Zoektocht in Egmond...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Zoektocht in Egmond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-04 19:44

Doordat ik geen contact meer kan krijgen met de nieuwe eigenaren van mijn oude pony, ben ik via internet een zoektocht gestart. Ik heb ondertussen 1 tip gekregen, dat er 2 manege's zijn bij Egmond, de plaats waar hij nou vermoedelijk staat. Ik heb die twee manege's gemaild, maar geen positive reacties teruggekregen.

Nou, zei mijn vriend dus van de week, dan gaan we zaterdag toch naar Egmond? Rijden we een stukje rond, wandelen we een eind, kijken of we hem kunnen vinden.
Mijn reactie: heel lief aangeboden, maar de kans is heel klein, want ik heb geen flauw idee waar in Egmond...
"Als we hem niet vinden, gaan we gewoon nog een keer. Net zo lang tot we hem gevonden hebben."

Dus vandaag vertrokken we, vroeg in de middag... Het was nog een aardig eindje rijden, aangezien we vanuit Leiden moeten komen. Eenmaal in de regio aangekomen hebben we eerst nog even rondgereden, en zijn daarna gaan wandelen, vlak achter de duinen.

We kwamen een paar ruiters tegen, dus ik benaderde ze vriendelijk, met de vraag of ze misschien een klein bruin pony'tje kenden, met een maanoog, die de naam Billy had.
"Ja, antwoordde een van de twee, op de manege verderop staat een pony'tje die Billy heet! Gewoon rechtdoor lopen, en je vindt het wel. "
Verrast door de positieve reactie, liepen we naar de manege, waar we in de kantine verder vroegen.

Er had wel een 'Billy' gestaan, maar die was vorig jaar doorverkocht. Het meisje dat ik sprak, wist niet waarheen, daarvoor werd ik naar een volgende vrouw gewezen.
"Die is naar een handelaar gegaan."

Gelukkig stond ik tegen een paal, anders was ik spontaan door mijn benen gezakt... Had ik hem gekocht, om te voorkomen dat hij naar een handelaar zou gaan, was hij uiteindelijk toch nog naar een handelaar... Met tranen in mijn ogen luisterde ik naar de rest van wat er gezegd werd.

Toen mengde een andere vrouw zich in het gesprek. "Die waren toch met z'n tweeen? Billy en Sam?"
"Ik ken alleen Billy, volgens mij was er geen tweede pony bij, maar het zou wel kunnen..."
"Dat schattige a-pony'tje... Valkje?"
*Zucht van verlichting* "Billy was bruin, naja, sabino, soort van nep-bont dus. En zijn rechteroog was blauw."

Goed, uiteindelijk kwam het er dus op neer, dat er op die manege nog nooit een pony met maanoog had gestaan... Geen spoor van Devil (later omgedoopt naar Billy) dus. Na die manege zijn we weer terug richting huis gegaan.

"Dan gaan we gewoon nog een keer", zei m'n vriend nog. Lovers (Naast "Je bent een sterke meid, maar zodra het op paarden aankomt, ben je zo soft als wat... Toen ze over die handelaar begonnen stond ik al klaar om je op te vangen" Haha! -Wat ik heb verbeterd met "alleen de paarden die mijn hart gestolen hebben" Knipoog )

Dus nou hopen dat we een volgende keer meer geluk hebben...

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:11

Hai clitia,ikzelf woon in egmond binnen,als je een naam ofzo kan geven kan ik je helpen met deze speurtocht!!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:46

Ik rij in Egmond Tong uitsteken , op manege Groot staat(/stond? Verward ) wel een B Billy nogwat

BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 20:48

Ik kom vaak in Egmond omdat daar familie woont. Helaas ben ik niet bekend daar in de paardewereld. Maar wens je veel succes toe!!!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 23:56

Aargh....balen zeg! Scheve mond Ik heb echt de halve dag zitten duimen en hopen op misschien een heel blij sms-je... Ach gut

Maar goed, pieter rijdt voor jou wel 80 keer heen en weer naar Egmond en zoals ik al eerder zei heb ik ook geen bezwaren tegen een treinreisje, dus als hij daar staat dan vinden we hem!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:34

Ik vraag me af welke manege je bent geweest. Er zitten in Egmond 2 manege's naast elkaar. Manege Groot en de Hoef. Verderop heb je nog de hippische passage. Ik rij zelf niet in Egmond maar er zijn vast bokkers die daar rijden. Misschien kunnen zij je helpen op je zoektocht??

