Alleen met Regina naar buiten geweest!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Alleen met Regina naar buiten geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 19:59

Bedankt voor alle tips in dit topic [VMR] Hoe paard leren alleen weg te gaan?
Ik leef nog Haha!
Regina heeft zich echt super gedragen OK dan! Ik heb zoals ik van plan was eerst even gelongeerd (met gogue, zoals ze gewend is en die heb ik daarna ook maar omgelaten), wat één groot drama bleek te zijn, ze zag wat ergens in een hoek en was alleen maar aan het stressen en rennen. Zag het buitenrijden al heel somber in. Vooral toen mijn bijrijdster heel subtiel vroeg of haar gedrag in de bak wat zei over hoe ze zich buiten zou gedragen. Na even gelongeerd te hebben, er toch maar opgestapt dacht dat ze alleen maar gestresster zou worden van het longeren.

Opgestapt en maar kijken hoever we zouden komen...... Het eerste stuk was ze zo braaf (even geprobeerd om te draaien maar daar kwam ze snel op terug) dat ik besloot toch maar verder gaan, en ook maar gelijk het viaduct over te gaan. Daarvoor draaide ze nog één keer om toen ze tussen aan beide kanten hinnekende paarden doormoest, maar teruggedraaid en er in een flinke draf langsgereden was genoeg om haar toch door te laten gaan. Het viaduct over (ook in draf) deed ze super!
Daarna een stukje verder gereden en besloten om via een fietstunneltje een stuk verder terug te gaan, dat tunneltje vind ze altijd eng door vier putten die over de hele breedte van de weg gaan. De eerste drie zijn altijd eng, de vierde gaat ze wel over. Dat was even een kritiek moment, maar over de eerste put heeft mijn bijrijdster haar even aan de hand meegomen, onder veel aanmoedigingen van ons beide ging ze er uiteindelijk over heen. De tweede en derde ging ze zelfstandig met een achterlijke sprong overheen en zoals verwacht ging ze op een normale manier over de vierde heen Clown

Na het tunneltje waren we op de terugweg (op deze manier hoefden we dus niet om te draaien maar konden we een rondje rijden) en heb ik haar aan een lang teugeltje verder naar huis kunnen rijden. Totdat we twee ruiters tegen kwamen Scheve mond Auto's, skaters, vrachtwagens, fietsers noem maar op waren we tegen gekomen en had niet voor problemen gezorgd. Ik stapte rustig en er kwamen twee meisjes te paard aandraven, en wat ik vreesde gebeurde ze bleven dus doordraven en zodra ze dichtbij kwamen vloog Regina weg.... Nou goed, kan gebeuren haar na een paar passen terug kunnen nemen. En wat doen die **** ze draven weer aan en Regina vloog weer weg, dit herhaalden ze nog een keer of 3 Boos! De derde of vierde keer kon ik Regina niet meer zo makkelijk terug krijgen (in cominatie met dichtbij huis zijn, een rennend paard in de wei en een blaffende hond) dus heb ik haar om moeten trekken, waarbij ze bijna onderuit ging, ik draaide haar recht ze sprint weer weg maar toen kon ik haar gelukkig wel vrij snel stil krijgen tegen een boom aan. Paard stapt weer en was ondertussen een stuk uitgelopen op die twee meisjes (die er overigens ook zonder cap of wat ook opzaten) en wat doen die ***** ze draven weer aan..... Heb ze toen toch maar voordat ze te dichtbij kwamen toegeroepen of ze wilde blijven STAPPEN. Ze riepen nog wat niet al te vriendelijks terug, wat ik niet helemaal verstond maar bleven gelukkig wel stappen. Sommige mensen Lips are sealed

Maar goed, al met al ben ik heel erg tevreden over Regina's gedrag We zijn nog niet eerder zonder problemen verder dan 50 meter van huis gekomen en nu ruim een half uur weggeweest! OK dan!
Dit gaan we dus maar regelmatig oefenen de komende tijd
Laatst bijgewerkt door Richtje op 20-06-04 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:03

Geweldig!!
Tis je toch maar gelukt, knap hoor OK dan!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:09

Gefeliciteerd met deze overwinning !!
Ik weet ook nog hoe blij ik was toen ik met Sandor alleen was weggeweest voor de eerste keer.
Het was een hele overwinning.
Ik moet op mijn nieuwe plekje onder het zadel nog steeds een keer weg.
Maar ik denk dat dat binnenkort ook wel gaat gebeuren..
Aan het handje was hij de laatste 2 x erg braaf !
Succes en de volgende keer gaat het waarschijnlijk nog beter omdat je zelfvertrouwen dan ook weer groter is. !

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:13

Gefeliciteerd!

Wij waren daar ook net mee bezig, maar hebben een kleine terugslag gehad waardoor we nu weer eerst met een groepje gaan Lachen.

Ik herken dat wel, Kev reageert ook veel meer op andere paarden dan op overige zaken.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:29

goed zeg OK dan! blijven oefenen en het zal steeds gemakkelijk gaan *LOL*

wat ben ik blij met een gemakkelijk en flegmatiek paard zeg Clown

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:39

OK dan! , de aanhouder wint. En nou idd wel doorzetten, en voor je het weet maak je lekkere lange buitenritten .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:48

zie je wel richtje!!! toch gelukt!!!
Met een beetje overtuiging is het je dan toch gelukt... petje af hoor!

Nu ik nog met mijn paard naar buiten... maar dat gaat vast ook een keer goed komen.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:48

Het stomme is dat ik helemaal niet had verwacht dat ze zich zo goed zou gedragen. Blijkbaar is het vertrouwen in mij toch een flink stuk gegroeid in de afgelopen paar maanden (met pasen hebben we voor het laatst een poging gedaan).
M'n bijrijdster bood gelijk aan om binnenkort weer eens mee te fietsen, dus dat oefenen gaat wel goedkomen
Ik merkte toch wel dat haar vertrouwen in de persoon op de grond nog net wat groter is dan in de ruiter, maar dat gaat vast ook langzaam aan de goede kant op. Ik ben weer helemaal trots op die gekke merrie Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 20:49

tallie schreef:
Nu ik nog met mijn paard naar buiten... maar dat gaat vast ook een keer goed komen.

Tuurlijk gaat dat ook goedkomen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:54

Fijn....weer een overwinning binnen, de eerste keer alleen is en blijft erg spannend....en soms ook een beetje eng!
(ik heb vandaag voor het eerst eventjes op Rosa gezeten....dus dat samen rijden gaat denk ik wel lukken, nu Sigy nog!)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 06:56

stoer hoor, goed zo ! Trouwens, ik had die meiden zo'n beetje verrot gescholden denk ik, tjee zeg, ze hebben toch ook ogen in hun kop........soms.........
maar okee.....volgende keer gaat het vast wel weer nog ietsjes beter !

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:18

Gefeliciteerd en idd de aanhouder wint! Ik zou zeggen ga zo door en het wordt steeds makkelijker.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 08:40

IngridM schreef:
stoer hoor, goed zo ! Trouwens, ik had die meiden zo'n beetje verrot gescholden denk ik, tjee zeg, ze hebben toch ook ogen in hun kop........soms.........
maar okee.....volgende keer gaat het vast wel weer nog ietsjes beter !

Ik heb er nog over zitten denken om paard op stal te zetten en dan even naar ze toe te gaan }> Maar heb me toch maar ingehouden je bereikt er waarschijnlijk toch niets mee *zucht*

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:30

Jeetje toen ik jullie de eerste keer zag had ik niet verwacht dat je dit met haar kon gaan doen.
Super hoor!!!!

Ach en van die irritante meisjes heb je overal wel.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:45

Super hoor!!!

En nou vaker lekker buiten gaan rijden!!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:00

Goedzo, gefeliciteerd! Mooi dat het gelukt is!!

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:00

Wat leuk dat het zo goed is gegaan!!
Nog even volhouden en dan schrikt ze nergens meer van...

De eerste keer dit jaar met Jordy alleen naar buiten was een echte ramp... Alles was eng en natuurlijk proberen om te draaien... Clown
Maar de tweede keer was er niets meer aan de hand!!

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:19

Echt goed van je Richtje! OK dan!
Super dat je die stap genomen hebt... Hopelijk kan je binnenkort lekker buitenritten maken met Regina!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:34

top hoor Richtje!! Super. Ook fijn dat Brenda met je mee is gegaan.
Regina gaat echt super vooruit. Haar goede karakter bloeit helemaal op!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 16:33

Nadhir"]
En nou vaker lekker buiten gaan rijden!!!
[/quote]
En dat gaan we zeker doen En dan op den duur ook maar eens zonder fiets proberen.....

[quote="Kyra schreef:
Regina gaat echt super vooruit. Haar goede karakter bloeit helemaal op!

Dat goede karakter komt idd, gelukkig, steeds beter tot uiting

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:16

super hoor, gefeliciteerd!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:46

Dank je Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:25

goh wat knap zeg.ik weet wat het is om voor de eerste keer alleen naar buiten te gaan hoor ik vind het ieder jaar weer een dilemma on voor het eerst naar buiten te gaan.maar erg knap dat je je zo goed heb kunnen redden zeg.ja van die mensen kom je overal tegen hoor.maar jij was het verstandigst!!!goed zo!!!

Bart..we zullen je missen r.i.p


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, gillian, Mark0919, saphire en 33 bezoekers