paard landt in de verkeerde galop :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

paard landt in de verkeerde galop :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 21:13

Sinds een tijdje ben ik wat meer bezig met springen,dus ook parcoursjes en in de juiste galop landen,maar om een of andere reden landen we altijd in de verkeerde galop.
Dus als ik na de sprong naar rechts wil,dan leun ik boven de sprong een beetje naar rechts,en toch landen we in de linker galop Scheve mond
kan het zijn omdat ik dan het linker been ontlast ofzo,dat hij in die galop wil landen,of zit ik dan helemaal verkeerd?

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:38

guanacotje schreef:
Sinds een tijdje ben ik wat meer bezig met springen,dus ook parcoursjes en in de juiste galop landen,maar om een of andere reden landen we altijd in de verkeerde galop.
Dus als ik na de sprong naar rechts wil,dan leun ik boven de sprong een beetje naar rechts,en toch landen we in de linker galop Scheve mond
kan het zijn omdat ik dan het linker been ontlast ofzo,dat hij in die galop wil landen,of zit ik dan helemaal verkeerd?
\

wat je zelf al zegt, is het enige wat ik ook weet.. boven de sprong een beetje naar de kant hangen in welke galop je wilt landen, maar mij is het meestal gelukt, toen ik het leerde!
ik spring nu nog wel, maar af en toe voor de lol ehn voor afwisseling
.. vind ikerg belangrijk en mn paarden vinden t erg leuk (sorry voor offtoppic)

maar dat is dus het enige wat ik weet, verder weet ik niet al te veel van srpingen

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:21

Probeer eens om de hindernis op een volte te rijden en direct doordraaien als je paard landt.
Je binnenhand van de hals en been geven op de sprong zodat hij in de goede galop landt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:40

Ik heb vroeger dit soort dingen geleerd in de wekelijkse springles. Als ik het me nog goed herinner is het zo dat je voor de sprong er al mee bezig moet zijn. Waar wil je heen en hoe stuur je je paard.
Dus voor de sprong geef je al een aanwijzing dat je eenmaal erover een bepaalde kant op wil gaan.

Scheef gaan zitten lijkt me niet zo'n geweldig plan, wat doe je nou als je paard naar links zoeft terwijl jij rechts hangt Bloos!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:09

holly schreef:
Ik heb vroeger dit soort dingen geleerd in de wekelijkse springles. Als ik het me nog goed herinner is het zo dat je voor de sprong er al mee bezig moet zijn. Waar wil je heen en hoe stuur je je paard.
Dus voor de sprong geef je al een aanwijzing dat je eenmaal erover een bepaalde kant op wil gaan.

Scheef gaan zitten lijkt me niet zo'n geweldig plan, wat doe je nou als je paard naar links zoeft terwijl jij rechts hangt Bloos!


nou wat ik geleerd heb Haha! (jaja hier komt ie)
je moet niet helemaal scheef gaan hangen, misshcien staat t iets verkeerd geschreven, maar je moet gewoon gaan verzitten en je dus beetje zwaarder maken op je andere zitbeenknobbel (de kant die je op wil dan):P

hangen lijkt me ook geen goed idee Schijnheilig Haha!

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:13

Als je naar rechts gaat hangen maak je het alleen maar moeilijker voor het paard. Gewoon kijken in de richting die je op wilt is meestal al genoeg.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:44

Ik heb geleerd alleen te kijken waar ik heen wil, en absoluut niet te gaan hangen ofzo. Dan verstoor je de balans van je paard tijdens de sprong.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:27

ik heb ook een vraagje GaaaapO
mijn pony die springt na de hindernis in contragalop aan hoe komt dit?
zonder zadel is het minder en springt ie wel goed,ligt het ana het zadel?

