ik ga privéles geven op boef

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

ik ga privéles geven op boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 20:42

aan de kinderen van de ponyclub. tenminste, de gene die zich hebben opgegeven. aangezien 9 van de 10 niet kan rijden vond ik dat wel een leuk bijbaantje. boef is super braaf en die doet niks(soms zelfs té weinig Tong uitsteken) en aangezien ik ook wat zwaar wordt voor hem vind ik dit een goede oplossing. ik ga hun dus leren opzadelen, poetsen en gewoon paardrijden. ik heb nu 2 inschrijvingen(de dochter van de staleigenaar had zich er ook bij gezet maar die mag waarschijnlijk toch niet, plus die kan al rijden). 1 meisje die heel erg bang is en vandaag weer voor het eerst op een paard(boefie) heeft gereden nadat ze haar pols had gebroken(niet van boef), en die durfde zelfs al te draven zonder het zadel vast te houden OK dan! en nog een meisje die helemaal fan is van boef Tong uitsteken die is 5.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:09

leuk!! maar hoe ga je het qua verzekering regelen??? Verward

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:12

leuk dat je dat gaat doen..

maar mag dat zo maar dan??
je kan toch niet zomaar mensen laten inschrijven en dat jij ze zomaar les gaat geven??

of heb ik dat nu verkeerd?

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 21:16

het is niet op een manege maar op een privéterrein, dus dat geeft geen problemen

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:25

dan moet je er wel duidelijk bij zeggen dat alles op eigen risico is he?
zodat je dan later niet verantwoordelijk bent voor wat dan ook maar.

iig succes

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:25

Als Boef jou paard is ben je aansprakelijk voor de schade die hij veroorzaakt. Dus ook als een van de kindjes er af valt en daarbij een gebroken been of erger oploopt. Als je een diploma hebt kun je je hier voor verzekeren, maar dat is niet mogelijk volgens mij als je dat niet hebt.

Het enkel laten ondertekenen van een papiertje dat ze het op eigen risico doen is hoogstwaarschijnlijk NIET voldoende!! Ik ben net bezig met mijn scriptie, die gaat over exoneraties (uitsluiting va de aansprakelijkheid), ik kan je dit dus met vrij grote zekerheid vertellen.

bedenk dat de schade die de kinderem op kunnen lopen erg hoog kunen zijn. En hoe braaf je paard ook is, er kan altijd wat gebeuren als hij schrikt of struikelt.