker worden, wat zich uiteindelijk uit in een migraine-aanval.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:10

Ik weet het niet, het heerst niet of zo.
Ik voel me iig niet lekker, dat is een ding wat zeker is en ik ben ook al ongesteld. Boos!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:13

een migraine aanval merk ik nooit een aantal dagen van tevoren.
Bij mij komt zo'n aanval heel onverwachts opzetten. WAS het maar zo! dat het al een paar dagen ervoor bekend was! dan kon je er nog iets tegen beginnen!

Ik merk migraine aanval altijd pas op het moment dat ik niet helder meer kan zien. Ik krijg dan vlekken voor me ogen, moet langer naar een word kijken of het te kunnen lezen, die vlek breid zich steeds verder uit tot ik op een gegeven moment helemaal niks meer zie. Dan plots zie ik weer helemaal helder, en begint er een tinteling in me hand, die zich langzaam verplaatst over mijn hele lichaam. Dan plots is de tinteling ook weg, en slaat de hoofdpijn toe.

Vanaf het begin heb ik al last van een stijve nek, en moet ik uit de buurt blijven van geluid en licht.

Ik denk dat je geowon iets van een griepje hebt of zo...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:15

Ik heb wel extra last van m'n nek/schouders de laatste dagen. En gisteren dacht ik dat ik gek werd van die herrie van autoracen op TV, terwijl ik daar normaal gesproken weinig last van heb. Ik heb hoofdpijn sinds zaterdagnamiddag. Ik dacht trouwens dat een aanval 4 tot 72 uur kon duren.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:18

een aanval kan ook heel erg lang duren, maar het komt altijd (bij mij iig en voor zover ik weet bij andere ook) heel plots opzetten, je krijgt geen "waarschuwing" Als ik bij de eerste vlek in mijn oog 2 aspriene neem, heb ik nog wel eens de kans dat ik de migraine te slim af ben en de aanval verder voorkom. De hoofdpijn komt ook pas na de vlekken in mijn ogen en de tinteling in mijn lichaam.

Herrie van autoracen op tv is iets waar ik zowiezo denk ik wel gek van zou worden. Bij een migraine aanval is elk geluidje je teveel. Het dichtslaan van een deur, zelfs een vogel die fluit, een fiets die belt. En elk beetje licht doet pijn aan je ogen.

Een migraine aanval heeft eignelijk nooit van de vage kenmerken. Maar is altijd zeer duidleijk te herkennen!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:19

Ja, de aanval zelf herken ik ook met gemak helaas. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:20

Ik denk eigenlijk ook dat het een griepje is ofzo. Heb zelf al jaren een 'ernstige' vorm van migraine. Ik heb zowieso elke dag de hoofdpijn die jij beschrijft, dat merk ik al bijna niet eens meer. Knipoog Als er echt een hoofdpijn-aanval aankwam (want ik betwijfel eigenlijk of dit migraine is Knipoog ) dan was het denk ik al lang doorgebroken. Misschien even bij de HA langsgaan? Lachen

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:22

Een migraine aanval begint bij mij ook altijd met vlekken voor me ogen. Dan moet ik zo snel mogelijk een bed proberen te vinden, want binnen 2uur kan ik niks meer. Asperines helpen dan al niet eens meer

Dat van jou is denk ik een griepje. Ik werd vanmorgen ook wakker met hoofdpijn en was beetje misselijk. En me zusje en me moeder hadden daar afgelopen week ook last van Lachen

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:29

Voor m'n vorige aanval had ik ook 2 dagen 's avonds hoofdpijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:32

Maar je eerste 'aanval' had je dus pas op je 25e? Dat vind ik wel erg laat voor migraine. Knipoog

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:33

Het kan goed zijn dat het griep is, dat heerst nu heel erg. Mijn broer ligt hier ook al ziek op de bank en ik loop ook al rond met knallende koppijn en verkoudheid.

    Dance to express, not to impress.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:34

Sammm schreef:
Maar je eerste 'aanval' had je dus pas op je 25e? Dat vind ik wel erg laat voor migraine. Knipoog


Wat is dat nou weer voor onzin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:35

Tessebes schreef:
Wat is dat nou weer voor onzin?

