De beste stuurlui staan aan wal... (lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

De beste stuurlui staan aan wal... (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:28

Het was zogenaamd 'wild weer' vandaag: harde wind, waardoor alles eng is, ten minste dat vindt mijn paardje...
Ik liep met haar aan de hand langs een huis wat verbouwd wordt, er staan allemaal stenen en dakpannen onder 'eng' oranje plastic, afgezet met van die rood-wit geblokte linten die in de wind zo eng wapperen...

Situatie:
Rechts: oranje plastic en lint, achter mij een nerveuze vrouw met ergonomische helm op een snelle fiets, linksvoor een ligfietser in ligfiets met ombouw, de zogenaamde 'blikken tampon'...
Alles onder controle, tot een enorme windvlaag eens flink aan het plastic begint te rammelen.
Het paard aarzelt: "hmmm vechten of vluchten" en kiest voor het logische laatste:
Hup naar rechtsachter: HELP! Fietser!!
Weer naar voren: AAARGH! Oranje plastic!!
Dan naar rechts: IIIEEEE! Enge blikken tampon!!
Dan maar naar achteren (en nou heb ik een auto-ongelukje gehad waardoor mijn spieren erg zwak zijn) en huppaah ik houd haar niet, maar houd wel vast en beland met een sierlijke boog met mn smoel in het gras...
Laat tot overmaat van ramp het touw glippen - "altijd vasthouden, altijd vasthouden, oliebol! ik heb het touw niet meer vast?!!!"-
Paard ziet voetganger: HEEEE aandacht! ("En hopelijk veel snoep")
Voetganger ziet paard: HOOOOOOOO! ("Hee die loopt los, das niet in de haak").

Ik strompel eraan lof uitsprekend over de goede daad van deze nobele wandelaar die in ieder geval niet doelloos toe heeft gekeken, maar het paard in kwestie heeft opgevangen.

Er ontstaat een dialoog:
"Het is geen hondje he..."
"Nee meneer, het is geen hondje nee"
"Je moet hem wel goed vasthouden"
"Ja dat was de bedoeling, maar ze maakte zulke gekke sprongen, dat.."
(valt in de rede) "Ja, ik zie wel vaker van die meiden en het is geen hondje he." "Je moet zo'n paard aanvoelen"
"Ja meneer, bedankt voor de hulp"
(gaat onverstoord verder) "Ik heb wel wat verstand van paarden, die moet je goed vasthouden"
"Ja meneer, maar ik weeg 50 kilo en zij 500 en dat win ik niet van haar"
"Ja, maar het is geen hondje he..."
(val hem in de rede)"Nee meneer dat weet ik, maar ik ben net op mn snufferd gegaan en behoorlijk geschrokken en dan heb ik weinig behoefte aan dit gesprek, bedankt voor de hulp"

De meneer loopt verder en mompelt nog iets over dat paarden geen honden zijn. Ik probeer me in te houden, maar zeg nog stiekem 'betweter' tegen de wind die de woorden wegblaast en het plastic nog eens doet wapperen...
Oke dan maar, schouders eronder en tijd voor een tweede poging...

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:42

jessus, sommige mensen weten ook echt precies de verkeerde dingen te zeggen op bepaalde momenten... Boos!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:43

Kunnen heldhaftige wandelaars het nog zo goed bedoelen, maar op dat moment ...

Je humor is bij de val in ieder geval niet in het gras blijven liggen Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:43

Tja.....


Je beseft toch wel goed dat het geen hondje is he? Haha! Knipoog


Hihi en een blikken tampon, geweldig!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 22:32

Haha nee het is geen hondje nee, grote hond zou ze dan zijn Haha!
Ach ja op dat moment kon ik die kerel wel wat aandoen, hoe goed bedoeld ook, op zo'n moment zit je daar echt niet op te wachten nee
Het was niet zomaar een blikken tampon, maar een felgele! Leek eigenlijk ook wel een beetje op een banaan nu ik erover denk... Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:36

die meneer was waarschijnlijk helemaal blij dat hij iemand had gevonden waar hij tegenaan kon zeuren...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 22:38

Haha ja, hij was wel net op weg naar huis.. Zal wel een vrouw hebben die hem flink onder de duim heeft. Nu hij zelf eens iemand de les kon lezen moest hij die kans natuurlijk wel met beide handen aangrijpen Haha!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:55

Haha! Nu weet je wat je de volgende keer moet zeggen:
Meneer: "dit is geen hondje he!"
Alet: "Goedzo, meneer! U gaat door voor de koelkast!"
Clown

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:41

Maaaaaar onthoud je wel dat............het geen hondje is?
Die man had denk ik de dag van zijn leven met het gevangen paard en de vrouw die er volgens hem niks vanaf wist.