alweer dragende galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

alweer dragende galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-04 16:50

De problemen die in het andere onderwerp (ook dragende galop) besproken zijn heb ik gelukkig al achter de rug. Dandy is nu 5 en galoppeert netjes in balans, kleinere voltes en tempowisselingen zijn ook geen probleem. Nu ben ik hem aan het trainen voor het M en moet hij toch nog wat meer gaan zitten en oprichten. Op zich pakt hij dit best aardig aan maar ik heb 2 problemen. Linksom maakt hij zich graag lang en duikt naar beneden als ik probeer hem wat te verzamelen. Als ik hem naar rechts stel, luistert hij wel, maar zodra ik hem recht maak, neemt hij óf een spurt naar voren, óf een duik naar beneden. Ik probeer hem nog niet eens echt te verzamelen maar gewoon een paar passen. Het tweede is dat alles hem nog best veel kracht kost en hij echt wel moe is na een goeie galopoefening. Ik weet dat hij nog jong is en ik niet teveel van hem moet vragen, maar heeft iemand goede tips om het begin van de verzameling te leren zonder dat ik op een duikboot zit en om hem wat sterker te maken ?

~Turbohoof Solutions ~


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 10:58

veel buiten galopperen om die achterhand eerst sterker te maken
dat ie zo duikt en harder gaat is een teken dat ie ook nog lang niet in balans loopt!
door veel rechte stukken te galoperen , en tempowisselingen in die galop te rijden , maak je hem sterker , waarom je op de dressuur hem dalijk meer in balans kan krijgen

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 12:37

Hij doet het echt alleen als ik iets wil verzamelen. Met verruimen en weer terugkomen naar de arbeidsgalop heeft hij geen problemen. Maar als ik jou goed begrijp moet ik het verruimen en weer terug laten komen gewoon blijven herhalen, en als hij sterk genoeg is doet hij het verzamelen eigenlijk vanzelf goed ??

~Turbohoof Solutions ~

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:40

ehm , nou als ie sterk genoeg is zul je nog hard moeten trainen wil je hem op de achterhand krijgen en houden Knipoog
verzamelen is in principe op de achterhand zetten , gaat ie harder lopen en duiken, dan loopt ie nog op de voorhand !
veel schakelen , en heeeel erg veel overgangen rijden !

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 13:46

Ik denk dat crossmonster gelijk heeft, precies wat ze zegt..

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:23

mmm, dacht ik eigenlijk ook al, gewoon nog wat geduld hebben en nog veel meer met hem oefenen...
Mijn geduld was eerlijk gezegd een beetje op, en soms ga je dan twijfelen aan jezelf, of hoop je op een "wondermiddel" maar ik ga gewoon door met trainen OK dan!

~Turbohoof Solutions ~

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 14:26

weet je wat het ook is, hoe meer je leert, hoe meer fouten je ontdekt !!
want als je met lessen begint, kan je instructeur je niet meteen al je fouten naar je kop smijten !
je leert door de tijd heen steed meer bij en leert ook nieuwe fouten kennen , waardoor het lijkt dat je steeds slechter gaat rijden, maar dat is dus niet zo Knipoog
heb je wel goed les?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 14:47

Ik les van een goeie instructrice, heb echt niets te klagen, (ze hamert ook vreselijk op mijn galop) maar soms heb je even een dipje hè. Het paard wat ik hiervoor had was echt zo'n krachtpatser, en heeft dit nooit zo gedaan. Nu weet ik wel dat je niet moet vergelijken, maar onbewust doe je dat toch ... Dandy loopt verder heerlijk, hij doet ook echt zijn best, maar ik merk gewoon dat hij moeite heeft met de galop.
En omdat ik soms zulke handige tips zie hier (zoals bijv. vorige keer met die hindernisbalk om achterwaarts te leren, daar had ik echt nog nooit van gehoord !), hoopte ik dat iemand hier ook iets op wist ...
Misschien dumbles in zijn stal leggen, zodat hij zelf ook wat krachttraining kan doen Schijnheilig

