Cardio en fitness-vraagjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Cardio en fitness-vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 16:56

Okee, nu ik tijd te veel heb en een abonnement op de meest decadente sportschool in de omgeving heb genomen, maar eens een paar vraagjes.

Ik sport nu 3/4x pw, eerst 12min fietsen, dan een rondje krachttraining (benen billen buik, alle apparaten 2 sets van 15x op 20kg) en vervolgens 12 min roeien, 20 min crosstrainer (mijn favo-apparaat!) 12 min loopband (63, heb zwakke knieen en kan niet rennen) en 12 min op de ligfiets. Mijn doel is vnl kilootje of 3 kwijt en wat strakker worden.
Ik wil ook gaan Pilatessen en dan 2x pw pilates en 2xpw fitness.
Wat doen jullie voor routine? Hoe lang duurde het voor je resultaten zag?

Nog tips, trucs en adviezen?
Laatst bijgewerkt door Laura op 20-06-04 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:01

Ik doe 3 keer per week fitness. Ik doe dan 15 minuten crosstrainer dan wat krachttraining voor rug/schouders, dan 15 minuten steppen, krachttraining voor benen/billen, 15 minuten fietsen, krachtraining voor buik en dan ben ik klaar. In totaal ben ik zo'n 1,5 uur bezig.

Ik doe het nu 1.5 maand en ben al 5 kg kwijt Haha! Ik val echt supersnel af van sporten.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:03

12 minuutjes fietsen is te weinig je zou het echt minimaal 15 minuutjes moeten doen
2 sets zijn ook te weinig minimaal 4x en dan 15 maal

12 minuten roeien en crosstrainen precires hetzelfde als fietsen.

Ik reageer zo even verder. Even eten Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:10

De krachtraining doe ik op advies van fysio 3x 15.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:11

Ik doe alleen maar fietsen, lekker een half uur, maar dan wel interval training (drie minuten rustig, drie minuten zwaar). Ik ben niet zo'n fitnesser, maar ik kan nu niet zoveel hardlopen (slechte knie) dus doe ik het maar even zo.
Daarnaast doe ik nog zo'n vijf keer per week een zwemtraining, een beetje afhankelijk van waar ik ben in het seizoen vooral interval of vooral duur (en nog afgewisseld met krachttraining, door middel van push ups en andere oefeningen).
Ik heb echt een hekel aan de sportschool, dus ik hoop binnenkort weer te kunnen gaan hardlopen (en mijn vriend mee te krijgen, want in mijn eentje is het ook niet gezellig *LOL*
Interval is voor mij veel beter dan duurtraining, want daar wordt ik nogal lui van. Als ik op een bepaald niveau zit ga ik gewoon daarop verder en ontwikkel ik me niet meer. Ik weet niet of je er meer van afvalt, ik kom meestal aan als ik veel ga trainen, maar wordt wel wat strakker (ook heel belangrijk). Als je met je knieën zit is zwemmen echt ideaal, en bovendien krijg je er hele strakke billen van. Voor je buikspieren zijn ook wateroefeningen. Maar ja, nu heb je natuurlijk al een abbonement op de sportschool.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:15

nou met die inspanning en een gezonde eetgewoonte ben ik in een maand 3 kilo kwijt
PFFFF
ik ga bijna iedere dag naar stal en ga 1 max 2 keer per week naar de sportschool. aerobic of fitness. Ik vind fitness echt zooo suf dat ik aerobic leuker vind ookvoor de conditie...
maar als ik dit zo lees zijn jullie over een jaar allemaal fotomodel!!!!!!!!!!!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:16

Nee hoor, ik ben nu dan wel heel snel afgevallen door het sporten, maar over een paar weken sta ik echt voor een lange tijd stil qua gewicht. Dan is het alleen nog een kwestie van volhouden, maar meer dan 5 kg maar er nu toch niet meer af Knipoog

28-09-2007
Nothing compares too you...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:53

Zo ben ik weer, wat ik al 2 sets is echt te weinig om af te kunnen vallen.
Om af te vallen moet je veel sets maken en dan het liefst zo vaak mogelijk en op een licht gewicht.

Om spieren te kweken doe je hem wel 15x en dan 4x en dan tot bijv 30 kilo.

*Veel drinken is ook erg belangrijk.
*Zorg er ook echt voor dat je apparaten goed staan afgesteld, want anders krijg je lichamelijke klachten of je doet de oefening niet goed.
* Doe de oefening (benen etc) langzaam dit is effectiever
* Wissel elke oefening na 6 weken af met een andere oefening om zo effectief mogelijk te trainen
* Om spieren te kweken, kan je in de avond een handje cashewnoten eten en kwark.

