Net gereden, toch (nog) kreupel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Net gereden, toch (nog) kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:28

Imker heeft nu in totaal een week of 6 stilgestaan, na al het gedoe met zijn rechtervoorvoet.
3 Weken geleden heeft hij Bute voorgeschreven gehad, voor een periode van 2 weken, deze week was hij zonder pijnstillers en had ik de DA gebeld wat ik nu verder met hem moest doen.
Zelf wilde ik Imker tot aan augustus de wei opdoen, maar de DA verzekerde mij dat ik nu toch even op Imker moest gaan stappen, om te kijken hoe het met hem ging.

Dus vol goede moed vertrokken Marco en ik daarstraks naar de club (goeie omheining), met cap, longeerlijn en een hoop zin.
In stap op de volte ging het niet verkeerd, maar toen Imker ook maar 1 pas aandraafde, voelde ik dat het niet goed zat. En ja hoor, (nog steeds) kreupel....

Ik denk dat ik morgen maar weer een belletje ga plegen met de DA, want dat is natuurlijk niet mooi als hij nu nog kreupel loopt. Ben benieuwd wat hij zegt, ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Het idee dat ik zelf heb, is dat ik te vlug weer begonnen ben....

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:37

Jammer dat hij nu nog kreupel is na al dat gedoe en al die weken,

Ik hoop voor je dat ze er nu onderhand wel eens achterkomen wat de oorzaak is !

Beterschap voor imker! Vriendjes zijn?

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:46

Ik zou n beetje op je iegen gevoel afgaan, ook al zegt de DA dat je het kan/moet doen maar jij vindt dat jouw paardje best nog zijn rust mag , gewoon lekker in de wei zetten dan, denk dat je hem beter in kan schatten dan alle DA-en bij elkaar.

sterkte!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:03

Ik ga hem nu ook echt niet meer rijden, wat die goede man ook zegt, maar ik wil wel weten wat ik nu verder met hem moet doen. Want als ik Imker nu nog 2 maanden op de wei zet en na 2 maanden loopt hij nog niet goed, dan ben ik even ver van huis als nu.
De rekening viel gelukkig erg mee van de vorige keren, de helft is maar gerekend, dus ik ga maar weer terug....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:05

dat is een teleurstelling! Sterkte ermee.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:38

inderdaad op je eigen gevoel afgaan.
doet niets waar je aan twijfeld he?
succes!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:20

Kan me voorstellen dat je eerst wilt weten over hoe nu verder.. Echt balen dat het nog niet goed is. Het zag er eerst toch goed uit of niet?

Beterschap!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:25

He jakkes, wat ontzettend jammer.
Na alle ellende van de afgelopen tijd had ik zo voor jullie gehoopt dat het eindelijk over en uit was met de tegenslag.
Maar toch, iets in me zegt dat je voorgevoel weleens zou kunnen kloppen.
Niet dat je iets opschiet met mijn voorgevoel, maar het is gewoon allemaal erg snel gegaan.
Misschien heeft hij toch nog wat meer tijd nodig.
Blijf moed houden meid Ach gut

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:42

Dat is een tegenslag ja, maar ik kan me goed voorstellen dat je nu even niet meer verder rijdt. Afwachten maar weer...*zucht* succes en laat je iets weten als je de da gesproken hebt?

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:43

sterkte..

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:11

Dat is een tegenvaller maar na 6 weken rust en medicijnen en geen aanwijsbare oorzaak (het was toch een gevoelige zool als gevolg van de fikse hoefzweer?) zou je toch haast mogen denken dat hij wel weer rad zou kunnen zijn. Maar misschien is het zoals je zegt nog een tikkie te vroeg geweest. Overleg nog eens met de DA.
Misschien is een tijdje siliconen beslag wat voor Imker om het voetje een beetje te ontlasten?
Succes!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 13:38

Zwelgje, hij heeft nu ijzer, met zooltje en siliconen, ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn, maar helaas... Daarstraks schrok hij in de wei en hinkepinkte weer weg. Dat is dus heel anders als gisterochtend voordat ik ging stappen op hem, toen liep hij nog helemaal rad.

