En Evita is... weer kreupel :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

En Evita is... weer kreupel :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 19:45

Het schiet ook echt niet op met die beentjes van d'r.. Scheve mond
Het begon een paar maanden geleden toen ik merkte dat ze rechtsachter net niet helemaal zuiver liep.. de veearts is geweest en heeft een buigproef gedaan waar ze eigenlijk heel extreem kreupel op liep, dus doorgestuurd naar de kliniek.
De eerste keer op de kliniek was er een scan gemaakt van haar pees.. daar was niks op te zien, een kreupelheidsonderzoek (wat niet helemaal goed ging, doordat die verdoving 2 keer niet aansloeg) wees uit dat het waarschijnlijk ik of boven de sprong zat. Helaas was het die dag nogal chaotisch op de kliniek en om half 8 's avonds waren ze er nog niet uit wat er aan de hand was (rontgenapparaat was kapot), er is die dag trouwens ook een bronchoscopie gedaan waar uit bleek dat ze ook wat irritatie had in d'r luchtwegen.

2 weken later ben ik teruggeweest om foto's te laten maken. Eerst even op de volte laten draven, en tot onze verbazing was er niks meer te zien! Op de buigproef liep ze nog wel steeds kreupel, maar niet meer zo extreem als daarvoor. Voor de zekerheid zijn er toch nog 4 foto's gemaakt van de voet, sprong en knie.. maar dat zag er ook goed uit! geen spat, geen HKO, geen artrose
meer onderzoek konden ze niet doen, waarschijnlijk zou het toch iets zijn met de spieren/banden.. dus nog 14 dagen rust en ik kreeg nog een soort drankje voor haar mee. Die 14 dagen rust zijn bijna 4 weken geworden, en ze liep al die tijd nog steeds gewoon goed! 2 weken geleden ben ik er dus voor het eerst weer even op gaan zitten en ik heb 5/10 minuutjes over de laan gestapt met haar.. Evita vond het helemaal geweldig Haha! ze werkt heel graag, en ik zag duidelijk aan haar dat ze het niet zo naar haar zin had toen ze alleen maar op haar landje mocht staan.. als het aan Evita lag had ze trouwens gelijk een galopje gedaan Knipoog ze was ontzettend druk!
dat stappen heb ik een paar keer gedaan de afgelopen weken, gewoon over de straat/over het gras.. en ze liep nog steeds goed Lachen
voor de vorige topics;
[VvdD] Evita niet goed, volgende week naar de kliniek Verdrietig
[VvdD] met Evita naar de kliniek geweest vandaag Verdrietig
[VvdD] voor de 2e keer naar kliniek geweest (uitslag..)


maar helaas...
vandaag was Iris (Benjamin), Evita haar verzorgster er en zij heeft even 10 minuutjes zonder zadel gestapt op Evita. ik was meegelopen een klein stukje in het park.. toen viel het me op dat Evita heel ietsje knikte met haar hoofd. een stukje gedraafd en ja hoor, ze liep weer kreupel Verdrietig we zijn maar weer direct naar huis gegaan en daar hebben we nog even met 2 stalgenootjes gekeken hoe ze liep. Het vreemde is dat het dit keer HEEL erg moeilijk te zien is of het nou voor of achter is.. wel weer aan de rechterkant dat is duidelijk. Ze loopt wel iets anders kreupel dan de vorige keer heb ik het idee, toen was het namelijk duidelijk dat het achter zat.. van de achterkant zag je aan haar achterhand heel goed dat ze op links viel.. dat zie je nu niet Scheve mond ik heb zelf het idee dat het nu haar rechter voorbeen is, maar het is gewoon erg onduidelijk.
Ik heb ook even met m'n vingers langs d'r ruggewervel gevoeld van d'r schoft tot haar staart, eerst reageerde ze er niet op, maar als ik hard duwde reageerde ze er wel een beetje op ter hoogte van haar lendenen. misschien toch iets uit d'r rug Verward
toch vond ik niet dat ze daar erg op reageerde, het is natuurlijk ook geen prettig plekje..