Ik weet niet hoe lang je benen, billen, buik rondje is?
Want als je dat in erg korte tijd doet ben je dus niet goed bezig en doe je hem dus niet effectief

tsja en dan nu wat ik doe, ligt eraan ik ga 4 dagen in de week
2x in de week 20 minuutjes rennen, 15 fietsen, 15 crosstrainen
binnenkant benen
buitenkant benen
triceps
onderrug
buik (zijkant en boven)

2x in de week
20 minuutjes rennen, 15 fietsen
hamstrings + billen + onderrug (1 apparaat)
Hamstrings
quadriceps
buik (zijkant en boven)

Als ik tijd over heb van deze oefeningen ga ik meestal triceps trainen of zijkant buik.

Maar de andere dagen dat ik niet naar de sportschool ga doe ik thuis een uurtje buikspieroefeningen
En ik rijd 5x in de week paard.

Oja en het resultaat zie je vaak in het begin het snelst gaan en dan steeds langzamer, bij mij zag je vrij snel resultaat, over 2 maanden lopen ik er alweer een jaartje rond

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:01

Ik heb 3 jaar op een sportschool gewerkt en toen trainde ik 5-6 keer per week, een uurtje of 2-4. Ik combineerde dan aerobics/steps (1 of 2 uur) met fitness. Ik was superstrak, maar ik kwam hiervan alleen maar aan. Ik was een en al spier, en spieren wegen nu eenmaal meer dan vet. Mn rug was net die van Inge de Bruin Haha!

Ik doe nu vooral hardlopen, dagelijks buikspieren, opdrukken en losse dumbell oefeningen (alle onderdelen: bi/triceps, schouders, rug, borst, benen). Nu ben ik weer lekker maatje 36.

Wat het beste voor jou is, hangt volledig van je lichaam af. Ik bouw nu eenmaal snel massa (zelfs met de super veel herhalingen die ze je altijd voorschrijven). Dus ik moet het vooral hebben van hardlopen (zelfs van fietsen worden mijn benen groter). Kijk een paar weken hoe je lichaam op dit schema reageert. Als er weinig gebeurt, dan zou ik het met je trainer bespreken. Het bouwen van een beetje spieren is goed, omdat die ook in rust energie vreten. Cardio is ook goed om gedurende de activiteit en enkele tijd erna te verbranden.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:01

ik heb een half jaar lang vrij veel gedaan, net zo'n soort programmaatje als wat jij hebt alleen ik bouwde het op naar steeds vaker/langer op 1 apparaat.ik ben toen 10 kilo afgevallen en werd aanzienlijk strakker in mijn vel.wil nu ook graag sporten maar door opleiding heb ik daar geen tijd voor Huilen
maar wat jij nu volgt moet voldoende zijn om na een maand of 2 goed resultaat te zien

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:06

Haagsemeid, ik mis biceps, borst en schouderoefeningen in je schema, is dat bewust?
Een uur buikspieroefeningen is behoorlijk wat. Ik heb zelf altijd geleerd dat een kwartier zware oefeningen voldoende is. Ik doe zelf elke avond 15 minuten buikspier oefeningen, waarbij ik ze van alle kanten pak. Ik doe de oefeningen rustig en geconcentreerd en hou op het piekmoment even een tel vol.

Maar zoals ik al zei: Voor iedereen werkt iets anders.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:09

Biceps doe ik vrij weinig, omdat ik last heb van een overbelaste pols en dan kan ik links minder zwaar trainen dan rechts en aangezien rechts al wat gespierder is, wil ik niet dat straks rechts gespierd is en links niet Haha!

Borst doe ik sowieso niet, vind ik niet mooi en heb ik ook zeker geen tijd voor, dan doe ik liever wat meer cardio of buik zelfde geld voor schouders. Ik wil gewoon wat meer de vrouwelijke dingen trainen en dus niet in mijn rug, borst en schouders breder worden.

Ja maar een ik doe een uur met rust erbij he Knipoog en aangezien sommige oefeningen erg zwaar zijn kost dat soms redelijk wat tijd.

22 Januari verwachten we ons kleintje

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:47

bij een decadente sportschool zou je toch een persoonlijk begeleider moeten hebben die dit voor jou verzorgd.

ik ren 3 x per week, ook cardio, ook trainen en kost me alleen sportschoenen.

