boomloos zadel artikel in "BIT"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:20

Citaat:
welke plurk schrijft dit ?



ik weet wel een schrijvende bokker die het hier helemaal mee eens zou zijn Schijnheilig

wat een onzin zeg van die naaldhakken......zou degene die dit geschreven heeft zelf wel eens op een boomloos zadel gereden hebben?????
denk ut nie.....

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:25

Ach , het gunstige is wel : door die naaldhakken zetten ze zichzelf voor schut , mensen die een beetje gezond verstand hebben zien dan meteen dat DAT wel erg ongeloofwaardig is... en daarmee komt de rest van het stuk direct uit minder betrouwbaar over. ZEKER als de gebruikers juist vertellen dat hun paard veel lekkerder loopt onder zo'n zadel en dat ze zelf veel zekerder zijn gaan zitten , meer gevoel en stabiliteit....

Staan er trouwens ook nog verwijzingen in naar de betreffende websites ?

En staat de Aktion van de Horseman Outfitter er ook bij ? Lachen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:24

Ja er staan ook links naar de betreffende sites.

Ik vind dat de meeste wel erg negatief doen hier over het stuk in de BIT.
Ik vind het artikel vrij informatief en uitgebreid(3 pagina's terwijl ik zelf de helft had verwacht!). Ook de foto's(met name de kleintjes) laten een goed zien hoe het zadel eruit ziet.

Tuurlijk zijn er een aantal punten waar wij het niet helemaal mee eens zijn.
Maar dat zul je bij elk gebruiks artikel hebben.

De hoefschoenen bewijzen dat en een eerder test met Gelpads ook.

Ik sta erzelf dus ook in en wel wel positief over mijn stukje.
(ben degene met de haflinger in de stal)
Het enige wat ik erg jammer vond is dat alles telefonisch ging en de schrijvster(iemand in opleiding) in principe weinig idee had waar het precies om ging.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:33

pmarena schreef:
ArwenLune : dat is idd ook 1 van de dingen die ik belachelijk vind , BIT kan toch al van die lompe beweringen en redenaties neerplanten en in dit stuk is dat van dat dressuurzadel ook een behoorlijke lompe... Rolleyes

Als je zo wat Endurance-ruiters hoort zijn er nog zat die behoorlijk serieus met een dressuurzadel meedoen....

Voor mij persoonlijk zou het niks zijn met dat lange been op lange afstanden , maar voor veel mensen is het blijkbaar juist WEL fijn.


Er worden zelfs gewoon 160-ers gereden met dressuurzadels... Het is voor mij de beste houding omdat ik precies in het middenpunt van m'n pony kan zitten, iets opkomen (geen 'verlichte zit' maar 'lichte zit') en hij galoppeerd precies perfect onder me door zonder dat ik mijn eigen knieen en enkels zwaar belast (zoals ik zou doen bij kortere beugels/veelzijdigheids/springzadel.) De balans is gewoon precies goed en dat is veel minder vermoeiend voor mij (en dus ook voor paardlief)

Tja, voor de overtuigde voorstanders is het een negatief artikel. Die naaldhakken vergelijking is idd overdreven, maar ik ben toch wel benieuwd in hoeverre het idee van de zitbeenknobbel-drukpunten waarheid heeft. Hebben ze niet een tijd geleden zadel-onderleggers getest met een druk-meet-matje? Zou het wel interessant vinden als ze dat eens bij een paar combinaties gebruiken om te testen. Western, engels, en boomloos.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:34

3 pagina's ? Da's idd nog best veel ja Lachen

Ik heb het zelf dus nog niet gezien , maar de stukjes die Draumpje neergezet heeft uit het artikel , daar zitten toch wel erg flauwe dingen tussen , met als toppunt die naaldhakken Rolleyes

Dat is gewoon jammer.

Ik hoop dat hij snel in de winkel ligt , kan ik het geheel zien

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 00:08

Daar zit ik idd ook al een tijd over te denken HC : zoiets zou eens moeten gebeuren door 1 of ander paardenblad : die drukpuntmetingen !

Maar dan wel een grote omvangrijke test. Dus in beweging , verschillende types paarden ruiters en zadels. En een boomloos zadel dan natuurlijk WEL met de pad die bij dat merk geadviseerd wordt want DAT is hoe ze in de praktijk ook verkocht worden. Voor de Barefoot is de standaard pad gewoonweg de helft van het zadel , punt.
Dat zadel MAG je eigenlijk niet zonder die pad beoordelen , die hoort er gewoon bij. Net zoals dat je een westernzadel met een dikke westernpad moet beoordelen en een BM met een Skito-pad.

Dan zou je eens met zo'n meetding op een Endurance moeten gaan staan ofzo , de verschillende combinaties testen tijdens beweging , als dat kan.

Alleen als Bit zoiets zou doen zou het waarschijnlijk weer niet echt eerlijk uitpakken....zoiets moet groots opgezet zijn , meerdere combinaties liefst waarvan het paard 2 of meer verschillende zadels heeft waarmee het bereden wordt , dan blijven paard en ruiter gelijk en kun je goed het zadel beoordelen op zijn drukverdelende werking tov het andere type zadel.

Maarja ,dan heb je ook weer dat het niet eerlijk is om bvb. alle Westernzadels af te rekenen op diegene uit de test die toevallig allemaal net slecht aangemeten zijn ofzo... het is behoorlijk omslachtig om hier echt een goede en eerlijke test van te maken Lachen

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:57

Voorlopig is boomloos nog een behoorlijk snel groeiende markt, dat op zich zo toch genoeg moeten zeggen Haha!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:54

Cowgirl schreef:
Het enige wat ik erg jammer vond is dat alles telefonisch ging en de schrijvster(iemand in opleiding) in principe weinig idee had waar het precies om ging.
Dat vond ik ook wel een beetje suf, ik had het idee dat ze zich niet echt verdiept had in het onderwerp voordat ze ging bellen. een beetje jammer.
Alle "alternatieve" dingen worden redelijk negatief beschreven in de bit, dat artikel over parelli vond ik ook zo raar, meisje dat het uitprobeerde was super enthousiast en dan toch nog een negatieve toon erin houden

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:21

de stukjes van de gebruikers zijn zeker positief
over hoe het geschreven is dat laat ik da maar in het midden
maar de gebruikers ervaringen zijn positief
alleen die tien vragen daar staan twijfelachtige dingen tussen
die ze best eerst eens beter hadden mogen bekijken onderzoeken

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:15

Ik ben lid maar heb de Bit nog niet Boos! Word nu wel erg nieuwsgierig!!!

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:37

ik heb het artikel gescand (BIT geleend van een stalgenote) en ben al een uur bezig het naar pmarena te mailen, het is wat omvangrijk en zoveel uploadruimte heb ik niet

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:01

Ik wacht dus nog maar even rustig af Haha!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:14

smurf schreef:
ik heb het artikel gescand (BIT geleend van een stalgenote) en ben al een uur bezig het naar pmarena te mailen, het is wat omvangrijk en zoveel uploadruimte heb ik niet


O , ik heb niks , maar PC is ook in het wilde weg van razernij op het moment.... rotding altijd

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:17

hij is nog steeds aan het verzenden, al vanaf 7 uur! Maak je inbox maar vast leeg!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:44

Outlook flipte daarnet al , bleef maar kraken als ik mail binnenhaalde Scheve mond

Heb toevallig wel het 1 en ander opgeruimd daarnet , dat scheelt , mag ik hopen Haha!

Zal even de rest van de aanvragen en bestellingen snel opschrijven voordat die grrr-pc gaat crashen dalijk , want hij heeft het nu al ERRUG moeilijk Tong uitsteken

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:13

Ik ga geloof ik de Bit maar kopen morgen Knipoog

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:26

het gescande artikel per mail versturen lukt dus niet, alles loopt erop vast, zelfs de mailserver van m'n werk........helaas pindakaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:30

En waarom heb ik nog geen nieuwe bit..?!
ohow na het slechte artikel over de silverlinde vorige keer en nu dit weer hebben ze weer een heleboel minpunten gescoord! (en ook voor de late bezorging!)

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:17

Luckey schreef:
En waarom heb ik nog geen nieuwe bit..?!
ohow na het slechte artikel over de silverlinde vorige keer en nu dit weer hebben ze weer een heleboel minpunten gescoord! (en ook voor de late bezorging!)

silverlinde artikel was voor mij best een eyeopener. Wist niet dat deze mensen eigenlijk hun beroep niet uit mochten oefenen!

