hoe beginnen in de dressuur??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

hoe beginnen in de dressuur??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 17:42

hallo allemaal ik heb een vraagje!

ik heb een paardje van 6 jaar. en eigenlijk heb ik de eerste drie jaar een beetje met haar aangeprutst. nu vind ik het tijd worden om haar eindelijk es bij elkaar te gaan rapen en haar goed in de dressuur te gaan rijden.
mijn vraag is nu. hoe kan ik daar het beste mee gaan beginnen en het toch een beetje paardvriendelijk houden? Tong uitsteken
moet ik beginnen met longeren met bijzetteugel of pessoa.. of moet ik beginnen met rijden een thiedeman eraan... of is dit allemaal niet nodig en kan ik het haar zonder aanhangsels leren.... graag wat advies van jullie!!!!!!!!!!!!

joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:44

Het beste wat je kan doen is een goede instructeur zoeken. Dat leidt ik toch af uit je verhaal, of heb je al met meer paarden dressuur gereden? Verward

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:00

als je haar goed hebt ingereden, zit de basis van het lichte dressuurwerk er al in. Elk dressuurpaard word gereden op basiswerk. Elke pas die een goed dressuurpaard zet komt voort uit de basis.

Neem een goede instructeur/trice die jou kan helpen deze basis terug te leren en uit te breiden!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 19:16

als je haar zelf heb in gereden moet ze al het lichte basiswerk kennen! Vandaar uit kan je verder werken, hoe en wat je dan moet doen weet ik neit zo 1,2,3 maar raadpleeg een isntrukteur/trice die kan je verder helepen en het verschilt per paardje wat je het beste kan doen, maar inprincipe is het overal wel gelijk! maak haar alert op je been! Das wel het belangrijkste volgens mij!

En als het goed gaat hoef je geeneens met hulpteugels te werken! Ik zou er zeker niet meebeginnen! succes!

....

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 20:50

Geen hupteugels eraanhangen maar een goede instructeur zoeken en dan lukt het vast wel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 48 bezoekers