Paard springt in sloot, help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Paard springt in sloot, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 15:02

Sinds een paar maanden staat mijn paard in de wei, nu is het geval dat hij in de sloot springt als hij achterna wordt gezeten door de andere paarden. Zodra de andere paarden wegzijn klimt hij er weer uit. Ik heb het zelf nog niet gezien dat hij het doet, maar wel gehoord van anderen.

Hij ligt niet echt goed in de groep en is er dit jaar voor het eerst bijgekomen (hij is overigens niet de enigste die er dit jaar is bijgekomen) en ontwijkt contact met de meeste paarden. Hij heeft 1 vriendje bij de kudde lopen en staat er meestal toch redelijk dichtbij.

Verder wil hij wel altijd graag terug naar de wei en komt ook niet uit zichzelf als ik hem eruithaal. Ik heb het idee dat hij het dus verder wel naar zijn zin heeft.

Wie heeft tips of soortgelijke situaties meegemaakt???

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:05

Is er de mogelijkheid om hem op een apart stukje te zetten, misschien met een vriendje erbij? In de sloot springen lijkt me namelijk best gevaarlijk...

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:06

Zelfde als Ellende.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:48

Hey Elsjuh..
Tipje van je stalgenoot:
Je moet H. aan zijn kop blijven zeuren tot hij een hek daar fikst.. is wat lastig nu gezien de situatie op stal. Springt ie ook door de lijnen in die er nu voor hangen?? Anders gaan we gewoon zelf wat anders verzinnen en het ervoor maken het weekeinde ok? Doet hij het alleen op een plek of ook aan de andere kanten??

Gelukkig kan hij er zelf weer uit komen. Blijft vervelend maar ik zou gewoon nog een keer vragen wanneer dat hek of een andere oplossing er komt.
succes en als we wat moeten bedenken geef je maar een gil dan kan ik altijd met T overleggen.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:53

Volgens mij doet hij t ook op de andere kanten Floor.
Dus dan moet H een erg groot hek maken. Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:59

Er was er bij ons 1tje die werd gewoon door het schrikdraad de sloot ingejaagd. Ze hebben 'm naar huis gehaald om op te knappen en hij toen ingeschaard bij een paar ponies, dit ging echt stukken beter.

Er kunnen echt nare ongelukken van komen als dat zo doorgaat hoor!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 16:01

Riant schreef:
Hey Elsjuh..
Tipje van je stalgenoot:
Springt ie ook door de lijnen in die er nu voor hangen?? Anders gaan we gewoon zelf wat anders verzinnen en het ervoor maken het weekeinde ok? Doet hij het alleen op een plek of ook aan de andere kanten??


T vervelende is dat ik het nog nooit heb gezien, dus ook geen idee waar hij erin gaat, ik heb het idee dat hij dat op meerdere plaatsen doet. En ja gelukkig komt ie er wel weer uit, maarja hij zou ook zo een keer kunnen blijven vast zitten en daar moet ik eigenlijk niet aan denken..

Ik denk niet dat het afzetten van de wei een optie is, ga er in ieder geval snel over praten

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:06

Hmm Lastig .. er kan aan de andere kant geen hek want daar drinken de paarden ook. Ik weet alleen zelf niet heel zeker of hij er echt in gejaagd wordt ik vind het over het algemeen erg rustig in de kudde. Ja ik geloof best dat het kan, maar misschien wil hij zelf in de sloot en vind hij dat leuk/ lekker ofzo. De sloot is op warme dagen ook de enige plaats waar als eerste schaduw komt volgens mij.

Als ie het blijft doen toch maar bij de ruinen op de dag zetten denk ik.