~Turbohoof Solutions ~

Angelo

Berichten: 766
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Prov. Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:59

schoudervoor rijden in galop is ook een goede oefening om de achterhand wat sterker te maken. Ik moest laatst de volte in galop verkleinen, goed been geven en weer opvangen met m'n buitenteugel. Dan weer op de gewone volte en langzaamaan proberen van die volte een vierkant te maken. Dus echt omstellen in de bochten zodat hij extra zijn binnen achterbeen onder de massa moet plaatsen (denk aan een soort kwart piroutte).
Ik heb hier goede ervaring mee opgedaan.

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug,
dan klom ik hoog de hemel in, en haalde jullie gelijk terug:
Kaprice: M2 + 1 / Lars: Z1 + 5
klik: www.zara-van-de-roswaard.webklik.nl

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:11

whahaha ja bind een paar gewichten aan een touw, touw via katrol aan de benen van je paard, en elke keer dat ie wil eten , moet ie dus dat gewicht verplaatsen met zijn benen Tong uitsteken

als de slapheid het grootste probleem is ( geen lichte vorm van ataxi? )
dan is mijn remedi, veel en lang galoperen in het bos , kilometers maken, zolang galoperen dat jij kramp in je kuiten krijgt Haha!
nee wel, rustig opbouwen , maar langzaamaan elke week een dag galoptraining doen !
ook gaan schakelen in die galop, en lichte hellinkjes op en af galoperen .

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:41

Angelo schreef:
schoudervoor rijden in galop is ook een goede oefening om de achterhand wat sterker te maken. Ik moest laatst de volte in galop verkleinen, goed been geven en weer opvangen met m'n buitenteugel. Dan weer op de gewone volte en langzaamaan proberen van die volte een vierkant te maken. Dus echt omstellen in de bochten zodat hij extra zijn binnen achterbeen onder de massa moet plaatsen (denk aan een soort kwart piroutte).
Ik heb hier goede ervaring mee opgedaan.


Werkt bij mijn paard ook idd heel goed
En wat hierboven gezegd werdt klopt hoor ik heb poosje terug ook topic geopend omdat ik het idee had dat het gewoon niet ging lukken.
gewoon doorgaan staan beste goed tips hierboven en ineens lukt het.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd !!

Eindelijk mijn profiel weer up to date!!


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 08:49

hallo allemaal,
ik heb vrijdag weer les gehad en jullie geloven nooit wat er gebeurd is ! Blijkbaar was mijn instructrice het ook met me eens dat er iets was dat niet goed ging op deze manier en we hebben het helemaal anders aan gepakt. Eerst lekker los gereden, ook in galop lekker voorwaarts met wat tempowisselingen zonder hem echt aan het werk te zetten. Normaal gesproken pakte ik hem hierna wat meer op en probeerde hem in galop al wat meer aan het werk te zetten (wat hem dus zoveel kracht en energie kost). Nu zijn we eerst in draf aan het werk gegaan. Veel tempowisselingen, (en dan bedoel ik echt om de 3 á 4 passen) zowel voorwaarts als wat terug, en dit ook in het wijken en schouder voor, linksom, rechtsom, net zolang tot ik er helemaal gek van werd, met als resultaat een hele flitsende Dandy (in draf heeft hij hier namelijk helemaal geen moeite mee). Hierna aangesprongen in galop, en wat denk je: hij werd ineens heel lichtvoetig, ging goed zitten en helemaal niet meer duiken ! OK dan!
Natuurlijk werd hij na een rondje of 4 weer wat vermoeider, maar wát een verschil zeg, ik ben weer helemaal gelukkig. En dat met eigenlijk zo'n simpele oplossing. Omdat hij slecht was in galop bleven we dat oefenen, terwijl dat gewoon nog teveel energie van hem kostte. Nu is hij in draf nog beter dan hij al was, en (eigenlijk logisch) zijn galop is ook gelijk beter. *LOL*

~Turbohoof Solutions ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 29 bezoekers