oneerlijke ond. wed. en vraag aan jury leden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

oneerlijke ond. wed. en vraag aan jury leden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 12:37

Ik heb afgelopen weekeind meegedaan aan een onderlinge wedstrijd bij een vriendin op stal.
Gewoon op B- niveau

Aangezien ik en mijn paard zelden in de bak rijden hebben we samen bijzonder goed gepresteerd.
Hier komt even het verhaal en tevens de vraag aan jury leden.

Ik en nog 2 andere meiden hadden evenveel punten, het ging om de eerste tweede en derde plaats.

Aangezien er maar 1 beker was voor de eerste plaats moest er bepaald worden wie 1e 2e en 3e zou worden
Dit hebben ze gedaan door te kijken naar het punt voor verzorging.
Hier ben ik het totaal niet mee eens.
Natuurlijk moet je er netjes uitzien, zowel jij als je paard logisch
Maar ik vind niet dat dat de doorslag moet geven
Het gaat bij een wedstrijd naar mijn idee als eertse om je rijtechniek

Hoe gebeurd dit op een officiele wedstrijd?
Worden er dan gewoon 3 eerste of word dat ook beoordeeld op een bepaald punt?

Het meisje dat tweede was ( ik was derde) had op haar protocol staan niet zagen!! en dat maken ze dan tweede!
Daar kan ik niet over uit!

Ook was het meisje dat eerste werd beter gepunt voor verzorging omdat ze een vrij witte tinker had, maar dat beest was van zichzelf heel schoon, ik heb zeker meer werk vericht aan het toilleteren dan zij heeft gedaan.
Ben het er gewoon niet mee eens. wat vinden jullie?

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:15

Voor zover ik weet gaat dat officieel op de punten voor gereden zijn in het algemeen, en als die gelijk zijn op houding en zit v/d ruiter en effect van de hulpen... Vind ik persoonlijk een stuk eerlijker dan op verzorging, kom op zeg, je rijd toch om een goeie proef neer te zetten, niet om je mooie pakkie te showen?!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:21

Is verschillend per klasse om welk onderdeel het gaat, maar het wordt sowieso NOOIT beslist op verzorging, in je proevenboekje staat naar welk onderdeel je moet kijken bij ex-aequo

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:21

Volgens mij wordt er trouwens als eerste gekeken naar de zuiverheid van de gangen maar de juryleden op Bokt zullen dat als beste weten Haha!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:29

Concorde heeft bijna gelijk. Je kijkt eerst naar het onderdeel Gereden zijn in het algemeen (ik dacht dat dat 23 was). Als dat nog steeds gelijk is kijk je naar de zuiverheid van de gangen. Indien dat nog steeds gelijk is dienen jullie alle3 de eerste plaats te krijgen. Degene die daaronder staat wordt vierde. Jullie moeten dan alledrie een oranje rozet krijgen. Het geld van de 1e, 2e en 3e plaats wordt opgeteld, en gedeeld door 3. Als er geen geld is maar alleen voorwerpen (bijv. een beker) dan moet daarom geloot worden.
Helaas voor jou mag een club op een onderlinge wedstrijd zelf beslissen wat de regeltjes zijn. Ze hoeven zich niet aan het officiele reglement te houden. Beetje belachelijk om het dan van de verzorging af te laten hangen.


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:21

Bij een onderlinge wedstrijd gelden deze regels dus niet, tenzij ze dat van te voren melden. Vorige jaar de clubkampioenschappen waren op onze club ook niet al te best geregeld (maakt mij niet heel veel uit hoor Lachen )
Ik reed toen M1 (hoger werd er toen niet gereden op onze club) en ik was ex-equo 1e met een meisje uit de B. Ze hebben toen alle onderdelen vanaf het afgroeten bij elkaar opgeteld, bij haar zat daar dus de verzorging wel bij, en bij mij niet. (Scheelde nog maar 1 puntje) en zij werd dus clubkampioen. Mij maakt het verder niet veel uit, dat was nog een klein meisje dat blij is met een joekel van een wisselbeker. Ik kan wel zonder die zilverkleurige rommel!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:24

ik vind dit echt dom hoor,
je gaat toch niet aan de hand van de verzorging kijken wie er op de winnaarsplaats moet komen,
kijk dan naar houding en zit

Teamspirit... Je bent een toppertje!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 14:25

Mij gaat het ook niet om de beker ofzo hoor, ik ben trots op onze prestatie. Maar vind het punt verzorging niet eerlijk om als punt te gebruiken voor de winnaar, neem dan het binnenkomen ofzo gewoon het eerste punt ofzo. maarja

ik weet voor mezelf dat ik goed gereden heb dat is het belangrijkst, maar vind het wel jammer.
die meid die liep te zagen won het door haar verzorging ( reed ook nogeens met thiedeman) vind ik dus niet eerlijk
Het meisje van de witte tinker had een 5 voor houding ik een 8
Maar de eigenaar van de tinker zat in de jury ( welliswaar schrijven maar de jury was van de straat geplukt, meisje reed wel z maar dat betekent niet dat ze ook kan jureren.
Maar ik weet genoeg.
Nogmaals bedankt

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers