wedstrijd op gras

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

wedstrijd op gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-04 21:23

Over ongeveer 3 a 4 weken hebben wij een wedstrijd op gras. Maar nou weet ik niet wat ik moet doen. De een zegt stiften vast in het ijzer en de ander zegt dat je ook opzetjes heb met stiften. Mijn paard is deze week naar de smid geweest, over 3 a 4 weken zijn ze dan nog niet zo erg versleten. Een vriendin vroeg nadat hij bij de smid was geweest of ik mee ging naar die wedstrijd, dus vandaar dat ik ook niet gelijk die ijzers heb gevraagd. Ik denk dat ik het ook nog wel even aan de smid vraag wat ik nou het beste kan doen. maar ik was ook benieuwd naar wat jullie zouden doen. ik hoor het graag. Ik ben nog niet eerder gestart op gras met hem, ik hoop dsat hij goed loopt.


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 22:44

Als je geen stifgaten hebt kun je van die losse opzetjes kopen.. Anders zou ik gewon even gaten laten boren, want ik vind "vaste" stiften toch een stuk fijner. Die opzetjes is meer een noodoplossing imo.
Ik zou voor die tijd ook een paar keer lekker gaan oeffenen op gras, gewoon een leuk veldje opzoeken. Kan ie een beetje wennen.

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:49

Die losse opzetjes verlies je vrij snel en ze werken ook niet lekker. Ik zou echt voor het laatste gaan en gaten boren in de ijzers als ze nog goed zijn en anders maar een keertje wat vroeger op nieuwe ijzers want zonder proppen, met ijzers is er op nat gras niet te rijden. Stap en draf gaan meestal wel, maar galop is 1 grote glijpartij. Wel even bedenken of dit de enige wedstrijd zou zijn die je gaat rijden want dan wordt het wel een hele dure.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:37

Ik rijd gewoon altijd zonder ijzers en dat gaat best goed, heb eigenlijk nooit last van gladheid. Reed L2, nu 1 wedstrijd m gereden.
Anders vaste stiften, veel succes!!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:23

Als ik jou was zou ik er vaste stiften in doen, maar dat komt omdat ik het dood en doodeng vind op gras. Komt omdat wij in de proef een keer (zonder ijzers) op de knie-en gesurft zijn...

Succes!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 09:27

vaste stiften zijn idd een stuk veiliger,
en ik zou er zoiezo wel stiften aan doen want het is harstikke gevaarlijk met ijzers op gras.
vooral sochtends, hoelaat moet je rijden?

Teamspirit... Je bent een toppertje!

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 16:46

ja ik denk dat ik maar die vaste stiften doe. Het is waarschijnlijk maar 1 wedstrijd op gras, de andere wedstrijden die ik rij zijn eigenlijk in een gewone bak. Ik moet er niet aan denken dat we vallen en dat mijn paardje zich dan bezeerd omdat ik geen vaste stiften wilde omdat het maar 1 wedstrijd was. Vind mijn paard belangrijker, ga inderdaad maar even een veldje opzoeken zodat we alvast een beetje gewend zijn. Ik weet nog niet hoe laat ik moet starten, het is namelijk 11 juli. Maar je moest al voor 17 juni ingeschreven zijn. Volgens die vriendin is het een hele leuke wedstrijd, het is er erg groot. Je hebt er dressuur en springen, ben erg benieuwd.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:57

Als je ze maar 1x gebruikt zou ik het zonde vinden om speciaal beslag te nemen. Mocht je vaker op gras willen rijden, ja dan zou ik het wel doen, gewoon omdat het beter blijft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:25

Boort de hoefsmid er bij jou die stiftgaten dan niet standaard in, in het groene seizoen? Volgende keer echt laten doen, kom je nooit voor verassingen te staan. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit extra voor heb moeten betalen.

Sjef

Berichten: 156
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: ZH / NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:30

Zep schreef:
Boort de hoefsmid er bij jou die stiftgaten dan niet standaard in, in het groene seizoen? Volgende keer echt laten doen, kom je nooit voor verassingen te staan. Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit extra voor heb moeten betalen.


Meestal moet je er juist wel extra voor betalen en boort de smid ze er dus idd niet standaard in, tenzij je daarom gevraagd hebt.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:48

mijn paard heeft alleen voor ijzers en ik rij hem nu voor het 5e jaar (inmiddels Z1 dus ook veel korte bochtjes en overgangen etc) en heb nog nooit met stiften greden met hem, en heb maar 2x gehad dat ik niet lekker kon rijden en dat was omdat het echt heel erg regende en het terrein al goed kapot was gereden.

ooit 1x stiften geprobeerd, hij liep toen onregelmatig du ja dan zit er nix anders op dan zonder te rijden, maar t is nog nooit fout gegaan (klop ik wel meteen even af anders zal je zien dat we morgen onderuit gaan Knipoog )

dus voor die ene wedstrijd zou ik of die opzet stiftjes nemen, of geen stiften, want zo'n risico is het niet hoor, zonder stiften op gras rijden

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 15:01

Onze hoefsmid bort ze er niet standaard in, ik geloof wel dat je er extra voor moet betalen. Ik heb gisteren aan iemand op stal gevraagd of ik die opzetjes mag lenen, even om te kijken hoe dat gaat. Gelukkig mocht het, kan ik van de week even gaan oefenen op het gras. HEt is inderdaad zonde als ik maar 1 keer op gras start om dan dat speciale beslag te nemen, al helemaal als hij met die opzetjes ook goed loopt.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 15:02

Zelf wil ik toch liever opzetjes of speciaal beslag, maar bedankt voor je tip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:57

Voor 1 keer op gras zou ik er gewoon opzetjes onder doen. Anders wordt het wel erg duur.
Zelf rij ik altijd zonder ijzers, ook met springen ik heb nog nooit ergens last van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:28

Ik heb daar echt nog nooit extra voor betaald. Hij moet ze er wel apart inboren idd, maar doet dat standaard in en vlak voor het groene seizoen.

En ik heb toch best een paar hoefsmeden versleten Verward


tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:43

ze kunnen er dan toch even af, gaten boren en er weer onder...
zo heb ik dat ook wel eens gedaan, hoef je echt geen nieuwe ijzers voor te hebben hoor....
wel zul je waarschijnlijk iets moeten betalen, wat in de meeste gevallen als je het gelijk doet niets meer kost..

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:16

dat kan ik natuurlijk ook vragen of hij ze er even af wil halen en dan die gaten erin wil boren. Want als ik die wedstrijd heb zijn de ijzers 3 weken oud.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:27

LIL schreef:
Voor 1 keer op gras zou ik er gewoon opzetjes onder doen.


Quicksettings zijn helaas nnergens meer in het land te verkrijgen omdat de fabriek failiet is. Dus we zullen helaas weer aan de ouderwetse kalkoengaten moeten.
Ik heb afgelopen weekend met quicksettings gereden en ben er zeer tevreden over, maar helaas..... SNIK

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-04 21:12

mijn paardje is vandaag naar de hoefsmid geweest. Hij kon zijn ouwde ijzers houden hij heeft er gaten in gemaakt voor die stiften. Daar was ik wel blij mee, op stal zei er ook nog iemand dat hij helemaal nieuw beslag moest. Gelukkig hoefde dat niet. Ik hoefde dat niet te betalen alleen de stiften.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: don110 en 50 bezoekers