wat te doen met die regenbuien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

wat te doen met die regenbuien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 10:58

missy haar veulen is nog niet geboren maar als het deze week komt wat doe ik dan met die vreselijke regen buien? kan ze dan buiten blijven?heb het idee dat ze dat na een week wel aankunnen maar als ze nog zo jong zijn?

wie heeft ervaring?

joy is the best


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:00

De eerste dagen doen wij ze meestal buiten en daarna moeten ze er maar aan wennen hoor! Ze moeten geen watjes worden Haha!

skreia
Berichten: 180
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:39

Na een weekje kunnen ze wel naar buiten,als het maar tussen de buien door af en toe droog is.Ze moeten er ook aanwennen,ze zijn niet van suiker.Wel hebben we ze tot de tweede week s´nachts binnen gehad.Daarna fulltime buiten.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:44

Ik laat ze altijd binnen afveulenen omdat ik er daar gewoon het beste zicht op heb.
Ze gaan vanaf de 1e dag meteen naar buiten al zorg ik wel dat ze met slecht weer en langdurige regen weer naar binnen gaan. Een bui kunnen ze best hebben maar ze moeten wel droog kunnen liggen.
Met een week of 2 kunnen ze in deze tijd van het jaar wel 's nachts buiten blijven. Met goed weer zelfs meteen maar ik heb ze de eerste tijd graag wat meer in handen en dan werkt het beter om ze 's nachts met de merrie op stal te zetten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:46

Je moet het een beetje aankijken. Een paar uurtjes kan wel. Maar ze hebben nog niet echt een lekkere vacht om zich warm te houden. Als je je ziet dat hij het echt koud krijgt zal ik hem binnen zetten.

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:47

skreia schreef:
Na een weekje kunnen ze wel naar buiten,als het maar tussen de buien door af en toe droog is.Ze moeten er ook aanwennen,ze zijn niet van suiker.Wel hebben we ze tot de tweede week s´nachts binnen gehad.Daarna fulltime buiten.


Sorry dit heeft Maroes geschreven op de verkeerde naam Clown

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:47

Op zich kunnen ze best een bui hebben, het ligt ook een beetje aan welk ras het is.
Maar mijn DA zei al dat er dit jaar opvallend veel verkoudheden zijn onder de (rij)paarden, en hij had zelfs een veulen met longontsteking door dit rare weer.

Een paard wat gereden wordt en die je dus steeds het huidvet eruit poetst, kan minder goed tegen de regen dan eentje die niet veel gepoetst wordt, en dus een vettere vacht heeft die beter waterafstotend is.

Ook een veulen heeft daarvoor een wat dikkere vacht, maar ze moeten wel wat droog kunnen gaan liggen en dan mag het niet te nat en koud optrekken.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:34

fabienne schreef:
Ook een veulen heeft daarvoor een wat dikkere vacht, maar ze moeten wel wat droog kunnen gaan liggen en dan mag het niet te nat en koud optrekken.

En daarvoor houd ik de net geboren veulens binnen als regen voorspeld is.
Vandaag heb ik 1 eventjes buiten gehad,maar naar een uurtje weer binnen gehaald want jonge veulens liggen veel!!!En dan is een kleddernatte wei niet echt goed om in te slapen.
het mogen zeker geen watjes worden,maar als je toch wat meer zekerheid wilt,gewoon binnen in een schone stal,tot het wat droger is, en het veulen wat meer spek op de ribben.
Als het veulen verwacht is,zet ik de merries sowieso op stal s'nachts,onder de camera.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:25

Mijn veulen is nu 2,5 maand oud en loopt dag en nacht buiten.
Als het echt de hele dag of de hele nacht regent zet ik ze wel op stal,
maar niet als het af en toe een bui regent, ze zijn niet van suiker.
Met een heel jong veulentje is het anders, want die liggen nog erg veel en zijn toch nog wat zwakker.

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:52

Ik vindt dat ook altijd moeilijk aan de ene kant denk ik dan ze kunnen het wel hebben maar het draait erop neer dat ik de eerste weken bij slecht weer ze gewoon heen en weer sleep naar buiten naar binnen enz. Bloos

Leven is als sneeuw, je kunt het niet bewaren. Troost is dat jij er was uren, maanden, jaren. Lieverd ~ Herman van Veen

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:57

De kleine boef staat gewoon dag en nacht buiten hoor! Is zijn vachie voor gemaakt! Jullie moeten snel weer eens langskomen! Hellup hij groeeeeit!

baukje
Berichten: 167
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: sint pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 14:44

irish_lady schreef:
De kleine boef staat gewoon dag en nacht buiten hoor! Is zijn vachie voor gemaakt! Jullie moeten snel weer eens langskomen! Hellup hij groeeeeit!


we komen ws zondag (27 juli)met marije.
naar kitana (en natuurlijk irisch en rohan) kijken

joy is the best


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers