1e keer M2 + kur: nare afloop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

1e keer M2 + kur: nare afloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 12:36

Vorige week zaterdag ging ik voor het eerst M2 starten op een klein maar heel gezellig concours in Rockanje.
Ik was best wel een beetje zenuwachtig, wist dat ik eigenlijk nog niet helemaal M2 klaar was, maar wilde graag starten om te kijken waar we stonden en er zo ook achter te komen wat de punten zijn voor verbetering.
Het losrijden ging redelijk, al had Duvel er voor mijn gevoel niet zoveel zin in, hij was wat traag enzo. Maar met heel veel overgangen rijden had ik hem wel redelijk wakker.
Mijn proeven gingen eigenlijk heel behoorlijk, met name in de eerste proef gingen de keertwendingen een beetje de mist in, ik kwam na de eerste 2 meter naast de hoefslag uit (oeps) en al wijkend heb ik hem toen maar teruggezet op de hoefslag om gauw de tweede er achteraan te kunnen rijden. Ook de travers kwam nog niet helemaal lekker uit de verf, maar verder was ik erg tevreden. De tweede proef ging aan de ene kant iets ontspannender, aan de andere kant was Duvel ook wel moe en reageerde iets minder, maar ook nu was ik weer super tevreden. De overgang van galop naar stap waar ik zo bang voor was leverde zelfs 1 keer een 7 op en een kant op de travers ook!
Ik had zelf een heerlijk gevoel over deze eerste M2 proeven, geen winstverwachting uiteraard, maar ook zeker geen slecht begin.

Later toen ik mijn coupons op kon halen bleek het me zelfs nog meer mee te vallen, ik had 148 punten in de eerste proef en 153 in de tweede! OK dan!
Al met al dus een mooie score, vooral als je weet dat er een aantal punten nog aan gewerkt moet worden.

's Avonds was er kur op muziek en daar had ik vorig jaar voor het eerst aan meegedaan en daar zou ik dit jaar ook weer aan meegedaan.
Met het mixen van de muziek zat het een beetje tegen, maar alles was op tijd af en dus kon ik daar lekker aan mee doen.
Ik had een kur gemaakt op muziek van Queen, speciaal voor Atie, de eigenares van Duvel, omdat die helemaal gek is van Queen. Het was een verrassing voor haar, ik had nl gezegd dat ik niet aan die muziek instrumentaal kon komen en dat ik dus een mengelmoes van filmmuziek had gebruikt.
Toen ik begon, was Duvel erg gespannen, het eerste stuk kwam er dan ook niet uit zoals ik ingestudeerd had. Hij liep niet netjes rond, liep scheef en in het galopstuk changeerde hij steeds. Maar goed, na het halthouden en achterwaarts ging hij eindelijk ontspannen en mijn middendraf kwam erg mooi uit de verf. Daarna volgde een mooi stuk schouderbinnnenwaarts en in de volte daarna ging het mis Verdrietig
Er was storing in de muziek installatie (was eerder die avond ook al) en daardoor kwam er 4 of 5 keer een enorm gekraak uit de boxen en dat was net teveel voor Duvel, die toch al best gespannen was door de muziek. Er ging in zijn koppie een knop om en het enige wat hij deed was heel hard wegrennen, vergetend dat ik op zijn rug zat en vooral mijn gestuur (lees getrek) aan de teugels negerend. Hij rende op het hekje van de ring af en daar wist hij het niet meer: links-rechts-links-rechts nou, toch maar links. En toen ging ik er rechts vanaf. Met mijn val duw ik één stuk van het dressuurhekje weg en val met mijn schouderblad precies op de punt van het ernaast staande hekje, AU! Ziek Ik heb kennelijk erg hard geschreeuwd dat mijn schouder zo zeer deed, binnen een mum van tijd stond er een hele menigte om mij heen. Ik draaide zelf naar mijn buik, dan voelde ik mijn schouderblad niet zo.
De EHBO'er kwam er ook al snel aan en later stond er zelfs een arts, die in het publiek had gezeten. Uiteindelijk vonden alle partijen (behalve ik, ik wilde eigenlijk gewoon opstaan en een rondje op Duvel uitstappen Haha! ) het verstandig dat ik een foto van mijn schouderblad zou laten maken, dus werd ik op een stoel gezet en naar de auto gedragen die mijn vader ondertussen was gaan halen. Wel stoer, ze droegen me voor de publiekstent langs en daar kreeg ik nog applaus ook! Daar langskomend heb ik nog even mijn duim opgestoken, niks aan het handje, want ik voelde me eigenlijk gewoon goed!

In de auto zittend voelde ik wel al dat mijn ribben een beetje zeer deden met ademhalen en ging toen zelf dus uit van gekneusde ribben en een gekneusd schouderblad.

In het ziekenhuis aangekomen moets ik even wachten tot de foto's gemaakt konden worden, inmiddels had er een arts naar mijn longen geluisterd en hadden we een rode plek in mijn rijbroek op mijn bil gezien (waar later een enorme bloeduitstorting met schaafwond bleek te zitten). Op de plek waar mijn schouderblad het hekje had geraakt zat ook een rode plek in mijn t-shirt (niet in het jasje gelukkig) en daar zat dus ook een mooie schaafwond.