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:25

blieb01 schreef:
Ik vraag me af welke manege je bent geweest. Er zitten in Egmond 2 manege's naast elkaar. Manege Groot en de Hoef. Verderop heb je nog de hippische passage. Ik rij zelf niet in Egmond maar er zijn vast bokkers die daar rijden. Misschien kunnen zij je helpen op je zoektocht??


Had ik dus al aangeboden Knipoog

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:42

ik woon vlakbij egmond dus als ik wat kan doen zeg je het maar Lachen

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 18:08

Hier nog een die in de buurt woont van egmond. Mocht je een foto hebben de pony die je zoekt mail hem dan even. Email staat in mijn profiel.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 18:24

In mijn profiel staan een zooi foto's van hem, het is het bruine pony'tje, met het maanoog...
Hij is van een meisje dat Kim heet, voor zover ik weet... Een achternaam of iets dergelijks heb ik niet Scheve mond
We zijn alleen bij manege de Hoef geweest.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:06

Volgens mij staat er geen paardje bij Groot dat er zo uit ziet, ik wil nog wel ff kijken, maar we hebben bijna geen pensioenpony's. Hij kan anders ook nog bij die andere manege staan, daar ben ik maar een paar keer geweest, maar ziet er goed uit.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 19:36

Aaaah jammer dat je niet veel wijzer van je zoektocht bent geworeden. Ik kan je helaas niet helpen, succes!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:56

bij groot staat die volgend mij niet niet gezien afgekopen vrijdag

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:57

He hes,
weet je nou al wat meer?

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:22

hoi clitia,
voor zover ik weet staat billy niet bij manege groot, en heeft er ook niet gestaan. ik heb er zelf n.l. ook een paard staan. het lijkt me echt verschrikkelijk dat je op deze manier je paardje uit het oog verliest.
ik wens je daarom ook veel sterkte en veel geluk met je verdere zoektocht.
uiteraard hou ik het wel in de gaten voor je. misschien dat ik `m ooit tegenkom.
groetjes kipsie.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:47

he, alweer niet gevonden, gelukkig zijn er hier wel bokkers die je helpen Haha!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 12:27

Ik weet nou wel dat ie niet op een van beide manege's staat... Patrice wist nog een privestal, waar misschien een welshje met een maanoog stond, maar toen ze langsging (echt heel cool van haar dat ze dat heeft gedaan Lovers ) was er niemand aanwezig...

Alleen is ze sinds ze me dat bericht heeft gestuurd, geloof ik niet meer online geweest, dus ik weet niet meer dan dit...

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:40

Ik ken ook nog een paar mensen in Egmond die stallen aan huis hebben

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:34

Misschien kun je het vragen bij ponyclubs in Egmond?

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:08

ben vandaag weer ff langs geweest,was nobody at home!!!
had mijn telnr. de vorige keer al achtergelaten maar ze willen maar niet terug bellen grrrrr. Boos!
dus probeer het morgen weer,s`morgensvroeg hahahaha dan bel ik ze gewoon wakker hihi!!! Haha!

siebje
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: hier of daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:47

OK dan! probeer het eens bij pony-paardenclub heiloo misschien zijn ze daar lid
heel veel succes

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 17:48

Ik heb net weer oude MSN-gesprekken door zitten lezen, waarin de nieuwe eigenaar besproken werd...
Het meisje dat hem nou rijdt, reed eerst op een manege in Bergen, en is stalling gaan zoeken, zo'n 10 kilometer van Heiloo (z'n vorige standplaats) af.
Als ik daar naartoe zou gaan, zou ik op station Alkmaar uit moeten stappen...
Tijdens dit gesprek was zijn nieuwe adres nog niet bekend (de kopers moesten nog een stal zoeken), ze zullen die stal in omgeving Bergen gezocht hebben... Dit gesprek was op 9 november 2003.

29 januari vroeg ze me, of ik hem nog was gaan opzoeken... Dat was ik niet, en zij ook niet, dus we spraken af, contact op te nemen om samen te gaan. Ik heb geen adres oid gekregen van haar, alleen het telefoonnummer van Kim, daarop heb ik haar nog niet kunnen bereiken.

Ook van oude mailtjes kan ik niet veel wijzer worden...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:50

ik kom uit egmond ik ken idd alleen die billy, dat valkje en de groot heb k niet opgezeten.. maar goed als je nog een naam zoekt ofzo..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:52

je hebt stal klaver...en poelenburgh in schoorl en wat heb je in bergen ook alweer uhm ik zal nog ff kijken trouwens..

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:10

Ik heb zef een paardje staan op poelenburgh maar daar staat geen Billy of een paardje met een maanoog, jammer genoeg.