Ik weet echt even niet meer wat ik er mee aan moet dit weekend wacht ik nog maar even af, stiekem hoop ik dat ze zich gewoon verrekt heeft in het land, of dat ze getrapt is door haar weidemaatje (ze hebben de laatste tijd nogal eens ruzie, vandaag weer een wondje erbij Scheve mond gelukkig komt ze binnenkort in een ander groepje).

ik vind het ook zo sneu voor haar.. Evita heeft het helemaal niet naar d'r zin als ze maar op d'r weilandje staat en verder niks mag doen Scheve mond ze bloeide helemaal op toen ik weer wat met haar mocht doen (ookal was het maar 5 minuutjes stappen Knipoog ).
voor haar longen is het natuurlijk ook niet goed dat ze zo veel stil staat, haar conditie gaat achteruit en daar wordt ze weer eerder benauwd van..

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:54

Heey Ireen,

Ik hoorde het net van Iris dat ze weer kreupel was Verward !
Ohh het schiet ook niet op met d'r he! Ik hoop dat ze weer heel snel beter gaat lopen! Sterkte!!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:55

Jeetje Ireen, das mooi balen zeg! Ik hoop voor je dat het iets onbenulligs is, en snel weer over gaat.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:53

hey! Nou dat is zeker balen zeg.
Raar dat het blijft terugkomen terwijl er niets te zien is...Arme Eviet. Ik blijf je verhalen volgen hoor.
Succes en sterkte ermee

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:05

zo dat is zeker mooi balen zeg, jeetje heeft zei weer arme evietje. Boos! is misschien wel beter ook dat ze apart in het land gaan binnenkort. want evita heeft steeds wondjes, en deelight had pas ook een wondje op haar been zag ik dus Boos!. nou igg veel sterkte. en ik hoor het nog wel hoe t met haar gaat morgen. xxx

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:30

heeeee wat is dat nou, alweer............wat balen zeg !!! hoop dat het meevalt dit keer ! succes

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:25

joh, het ongeluk moet je wel hebben zeg!

Ik hoop idd dat het een verstrekking van een spier is geweest.
Die opleiding van jou komt wel goed van pas bij d'r zo. Hopelijk komt de oorzaak boven water nu!

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:14

ahhh dat vind ik nou echt zielig voor gold haar vriendinnetje,,arme evita Huilen Huilen Huilen Huilen nou hoop dat t toch nog gauw beter gaat,,ireen zou ze maybe gestruikeld zn over die stenen daar ,,je weet nooit Scheve mond XXX

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 23:22

goldflower schreef:
ireen zou ze maybe gestruikeld zn over die stenen daar ,,je weet nooit Scheve mond XXX


dat denk ik niet, in het land liggen geen stenen en anders was ik er bij geweest dat ze struikelde ergens anders.. maar ze heeft de laatste tijd soms weer ruzie met Deelight, ze heeft namelijk weer wondjes.. ik snap er niks van ze zijn heel lief samen en af en toe valt Deelight haar ineens aan Verward
volgende week gaan we wat groepen wisselen enzo dus dan komt Evita in een ander groepje.

Ik hoop ook maar dat het iets kleins is, iets verrekt ofzo.. ze loopt de laatste tijd namelijk nog wel eens gekke sprongen te maken met wandelen.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:21

ja liggen soms wel stenen in het land......

maar weet ook niet waarom deelight dat steeds doet... ze is gewoon jaloers....! Boos!
maar denk dat evita wel terug heb getrapt want deelight had ook een wondje opeens bij haar been... of dat heeft ze zelf gedaan Verward hoop dat als ze in andere groepen zitten het beter gaat!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:24

Getver wat vervelend Verdrietig
Ik weet helaas hoe vervelend het is. Met Chinouc ben ik na een jaar mutsen weer een beetje aan het opbouwen.

Heel veel sterkte en beterschap voor Evita:(:)

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:17

He balen wat vervelend , zeker als je niet weet wat het is, maar sterkte en hou ons op de hoogte

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:52

He, wat een pech! Ik zag haar vandaag in het land staan en ze zag er wel erg tevreden uit! Ik hoop dat ze snel weer opknapt.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:46

Ter hoogte van de lendenen zitten de nieren geloof ik, dat ze daarop reageert is dus niet zo verwonderlijk ...
Ik hoop dat het ook maar iets onbenulligs is, in ieder geval ook hier succes mee! Ach gut