Icelandics
They grow when you get on

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:36

Horssie: Ligt eraan welke kant je opgaat of het contragalop is denk ik. Bedoel je misschien overkruist. (voor goed, achter fout of andersom) Als het gewoon de verkeerde galop is dan kun je bovenstaande tips gebruiken. Kijken naar welke kant je wil.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

sans6

Berichten: 7892
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:37

Wanneer je na de sprong naar rechts wil, leg dan tijdens de sprong je linker been al iets naar achter, kijk idd naar de kant die je op wilt en vraag iets op rechts

You're immortal until proven otherwise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:25

En doordat jij naar bv rechts hangt is het voor het paard moeilijker om het rechterachterbeen er goed onder te zetten en ook moeilijker om vrij te zijn in de rechterschouder en deze goed naar voren te kunnen brengen
En het paard kiest dan de makkelijkste galop, wat dan dus links word Lachen

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 12:56

holly schreef:
Ik heb vroeger dit soort dingen geleerd in de wekelijkse springles. Als ik het me nog goed herinner is het zo dat je voor de sprong er al mee bezig moet zijn. Waar wil je heen en hoe stuur je je paard.
Dus voor de sprong geef je al een aanwijzing dat je eenmaal erover een bepaalde kant op wil gaan.

Scheef gaan zitten lijkt me niet zo'n geweldig plan, wat doe je nou als je paard naar links zoeft terwijl jij rechts hangt Bloos!


echt hangen doe ik zoiso niet Knipoog kwam er een beetje ongelukkig uit.
maar dat is het hem net,als ik links wil landen,land hij rechts.altijd Scheve mond

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:14

nee je moet zo weinig mogelijk bewegen in je zadel
recht zitten
zeker niet hangen naar de kant waar je heen wilt dan landt ie in de verkeerde galop

You must live in the present, launch yourself on every wave, find your eternity in each moment.

[RT-D] Onderzoek: Positieve effecten flexen van de hals (Clayton)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:16

Probeer de volgende keer eens gewoon niet te hangen, allleen kijken. Niet wringen met je benen of zit. En probeer dan eens 10 keer. Kijken hoevaak hij van de 10 keer goed zit.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:06

guanacotje schreef:
maar dat is het hem net,als ik links wil landen,land hij rechts.altijd Scheve mond

Dat komt omdat als je rechts wil landen, links druk op de beugel moet zetten Knipoog
Zo te lezen doe je het precies verkeerd, zodat je paard precies doet wat je van hem vraagt, maar niet wat je wil Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:57

Zet eens een kruisje neer en ga er met een kleine volte overheen. dus al met stelling aankomen en doordraaien. Je kan je binnenhad omlaagdoen boven de sprong. blijf zelf in je bekken recht zitten maar met je bovenichaam kan je je richten naar de kant waar je naar toe wilt. Als je goed kijkt gaat dat vanzelf.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 18:17

Romkabouter schreef:
Dat komt omdat als je rechts wil landen, links druk op de beugel moet zetten Knipoog
Zo te lezen doe je het precies verkeerd, zodat je paard precies doet wat je van hem vraagt, maar niet wat je wil Haha!

het zal wel zoiets moeten zijn dan,want hij doet echt altijd het tegenovergestelde
nou,dat weten we dan ook weer,alleen nog eventjes slechte gewoonte afleren Haha!

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:35

Wel om denken dat je niet gaan hangen Knipoog

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:44

Klopt wat rom zegt

lees daarbij ook mijn verhaaltje en het grote verhaal is compleet Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:52

Ik ben geen springer, moge dat duidelijk zijn Haha! Haha! Haha! Ik heb dus weer wat geleerd Haha! Haha!. Heel logisch verhaal...... eigenlijk hetzelfde als met een paard dat verkeerd aanspringt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:53

yup..idem dito

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 07:34

Beetje de juiste stelling en buiging wil ook nog wel eens helpen. Ik verplaats mijn gewicht boven de sprong minimaal. Bij het aanrijden en afzetten weet ik al in welke galop ze wil landden. Soms wil het helpen om als he rechts wil landen je iets linker stelling aannneemt en dan voor de sprong rechtstellen, om de rechterschouder meer ruimte te geven.

Ik bepaal dus niet boven de sprong maar vóór de sprong welke galop ik wil landden.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:01

Ik snap wat je bedoeld met een beetje hangen Knipoog is op zich ook goed, maar ik heb altijd geleerd dat daar ook de beenhulpen in lichte mate bij horen. Helemaal als je paard er moeite mee heeft, dus iets stelling naar de kant waar je op gaat en buitenbeen iets naar achteren. Ik vond de tip om na de sprong in een volte door te draaien ook een hele goede . Niet gewoonte van maken dan gaat hij straks niet meer recht uit Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marion_ en 13 bezoekers