Uiteindelijk bleek alles toch een beetje erger dan verwacht, ik had een aantal gebroken ribben, dat bleken er uiteindelijk 5 te zijn. En ik had een gedeeltelijke klaplong, waardoor ik dus niet naar huis mocht Stoom uit je oren Verdrietig

Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen, ben gisteren weer naar huis gekomen, het verslag hierover vind je hier: [AM] Ik ben weer thuis!!!

Maar goed, zo heb ik mijn M2 debuut dus wel gehad, maar het vervolg zal een paar maanden op zich laten wachten... Net als mijn B-spring debuut, want dat was eigenlijk gepland voor de zondag na de kur. Zal nu wel volgend jaar worden, vermoed ik zo...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:39

Nou das wel een ander debuut dan gehoopt zeg.............. jeetje heel veel sterkte hoor

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:40

DAt is zwaar pech hebben!

Kalm aan doen is de toekomst, en dan er weer vol tegenaan.
Sterkte Ach gut

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:48

zo leuk een dagje op wedstrijd maar niet heus.
sterkte maar Lachen

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:40

Nou ja zoals ik op je andere topic ook al had gezegd, echt heel erg balen en rust lekker uit! Heeeeel erg jammer dat je niet mee kan naar ermelo! Kom je woensdag wel langs voor de BBQ als gast??? Haha! Moet je maar zien of dat lukt hihi! Heel veel beterschap!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:51

Jeetje, wat een verhaal! Veel sterkte en beterschap!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:52

En dan de gedachte dat je eigenlijk weer gewoon op wou stappen!
In ieder geval heel veel beterschap!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:00

Ik heb je zien vliegen en het zag er idd erg pijnlijk uit.......veel sterkte en beterschap en geniet maar lekker van je vakantie in friesland!!

Zidane Prix st Georges + 6 Inter1 +1
Snowpuppe's W-double-you Z2+14 verkocht naar Amerika
Da Vinci ZZ-LICHT +36 ZZ-zwaar+12 Prix st Georges+5 Inter 1 +5 inter2 +1 Grand-Prix startgerechtigd!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:22

Sterkte!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:32

Jeetje, balen zeg! Lijkt me erg pijnlijk, gebroken ribben. Maar je hebt je debuut wel goed gereden toch? Beterschap!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:21

Tsjonge, wat een vervelend ongeluk met een nog vervelendere afloop Scheve mond
Daar ben je voorlopig wel een tijdje zoet mee.
Ik wens je veel beterschap en sterkte en ik hoop dat je weer snel opgeknapt bent Ach gut

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:27

Ik had je andere topic ook gelezen idd...
wat een rottige valpartij Scheve mond!
Echt door zoiets onnozels als een krakende box, je kunt er gewoon niks aan doen en dan loopt het zo ellendig af...
Gelukkig ben je in ieder geval weer thuis Lachen !

En die punten zijn inderdaad fijn, je weet nu in ieder geval voor jezelf dat als je aan die zwakke punten werkt, dat je dan aardig richting een wp gaat OK dan! dus dat komt vast goed Lachen! Maar eerst maar eens weer beter worden dan... Ach gut

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:29

wat een verhaal!
Beterschap Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 17:10

remi schreef:
Ik heb je zien vliegen en het zag er idd erg pijnlijk uit.......veel sterkte en beterschap en geniet maar lekker van je vakantie in friesland!!

Dat was wel grappig ja, want Atie kreeg een telefoontje van Patrick hoe het met mij was, toen we nog maar net in het ziekenhuis waren en toen vroeg ze zich dus af hoe zij het al konden weten, maar ik hoorde dat jij met Simone had gebeld.

Het was op dat moment best pijnlijk, nu gaat het eigenlijk wel. Al zit ik nog wel onder de dope (paracetamol) omdat ik voor mijn longfunctie zo goed als mogelijk moet blijven ademen en dat wordt dus minder als je pijn in je ribben hebt. Ik mag dus voorlopig ook nog niet afbouwen met de pijnstilling, dat mag pas als de longfoto echt helemaal goed is.

Ik ben net even op de manege geweest, heb Jip en Duvel een dikke knuffel gegeven en ben daarna nog even naar het concours in Tinte geweest, waar vandaag het springen was. Daar werd ik als een prinses ontvangen, iedereen vroeg hoe het met me was enzo en ik kreeg een mooi plaatsje in het sponsorhome met goed uitzicht op de springring, zodat ik toch even van alles kon genieten, al was het dan vanaf de kant.

En tja, rust houden nu maar, en hopen dat alles snel weer beter gaat. Voorlopig alleen maar naar paardjes kijken, in plaats van rijden, maar ja, mijn tijd komt wel weer...

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:14

Wat een debuut!Een voordeel:Het aanwezige publiek zal je wel niet zo heel gauw meer vergeten.... Pling Heel veel sterkte! Ach gut

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:36

He getver zeg! Dat was een flinke valpartij..
Iig heel erg veel beterschap + sterkte! Ach gut

how sweet can it be to be loved by you

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:01

Heel erg veel sterkte!
Dat moet echt zeer hebben gedaan..... die ribben en long!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Selina, Thrive en 61 bezoekers