Amor Vincit Omnia

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:54

Idd krijg je geen programma? Ik heb voordat ik begon een fitheidstest moeten afleggen en werd helemaal gechecked op eventuele beperkingen in mijn lichaam en ik moest erbij vertellen wat ik met fitness wilde bereiken en van daaruit is door een fysio mijn programma samengesteld. Om de 6 weken kan je een nieuw programma krijgen...

28-09-2007
Nothing compares too you...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:27

Ja dat vroeg ik me trouwens ook af, was het alleen vergeten te vragen.
Als je dat niet doet doe je al gauw oefeningen fout, te licht, te weinig of helemaal verkeerd

22 Januari verwachten we ons kleintje

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 09:27

SP, ik kan niet rennen Haha!

Mijn decadente sportschool heeft voor een PT gezorgd voor me, ik heb een fitheidstest gehad en dit schema hebben we opgesteld. Bovendien heb ik een persoonlijke code waardoor de apparaten (life fitness) op mij zijn afgesteld. In het computerschermpje zie je hoever je mag gaan bij een oefening, hij roept als je te snel gaat en feliciteert je als je je doel bereikt hebt Clown Dan kan je aan het eind van je sessie ook precies terugzien wat je gedaan hebt en hele mooie grafiekjes uitdraaien Haha!

Doel van dit topic dus gewoon extra tips en adviezen van mensne met meer sportervaring, voor de rest overleg ik alles met Mark, mijn Personal Trainer Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:40

Oké Lachen
Hoop ik wel voor je dat je over een tijdje wel verandering in je rooster krijgt want 2 sets is niets Haha!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:12

Hahaha, dat riep ik dus ook: Ik kan niet rennen, ik mankeer wat, ik mis de vitale onderdelen die men nodig heeft om te rennen..... en mijn vriend maar lachen.
Nu loop ik dus 2 keer per week 16-18 km en 1-2 keer 10 km. Gaat hardstikke lekker. Het heeft wel eventjes geduurd voordat ik het echt leuk begon te vinden.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:39

rennen kan overal, bijna altijd, kost niets, vrijwel iederen kan het en het is geestverruimend. tenzij je een lichamelijke kwaal hebt laura, kan jij het ook.

Amor Vincit Omnia

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:45

Ik moet rennen, anders wordt ik hardstikke gek. Ik moet alle frustratie en irritaties (van werk etc) kwijt en dat lukt heel goed als ik loop. Mijn hoofd is totaal leeg na een aantal kilometers. Ik loop meestal op een nuchtere maag (voor werk), of als ik uit werk kom. Snel schoenen en zo aan, en ik ga op pad.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 17:12

En als je goed leest, lieve SP, zie je dat ik niet kan rennen omdat ik zwakke knieen heb. Of nouja, ik kán het wel, maar dat resulteert in een week pijn en dat heb ik liever niet. Dus ip daarvan maar crosstrainen. Maar daar heb je dus wel een apparaat voor nodig Clown

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:50

Laura schreef:

Ik sport nu 3/4x pw
Netjes
, eerst 12min fietsen, dan een rondje krachttraining (benen billen buik, alle apparaten 2 sets van 15x op 20kg) en vervolgens 12 min roeien, 20 min crosstrainer (mijn favo-apparaat!) 12 min loopband (63, heb zwakke knieen en kan niet rennen) en 12 min op de ligfiets. Mijn doel is vnl kilootje of 3 kwijt en wat strakker worden.
Zelf zou ik eerst roeien, crosstraineer, loopband en ligfiets doen, daarna krachttraining met 3 sets van 20x en cooling down met 12 min rustig fietsen. Dat is een betere opbouw van je training.
Ik wil ook gaan Pilatessen en dan 2x pw pilates en 2xpw fitness.
Wat doen jullie voor routine? Hoe lang duurde het voor je resultaten zag?
Zelf doe ik al vanaf mijn 4e aan sport en heb eigenlijk altijd een eebtje hetzelfde gewicht gehad, niet schommelend dus. Ik merkte iig wel dat je met andeere sporten een ander soort lichaam krijgt. Het best zou je dus 2 verschillende soorten sport moeten doen. Zelf doe ik aan paardrijden, steps (thuis) en yoga.

Nog tips, trucs en adviezen?
Na je fitnessworkout nog stretchen. Je kan anders erg stijf worden van fitness. Is ook gelijk goed tegen spierpijn.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:51

Het is nooit bewezen geweest dat een cooling effectief is Haha!
Maar kwaad kan het niet.

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, C_estmoi, DotBot, History_, huckellover, kosseh, Muggebeet, Niobe, Peperkroket, Roosch, Sterrendief, Xanthippe en 71 bezoekers