wedstrijd Zuidwolde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

wedstrijd Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 22:54

Aankomende zondag is er een wedstrijd (WRAN) in Zuidwolde. Even nieuwsgierig: Haha! doet iemand van jullie hieraan mee?

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:35

Ja, ik doe mee!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 22:12

En ik kom kijken!!!

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 22:16

De antwoorden zouden wel iets uitgebreider mogen... *LOL* Het gaat nu wel heel erg op een slow-chat lijken en dat mag niet van de baas Schijnheilig

jannie: aan welke onderdelen doe je mee??


ludo: wat voor onderdelen zie jij graag als toeschouwer (en ik wil ook een buckskin Kwijl )

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 22:40

Sugarmiss schreef:
De antwoorden zouden wel iets uitgebreider mogen... *LOL* Het gaat nu wel heel erg op een slow-chat lijken en dat mag niet van de baas Schijnheilig

jannie: aan welke onderdelen doe je mee??


ludo: wat voor onderdelen zie jij graag als toeschouwer (en ik wil ook een buckskin Kwijl )


Nou ik kom al ongeveer 1.5 jaar elke wedstrijd in Zuidwolde, want dat is hier naast de deur en ik vind alles leuk om te zien. Vooral de prijsuitreikingen altijd....Snap je???

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 18:07

Nou hier een uitgebreider antwoord dan:

Ik rij bij de amateurs. Ik rij trail, pleasure en horsemanship.
Ik kom denk ik ook al zo'n anderhalf jaar in Zuidwolde, maar ik heb ook wel eens een wedstrijd gemist. In het begin bij de beginners, later bij de amateurs.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 18:14

En ik ga in December pas voor de eerste keer meedoen in zuidwolde. Alleen pleasure, en soort van weddenschap, ik ben niet zo'n wedstrijdenmens. Maar ja, dan is het veulen er al weer bij weg (is nog niet geboren...zie mijn onderschrift) en dan heb ik genoeg tijd om te trainen na mijn examens.!

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:40

Hoi,

Ik rij al bijna 2 jaar wedstrijden in zuidwolde. Ik kan helaas morgen niet meedoen, heb net tentamens gehad op school. Maar normaal gesproken doe ik altijd mee daar!!

Groetjes Judith

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 20:54

Ja Jute, met jou ga ik altijd mee. Nou ja, dan kom ik er ook al bijna 2 jaar. Maar gaan er nog meer mensen???

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 21:45

Ik doe dus zelf morgen ook mee. Voor het eerst de amateursklasse dus dat is wel spannend. Ik doe mee met de trail, horsemanship en pleasure. Het is bij mij altijd wel zo, dat als ik me opgeef voor de wedstrijd er ontzettend veel zin in heb, maar de dag van tevoren, vraag ik me altijd af wat ik er nou ook alweer zo leuk aan vindt. Vooral als ik mijn vieze paardje weer wit moet zien te krijgen Pling
Maar ze is wel lief hoor...... Lovers

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 22:42

Ben dus net terug......
Wat een lange dag zeg, het duurde allemaal wel erg lang, het programma was 's ochtends al een uur uitgelopen en 's middags hebben ze dat niet bepaald ingehaald. Maar ja, verder mag ik niet klagen, derde prijs trail en tweede prijs horsemanship. Tijdens de pleasure ging het even mis, ik kwam tussen twee paarden terecht doordat ik werd ingehaald en ik zelf ook moest inhalen en mijn paard begon uit te halen en ik heb hem dus op twee handen moeten corrigeren, nou ja volgende keer beter met de pleasure dan.
Verder wel een leuke dag gehad, heb Francisca ontmoet, leuk paardje heb je trouwens!

Groetjes Jannie

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 13:33

Ik vond het op zich wel een leuke wedstrijd. Alleen een beetje lang...

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 13:53

Wij zijn ook in Zuidwolde geweest. Ongepland en per ongeluk. We gingen gistermiddag bij onze puppy kijken in Groningen en reden op de terugweg langs Zuidwolde. Precies op dat moment belde Emmy en hoorden we dat het nog aan de gang was. Toen zijn we nog maar even langsgegaan. We hebben dus alleen de reining gezien die rond een uur of 7 begon.

Ik geloof dat het een leuke wedstrijd was met veel publiek en veel deelnemers. En Zuidwolde is een mooie lokatie natuurlijk. Altijd gezellig daar (en dat zeg ik niet alleen omdat mijn Mac daar zijn zeer geslaagde wedstrijddebuut maakte *LOL* )

Wat ik nog over de reining kan zeggen is dat het duidelijk voor de deelnemers te lang had geduurd voordat het begon. Sommige paarden waren het echt zat.

Verder had het ook voor de jury duidelijk te lang geduurd want bij de open reining werden zeker 2 out-of-pattern-proeven hoog geplaatst. Slaapzand in de oogjes zullen we maar zeggen Lips are sealed

Bij de reining heb ik leuke proeven gezien en slordige. Een weergaloze haflinger die in de inrijbak liet zien dat dit ras terecht Alpenquarter wordt genoemd legde helaas in de wedstrijdbak een slordige proef af wat gewoon jammer was want het paard kon beter.

Verder viel mij op dat er in de reining veel quarters meededen (voor een WRAN wedstrijd). Met een paar niet-zo-coole-exemplaren ertussen. Er was er 1 die meedeed in de amateur en de open (dat paard heette iets van Maxima ofzo Verward ) en die heeft beide proeven in een soort dribbel galop afgelegd. Zeer bijzonder.

En dan een paar arabieren waarvan de ruiters van mij en pluim voor geduld krijgen. Ik zou bij thuiskomst direct de slager bellen als ik zo'n paard had Cool Er was een witte hengst die absoluut in een snelheidsrecord zijn proef aflegde. Erg amusant.

En verder deed het paardje waarop ik heb leren rijden mee. Het was zijn wedstrijddebuut en hij vond het dan ook erg spannend. Maar hij bracht het er goed vanaf en kwam met een rood lint de bak weer uit.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:57

Marianne schreef:

Verder had het ook voor de jury duidelijk te lang geduurd want bij de open reining werden zeker 2 out-of-pattern-proeven hoog geplaatst. Slaapzand in de oogjes zullen we maar zeggen Lips are sealed



Dit was 's ochtends ook al een keer gebeurd. Dit heb ik zelf niet gezien, dus weet niet precies hoe en wat.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:07

Marianne............kom je eens in Zuidwolde, ben je niet ff langs mijn Paint- spettertje gelopen?????????? Straw Miss staat daar......... Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 21:13

Karen, neem van mij aan dat ik het geprobeerd heb. Maar de stallen waren niet toegankelijk. Er was een blokkade opgeworpen Frusty Ik had al zo'n vermoeden dat Straw Miss daar stond omdat ik hoorde dat Dineke Jonker een hoop stallen in gebruik had.

Nou ja, ik kom nog wel een keer in Zuidwolde. Ik vind het altijd erg leuk daar en ik denk dat Harold Mac de volgende keer wel weer uit gaat brengen. Nog ff trainen dus. En als we dan dezelfde jury mogen als dit weekend zie ik de blauwe linten wel komen Knipoog

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 22:08

Het was inderdaad een leuke, maar ook lange dag. Ik had het ook wel aardig gehad aan het einde van de dag. Gaaaap Het was voor mij voor het eerst dat ik echt op 1 hand moest rijden, dus weer een ervaring rijker.
Ik vind het altijd wel leuk dat je mensen gaat herkennen van de wedstrijden en ik heb dus ook Jannie en haar paard ontmoet, hartstikke leuk.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 22:49

Marianne.....prettig om te horen dat de paarden zo goed waren 'afgeschermd'!!!! Ik zal de volgende keer er ook zijn, gaan we samen op de koffie bij Straw! Dien barricadeerd daar altijd de gang waar haar paarden staan, om de rust te bewaren. Momenteel staan er een stuk of 8 hengsten, een hoogdrachtige merrie en.......Straw Miss, hahahahahhaa. LOL....okee, ik hoop je te zien de volgende keer, wanneer is dat???

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:28

Een hele leuke en gezellige dag gehad, weer vele bekende gezien, dus we hebben lekker kunnen bijkletsen. het was echt druk en we hebben genoten, niet zozeer van het rijden, want ik heb gewoon veel gepraat met iedereen dus iets minder gezien dan normaal.
Alleen in de pleasure, amateur maar ook bij de open, een enorme harde galop gezien, dit had echt niets met pleasure te maken, alleen Emiel ging netjes en ook wel monique met haar appaloosa, alhoewel zij toch ook wel een behoorlijke pittige galop had, verder ging de galop sneller dan de snelste circel in de reining met uitzondering van die witte arabier dan Schijnheilig Schijnheilig
Maar van de gezelligheid hebben we genoten.