Nou nou, zo kwaad bedoel ik het niet. Lachen Bij de meeste mensen die migraine hebben begint het al veel en veel eerder, maar ik zeg niet dat het niet kán. Het komt alleen minder vaak voor. Knipoog

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:36

Probeer eens ibuprofen te nemen, als dat werkt is het hoogstwaarschijnlijk geen migraine.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:37

batje schreef:
Probeer eens ibuprofen te nemen, als dat werkt is het hoogstwaarschijnlijk geen migraine.


Heb ik al geprobeerd en het heeft niet geholpen, ik ga er zo nog eentje nemen in de hoop dat het wel helpt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:38

Sammm schreef:
Nou nou, zo kwaad bedoel ik het niet. Lachen Bij de meeste mensen die migraine hebben begint het al veel en veel eerder, maar ik zeg niet dat het niet kán. Het komt alleen minder vaak voor. Knipoog


Nou ja, jouw reaktie kwam bij mij over alsof je me niet gelooft en dat kan ik op dit moment zeker niet hebben. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 21-06-04 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:38

is niet echt onzin. Meeste mensen die last hebben van migraine merken dit al in de pubertijd.. de meeste krijgen een eerste aanval rond hun 14 tot 17de jaar.

De symptomen die hier beschreven zijn, zijn dat de symptomen die je tiujdens je eerste aanval ook gevoelt/gemerkt hebt?

als je eenmaal migraine hebt gehad weet je hoe het voelt en is er niet snel twijfel over "word dit een migraine aanval"

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:42

Shiloh schreef:
De symptomen die hier beschreven zijn, zijn dat de symptomen die je tiujdens je eerste aanval ook gevoelt/gemerkt hebt?

als je eenmaal migraine hebt gehad weet je hoe het voelt en is er niet snel twijfel over "word dit een migraine aanval"


Goed, voor diegene die twijfelen aan mijn migraine;
Het begon met 2 dagen 's avonds hoofdpijn.
De derde dag kreeg ik aan het begin van de avond een soort kerstverlichting aan de rand van m'n oog (aura's), knallende koppijn, kon niet meer op woorden komen, kon geen volzinnen meer maken, wist halverwege een zin niet meer waar ik het over had, kreeg tintelingen in mijn arm die omhoog trok en tintelingen in m'n bovenlip en m'n gehemelte.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:43

klinkt inderdaad als migraine... maar als "na een paar dagen" nog geen migraine aanval is doorgebroken, denk ik niet dat er nog eentje gaat komen..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:44

Tessebes schreef:
Goed, voor diegene die twijfelen aan mijn migraine;
Het begon met 2 dagen 's avonds hoofdpijn.
De derde dag kreeg ik aan het begin van de avond een soort kerstverlichting aan de rand van m'n oog (aura's), knallende koppijn, kon niet meer op woorden komen, kon geen volzinnen meer maken, wist halverwege een zin niet meer waar ik het over had, kreeg tintelingen in mijn arm die omhoog trok en tintelingen in m'n bovenlip en m'n gehemelte.

Dat zijn idd wel symptomen die je kúnt hebben bij migraine (kunt, omdat het bij iedereen verschillend is Knipoog ).

Nogmaals, ik heb het niet kwaad bedoeld hoor. Knipoog


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:44

Shiloh schreef:
klinkt inderdaad als migraine... maar als "na een paar dagen" nog geen migraine aanval is doorgebroken, denk ik niet dat er nog eentje gaat komen..


Ik heb nu ook al 2 dagen 's avonds hoofdpijn gehad, dat zou betekenen dat het op korte termijn zou kunnen komen, als het hetzelfde gaat als vorige keer.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:46

Ben ik nou de enigste die zo gruwelijk misselijk is bij een migraine aanval?

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Celebi, DDD3, dezzie, Facebook, Hannanasjuh, JackieT, Jeska2, JustMyZtje, Lalladidoo, Marcella, Mizora, Selina en 150 bezoekers