royal dance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:06

mijn merrie T.C.N. PARTOUT X WOLFGANG is vandaag gedekt door ROYAL DANCE heeft iemand nakomelingen van deze hengst of meer informatie over deze hengst .samen met de hengsten houder hebben we voor deze hengst gekozen omdat de merrie maar 1.58 is en erg nerveus


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:23

Pipo heeft een jaarling van Royal Dance, en Dees geloof ik heeft een 2 jarige van deze hengst..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:28

Ik ken wel een nakomeling van hem,
van dit jaar, vind het een leuk veulen, voor meer info, Pb en

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:42

Klopt, ik heb een jaarling van deze hengst. Op dit moment lijkt dat nog steeds goed. Maar je weet nooit hoe ze uitgroeien he Haha!

Dees haar 2 jarige hengst is een RDtje, en deze lijkt op de andere nakomelingen van RD. Bloedjemooi in het front, zeer mooi koppie!
Veel nakomelingen van RD willen nog weleens hoog in het kruis blijven, en een achterbeen wat amper buigt in de gewrichten, gelukkig komt de hengst van Dees, en mijn jaarling uit een merrielijn waar juist veel beweging in zit, dus dat zou goed moeten komen. Heeft je merrie een wat minder achterbeen gebruik, zou ik deze hengst zeker laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:11

Afbeelding
Mijn jaarling op 8.5 maand oud.

Afbeelding

Dees haar 2 jarige.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:17

Pipo schreef:
[image]
Mijn jaarling op 8.5 maand oud.

[image]

Dees haar 2 jarige.



Zien er echt goed uit.
Vooral die jaarling haar benen.
Hard en vooral droog.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:40

Ik kan je vertellen over het karakter van die RD's van Pipo en mijzelf dat ze braver zijn dan de rest van de veestapel bij de fokker aanwezig.
Het is niet een makkelijke merrielijn waar ze uitkomen... karakterpaarden met veel beweging en kracht, maar ook met af en toe wat niet bijgeleverde gebruiksaanwijzing.

RD heeft in deze merrielijn die aparte kleur toegevoegd (er zijn er 3 stuks en alle 3 knal-oranje zonder echte aftekeningen; de moeder van 2 was zeer donkerbruin, en haar moeder ook weer). Ze hebben alle 3 een supermooie lange hals, zeer makkelijke hoofd/hals-verbinding. RD heeft bij 2 van de 3 zo'n arabisch dish-achtig hoofdje gegeven, bij die van Pipo is dat wat minder nadrukkelijk aanwezig maar ook daarop zit een heel mooi koppie. Kwa meewerkend karakter heeft RD een positieve bijdrage geleverd.

Jaarlijks zijn daar een stuk of 4 veulens, waarvan de meesten de eerste paar keer wel lastig zijn met nieuwe dingen zoals bekappen en de weg oversteken. De RDances doen dit gewoon zonder problemen, ze hebben een meewerkend karakter.
Bij deze fokker geen slepende achterbenen, maar zoals gezegd.... er zit nogal een motor in de merrielijn. Kontje is ook opvallend biij de RD's... een bolletje, geen appeltje. De rug van mijn hengst lijkt wel ietsje gezonken te zijn, net zoals RD zelf. Bij de 2 andere RD's is dat niet zo. 2 van de 3 RD's zullen groter worden dan de moeder, eentje (2 jarige merrie) blijft iets achter maar zal ook zeker de 1.63m. wel gaan halen. Gemiddelde hoogte merrielijn ± 1.64m.
De foktster heeft in 2004 weer geinsemineerd met RD.

Foto van [naam verwijderd]:
Afbeelding

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:44

Dees schreef:
Ik kan je vertellen over het karakter van die RD's van Pipo en mijzelf dat ze braver zijn dan de rest van de veestapel bij de fokker aanwezig.
Het is niet een makkelijke merrielijn waar ze uitkomen... karakterpaarden met veel beweging en kracht, maar ook met af en toe wat niet bijgeleverde gebruiksaanwijzing.

RD heeft in deze merrielijn die aparte kleur toegevoegd (er zijn er 3 stuks en alle 3 knal-oranje zonder echte aftekeningen; de moeder van 2 was zeer donkerbruin, en haar moeder ook weer). Ze hebben alle 3 een supermooie lange hals, zeer makkelijke hoofd/hals-verbinding. RD heeft bij 2 van de 3 zo'n arabisch dish-achtig hoofdje gegeven, bij die van Pipo is dat wat minder nadrukkelijk aanwezig maar ook daarop zit een heel mooi koppie. Kwa meewerkend karakter heeft RD een positieve bijdrage geleverd.

Jaarlijks zijn daar een stuk of 4 veulens, waarvan de meesten de eerste paar keer wel lastig zijn met nieuwe dingen zoals bekappen en de weg oversteken. De RDances doen dit gewoon zonder problemen, ze hebben een meewerkend karakter.
Bij deze fokker geen slepende achterbenen, maar zoals gezegd.... er zit nogal een motor in de merrielijn. Kontje is ook opvallend biij de RD's... een bolletje, geen appeltje. De rug van mijn hengst lijkt wel ietsje gezonken te zijn, net zoals RD zelf. Bij de 2 andere RD's is dat niet zo. 2 van de 3 RD's zullen groter worden dan de moeder, eentje (2 jarige merrie) blijft iets achter maar zal ook zeker de 1.63m. wel gaan halen. Gemiddelde hoogte merrielijn ± 1.64m.
De foktster heeft in 2004 weer geinsemineerd met RD.

Foto van Vagebont:
[image]


Onze kreet. Haha!

Paarden dienen de Wereld in te kijken, daarom fokken wij op basis van historisch inzicht.!
Horses should look straight into the World, therefore we raise them on the bases of historic insight.!
   

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:00

dutchgirl schreef:
mijn merrie T.C.N. PARTOUT X WOLFGANG is vandaag gedekt door ROYAL DANCE heeft iemand nakomelingen van deze hengst of meer informatie over deze hengst .samen met de hengsten houder hebben we voor deze hengst gekozen omdat de merrie maar 1.58 is en erg nerveus


Toch maar geen Sandro Hit? Royal Hit (Royal Dance x Loretta (v.Ramino x Welt As)) is ook groot (1.72 m.), terwijl Loretta erg klein was. Maar daar hebben we het al over gehad.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:08


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:30

Royal Dance geeft vaak erg aansprekende dieren. Hij is persoonlijk een van mijn favorieten. Maar de laatste keer dat ik hem zag vond ik dat er meer in hem zit dan wat er uit hem werd gehaald maar goed dat is een momentopname.
Voor info over hem kan je me een mailtje sturen.
Was Royal Hit dan toch goedgekeurd?
Leuk overigens dat er steeds meer mensen lovende woorden voor Royal Dance hebben.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:44

chantal1 schreef:
Was Royal Hit dan toch goedgekeurd?


Goedgekeurd bij Oldenburg, toegelaten voor Oldenburg, Rheinland, Westfalen en süddeutsche Verbände.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:52

Dit jaar is er een Royal Dance doorverwezen naar het voorjaarsonderzoek. Hij is imo terecht afgewezen voor goedkeuring. Paard had een wat diepe rug, hoog kruis, geen buiging in de sprongen, en had een beetje eng veel front erin. Waarschijnlijk zal dit een fijn sportpaard worden als hij wat meer tijd krijgt ( dik 1.70) en hij leert te buigen in het lijf en gewrichten. Maar het risico dat hij het niet leert is ook aanwezig Haha! Daarom vond ik terecht niet goedgekeurd.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:01

@ GertJan goh, dan heb ik een tijd geleden toch wat foute informatie gehoord. Leuk dat hij is goedgekeurd!
Heb jij hem al gezien?
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 21-06-04 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:06


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:08

De video bevestigd mijn gevoel over Royal Dance nakomelingen, zorg voor een moeder met een echt goed achterbeen gebruik, anders kan je weleens een probleempje krijgen.

Royal Hit zie je ook duidelijk hoog in het kruis blijven, weinig buigen in de sprongen, en zelfs wat schaatsen.

Maar kan zijn dat ik het mis zie hoor Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:22

Was er dan iets mis met het verr. onderzoek?

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:23

Citaat:
De video bevestigd mijn gevoel over Royal Dance nakomelingen, zorg voor een moeder met een echt goed achterbeen gebruik, anders kan je weleens een probleempje krijgen.

Royal Hit zie je ook duidelijk hoog in het kruis blijven, weinig buigen in de sprongen, en zelfs wat schaatsen.

Maar kan zijn dat ik het mis zie hoor


Ben het wel met je eens. Sandro Hit en Diamond Hit vind ik beter in het achterbeengebruik.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:29

chantal1 schreef:
Was er dan iets mis met het verr. onderzoek?


30-TAGE-TEST SCHLIECKAU 4/2003:

Royal Hit | 33-02624-00 | Royal Dance | Ramino | Gesamt: 8,02 | Dressur: 8,30 | Springen: 7,24

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:51

Thanks!

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 14:35

Bij ons stond er een nakomeling van Royal Dance op stal op ingereden te worden. Dat is ook de enige nakomeling die ik ken. Hij stond me niet zo aan eigenlijk; was erg smal, zowel van voor als van achter en liep als een schaap. Maar die kwam geloof ik ook uit een niet zo'n beste moeder, voerde héél veel bloed langs die kant. Hij was qua karakter bijzonder braaf (misschien een beetje té) en hij was dan ook in een mum van tijd ingereden. Ik denk wel dat de eigenaar er plezier van zal hebben, al was het alleen maar door zijn karakter.

Maar nogmaals, ik ken er maar één dus ik heb geen mening over Royal Dance-nakomelingen in het algemeen.

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:57

Ik heb ook een Royal Dance.
Het is een merrie en ze is nu 4 jaar en super braaf.

Hier wat foto's van haar. Ik weet dat ze daar nog niet echt de spieren op de juiste plaats heeft zitten maar toen was ze nog maar net onder het zadel...
Afbeelding

Afbeelding

dutchgirl

Berichten: 128
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 22:35

bij de hengsten houder werd me af gersden om sandre-hit te gebruiken omdat de merrie niet al te groot is en hij niet veel maat mee geeft tenzij je merrie groot is anders had ik daat zeker voor gekozen maar de merrie die hier boven staat is zeker niet verkeerd dus ik wacht met spanning tot volgend jaar eerst moet ze morgen gescant worden of er een ei sprong is geweest

yantra
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:07

Ik heb ook een Royal Dance.

Super braaf,maar niet sloom,wel pit en karakter, zeer goede gangen, en zeer werkwillig. Moest zelfs minder wedstrijden gaan starten omdat ik elke keer minimaal 3 winstpunten kreeg per wedstrijd, als ik maandelijks was gestart dan was hij nu op een niveau waar hij nog helemaal niet aan toe is.
Heb m zelf aangereden en beleerd, hij is nu 7 en moet nog zn laatste puntjes in het z2. Dan op naar het zz licht.

Ik heb meerdere paarden gehad en er een heleboel gereden, maar deze royal dance is voor mij tot nu toe het fijnste paard wat ik heb gehad.

Ook nog geen blessures gehad, is fysiek ook een sterk paard..

Dus voor mij is een royal dance top. Hangt natuurlijk ook van de moederlijn af en er kan altijd een missertje tussen zitten, maar ik ben verkocht.
Over een maandje komt er weer een 3 jarige royal dance bij, is nog hengst en ook super braaf..

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:40

slotje. Topic is 5 jaar oud.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers