Kogel jaarling dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Kogel jaarling dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:13

Ik ben net lekker aan het tutten met mijn paard. Jaarling mee naar binnen genomen, is altijd wel gezellig, kan er ook een borsteltje over. Whisper komt elke dag aan de hand en wordt gecontroleerd. Gisteren was er nog niks gaande, net had hij met toch een dikke kogel linksachter. Gevoeld, hij reageert niet, dus lijkt niet pijnlijk, is eigenlijk ook niet warm.

Voor de zekerheid maar dik in de coolgel gezet, maar ik vraag me af op Traumeel niet beter is? Wie weet dat?

Daarna weer in de wei gedaan, waar het meteen dollen was. In stap is hij niet onregelmatig, in galop zie ik ook niks. In draf lijkt het of dat been ietsje blijft hangen?

Wie heeft er advies voor me?

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:30

Het zou kunnen dat ie in een groeifase zit (ja ik weet ze zitten continue in een groeifase, maar het gaat soms toch met sprongetjes...). Dan kunnen de gewrichten ook tijdelijk gezwollen zijn. Als ie er niet gevoelig op is en niet kreupel, zou ik het even aanzien.

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 18:51

OK, bedankt. Smeer voor de zekerheid toch maar coolgel, baadt het niet dan schaadt het niet, toch?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:10

Geen zorgen om maken hoor! Het heeft inderdaad te maken met de groei. Mijn veulen heeft dit ook gehad en ik heb er de dierenarts voor bijgehaald omdat het maar niet weg trok. Zijn advies was: Niets aan doen en ook niet naar kijken. Gewoon lekker in het land en dan trekt het vanzelf weg!
Succes ermee!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 21:45

Opluchting;-)

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:15

nou daar hoef je je niet zo veel zorgen over te maken. Mijn jaarling had dat ook nog wel eens. Nu is ze 2 en heeft ze dat niet meer.