Maand stoppen met de pil?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-09 11:09

Ik zal graag een maand stoppen met de pil om te kijken of er dan veel veranderd aan mijn gevoelens en alles. Kan dit zomaar?

En kan je dan gewoon weer beginnen na een maand? En na hoeveel dagen is het zeker dat je niet meer zwanger kan worden als je weer begonnen bent?

En stel dat ik weer begin met de pil is er dan kans dat ik aankom (het is dezelfde pil) of andere bijwerkingen krijg?

Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.


Sammiej
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:10

Bel gewoon even naar je huisarts, die kan al je vragen met betere zekerheid beantwoorden dan bokkers.

Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Re: Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:51

Als je eens wilt stoppen om het te proberen zou ik iig 3 maanden stoppen. Ik ben nu 4 maanden gestopt, en merk dat ik nu pas alles beetje in orde heb met mn lichaam. Daarvoor was het nog onregelmatig en nog niet helemaal goed zeg maar.

Met je andere vragen kan ik je helaas niet helpen. :)

Niemand is zo sterk dat hij niemand nodig heeft...

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Re: Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:34

ik zou ook voor meer dan 1 maand stoppen dan inderdaad.
Maar ik denk dat als je de 1e dag dat je ongesteld word dan weer met de pil begint dat je dan gewoon weer "safe" bent.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:14

In 1 maand kun je dat niet merken, ik voelde het verschil pas na een maandje of 3...4 ;)

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-09 17:06

Ooh dat vind ik toch te lang. Dan slik ik voorlopig gewoon door met de pauze weken

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:40

als je het gevoel hebt dat het verschil kan uitmaken dan zou ik gewoon stoppen als ik jou was!

ik ben blij dat ik een paar jaar geleden ben gestopt met de pil, ik heb zoveel bijwerkingen gehad (verschillende soorten gehad) en daar heb ik nu helemaal geen last meer van.
Ik zit een stuk beter in mn vel, minder moodswings en veel minder snel geirriteerd dan toen ik nog wel slikte.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Pinkey

Berichten: 1173
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Home@Amsterdam & Horse@Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:42

idd, zoals hierboven is gezegd zal het niks uitmaken of je 1 maand stopt. Het moet allemaal weer ff op gang komen. Als je jarenlang de pil hebt geslikt en je wilt zwanger worden dan duurt het ook (meestal) wel een paar maanden tot het lukt.
Ben nu 4 maanden gestopt en ik begin weer pukkels te krijgen (diane) :\
Maar ik stop nog tot mei oid. Gewoon ff goed voor me hormoonhuishouding enz.Heb toch geen boyfriend momenteel ;)

Een ieder draagt bij aan andermans ontplooiing of vernietiging (Laing 1961)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 18:26

Ik ben nu ook al 1,5 maand geleden gestopt.
Heb een Nuvaring gevraagd om te kijken of er dan dingen veranderen.
Ben benieuwd of ik aankom, huisarts zei toen elk pondje komt via het mondje.
Bij mij was mijn cyclus even verstoord, duurde wat langer maar voor de rest nergens last van.

22 Januari verwachten we ons kleintje

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:18

Als de pil zoveel invloed heeft op je stemming, zou ik eens een ander anticonceptiemiddel overwegen! :j

Ik was 2 weken gestopt met de pil en ik voelde me zóveel beter! Weg stemminswisselingen, beter in m'n vel. Ik ben nu 2 jaar aan de nuvaring en dat bevalt me heel erg goed :) Niet meer iedere dag eraan hoeven denken, wel dezelfde veiligheid (meer zelfs!) en ook dan kun je gewoon je stopweken enzo zelf regelen. Ideaal!

What lies before us, what lies behind us, is nothing compared to what lies within us
.

LisaLuna

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Maand stoppen met de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:22

Ja volgensmij kan dat wel, ik was er mee gestopt en heb niks "anders" gemerkt of iets en inderdaad als de pil zoveel invloed op je humeur/gevoelens heeft zou ik een andere vragen aan de huisarts! (:

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 01:49


Pop & Panda



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 171 bezoekers