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 01:11

Haha! Haha! HAHA een stuk in de BIT? over boomloos?? Haha! Haha!

Nou dat KAN natuurlijk nooit positief zijn..... Tong uitsteken
Toch zie ik er wel een heel groot voordeel in.... *LOL*

Veel manege mensen lezen dit blad en zullen zo dus OOK kennis maken met de boomloze zadels...... Verward
Ik merk in mijn eigen omgeving dat er nog zeer veel mensen uit de paarden wereld zijn die nog nooit van een boomloos zadel hebben gehoord, zelfs ruitersport winkels ja waar ze toch vele verschillende zadels verkopen Verward

Pmarena... Pling ...maak je bestel-lijsten maar vast klaar......... Vingers aflikken

Je hoeft er volgens mij alleen maar voor te zorgen dat er op je eigen site een linkje is naar een leuke pagina waarop de ERVARINGEN staan ,dus even knippen en plakken,van de mensen die hem al gebruiken en dan natuurlijk ook de negatieve...

Verward

JAZEKER ook de negatieve!!!
Zo kun je mooi zien dat er van de vele gebruikers, met verschillende paarden, in allerlei leefdtijden, die ook nog eens verschillende sporten op hun paard doen, maar zeer weinig zijn die er niet tevreden over zijn !!! OK dan!

Kun je je een betere reclame wensen?? Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 02:17

en de site www.boomloosrijden staat dacht ik wel vermeld in een colofonnetje onderaan

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:03

Ik heb op mijn site bij Reacties al heel veel reacties staan , bij lange na niet alle positieve , maar bij sommige ook een minpuntje erin.

Ik ben een beetje voorzichtig met het neerzetten van wat negatievere reacties : ten eerste omdat mensen een paar weken later na een gewenningsperiode ineens WEL heel erg enthousiast zijn , en ten tweede vanwege Buitenzinnig Scheve mond

Ik had een jaar geleden bvb. de reactie van Marieke (Irsa) op de site gezet , zij had 1 van die stuk of 5 zadels waar een raar frotje in de zitting zat. Dat vertelde ze ook in haar reactie , en ik zet de reacties er zonder bewerking op (haal alleen soms niet ter zake doende stukken of namen weg , beetje privacy Knipoog ) .

Op een gegeven moment kreeg ik in mailtjes van mensen met interesse te horen dat ze op zich wel interesse hadden in de Barefoot , maar eerst al bij Buitenzinnig langs waren geweest om de Torsions te bekijken. En dat ze daar de Barefoot heel erg afgeraden was vanwege slechte kwaliteit , er zaten zelfs bonken in de seatsaver , de importeur gaf het zelf toe !!

Dus tsja , zo krijg je nogal een vertekend beeld.... bij elk product gaat er wel eens wat fout natuurlijk , ook heb je wel eens iets dat te snel zwak wordt of wat dan ook. Dat wordt dan gewoon vervangen , geen probleem.

Maar ik zet het dus niet meer op de site als er wat mankeert 1 enkel keertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:13

marina schreef:
silverlinde artikel was voor mij best een eyeopener. Wist niet dat deze mensen eigenlijk hun beroep niet uit mochten oefenen!


Dat is dus helemaal niet waar! Er zijn veel feiten verdraaid en wat er staat is geoon niet waar! Het is wel zo dat het geen erkende opleiding is maar natuurlijk mogen ze dit beroep wel uitoefenen. Vele dierenartsen zijn zelfs blij als er zo iemand stage komt lopen bij de praktijk. Deze studenten kijken veel evredr dan hun neus lang is, dat zou de schrijver van het artikel ook eens moeten doen!

Maargoed, het bit krijgt/of heeft al een rechtzaak aan zijn broek hangen voor dat artikel

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:14

Ik sta er als het goed is in met Sheila en mijn Randol's maar heb mijn bewijs exemplaar nog steeds niet ontvangen Huilen

Weet iemand of het stukje wat bij mij staat wel ok is? (en ook de foto Schijnheilig )

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:23

Ik zag (dankzij Smurf OK dan! ) daarnet wel iemand met een Fries met Trekker erin staan... volgens mij is de Trekker en de Randoll's dezelfde , of is dat dan toch niet zo Verward

Heeft de Trekker geen groene onderkant dan ?

Die foto van Cowgirl is zeker donker zeg , zonde hoor Scheve mond