Zouden ze dan toch eens naar de schouder moeten kijken??? Of zeg ik dan iets heel raars? Toen ze zijn voet verdoofd hadden, was er nagenoeg geen kreupelheid te zien. Wat een poedersuiker zeg!!! Verdrietig

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 15:13

kun je wel zeggen ja. Toch maar blijven hopen. Sterkte.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 15:40

Net heb ik de DA aan de lijn gehad, mijn "vaste' voor Imker is deze week een week vrij, maar donderdag zou ik bij de andere terecht kunnen (morgen en woensdag KWPN-keuring).
Misschien heeft deze DA een verfrissende kijk op Imker en kan hij wellicht iets anders vinden of een andere oplossing aandragen.

Tot die tijd mag Imker weer lekker de wei op en hopelijk gaat het vanaf nu alleen nog maar bergopwaarts....

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:39

Jeetje, dat schiet ook niet erg op met Imker. Ik had gehoopt nou eindelijk eens een positief berichtje van jou over hem te lezen, maar helaas, het mocht nog niet zo zijn.
Sterkte maar weer en hopelijk is het toch nog iets 'simpels'.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:26

Balen zeg, dat hij nog steeds kreupel is !

Toch maar blijven hopen, ik duim voor je !

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 17:30

Heh wat vervelend...
Ik hoop dat ze gauw de oorzaak weten en het weer goed komt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:47

Wat vreselijk jammer dat het nu toch niet goed bleek te gaan.

Ben heel benieuwd wat de DA donderdag te zeggen heeft

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:11

Nou idd. wat een tegenvaller. Vervelend is die onzekerheid niet? Je kijkt steeds: hoe staat hij erbij, wat doet hij straks en hoe tref ik hem morgen aan....

Sterkte.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 11:40

Weet je Pauline, ik vind het vooral sneu voor Imker. Het enige wat ik nu met hem doe is: naar de wei brengen, eruit halen, keertje poetsen en prullen en that's it. Daar wordt Imker ook niet gelukkig van.
Hij is blij als hij de trailer ziet, want dan mag hij mee en wat doe ik? Ik sleur hem mee van DA naar DA.

Maar goed, we zullen zien wat de DA deze keer zegt en hopelijk zien ze nu iets anders oid.
Ik merkte gister wel met voetjes wassen, dat hij gevoelig was op zijn rechterbal, misschien dat daar het euvel zit??

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:06

Drie weken geleden stond mijn paard hoefbevangen in het land. Ik heb er ijzers met zolen en siliconen onder laten zetten en hij ging steeds beroerder lopen. In de kliniek zijn foto's gemaakt en daar bleek het met de bevangenheid mee te vallen. Wat wel opviel waren zijn extreem dunne en gevoelige zolen. De siliconen moesten er gelijk onder uit want die drukten alleen nog maar meer op de zool. Hij staat nu met alleen een leren zool. Dat gaat een stuk beter. Verder mag ik de komende maanden mijn paard niet belasten. Dus zeker niet rijden tot augustus/september.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat de DA je verder kan helpen.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:37

imker schreef:
Weet je Pauline, ik vind het vooral sneu voor Imker. Het enige wat ik nu met hem doe is: naar de wei brengen, eruit halen, keertje poetsen en prullen en that's it. Daar wordt Imker ook niet gelukkig van.
Hij is blij als hij de trailer ziet, want dan mag hij mee en wat doe ik? Ik sleur hem mee van DA naar DA.


Tja, je kan het ze niet uitleggen he
Maar pijn in de rechterhoefbal? En je ziet niks en voelt niks? Op dit moment zou ik zeggen: het kan alles zijn! Wanneer spreek je die arts? Morgen?