Bachbloesem therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Bachbloesem therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 12:31

Omdat Fuego de laatste tijd een beetje sjagerijnig in zijn box was (met name naar zijn buurpaarden) heb ik hem op Bach gezet zodat hij weer wat zonniger Cool werd.

Blijkt maar weer wat een impact deze therapie heeft want hij is een beetje doorgeslagen. Ik heb nu een soort jolig kind wat staat te dansen en te springen in zijn box en niet kan wachten dat het zadel erop gaat zodat hij eens lekker hard kan werken Kwijl
Fuego is nu veranderd van work-hater in een ware work-aholic Verward

Op zich natuurlijk wel grappig maar ik ga over 1,5 week op vakantie en wie gaat hem nu rijden zodat hij zijn box niet afbreekt }> .
Zelfs een paar uur in de paddock kan hem geen voldoening schenken Extreme duivel

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:36

Bach zal ook vast wel een middeltje hebben waar hij weer lekker sloom van wordt (tijdelijk).. Haha!

BTW: Wat is trouwens een goed boek over Bach??

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 12:42

Ik ben al druk aan het zoeken...... Knipoog

Voor paarden en honden is het boekje van Margriet Dudok van Heel erg duidelijk.
Voor mensen heb je weer andere boeken, ik heb zelfs een boekje speciaal voor kinderen, werkt ook erg goed Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:46

welke heb je gebruikt, ben wel nieuwsgierig
werk al jaren met Bach, zowel voor mensen als dieren
Bewijst weer dat het gewoon werkt, zelfs al geloof je er niet in

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:52

Nou, daar ben ik dan weer.
Heb het een poosje geleden geprobeerd met mijn trailer stresskikker.
Nope!
Nog andere suggesties?
Btw. ze is niet bang want ze huppelt zo naar binnen, alleen onderweg is het bal. Volgens mij is het verlatingsangst, ze kan absoluut niet tegen alleen zijn.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 17:15

Had jij Rescue gebruikt???
Als we een advies moeten geven dan mot je wat meer over het paard vertellen.... Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 19:36

Carys schreef:
Btw. ze is niet bang want ze huppelt zo naar binnen, alleen onderweg is het bal. Volgens mij is het verlatingsangst, ze kan absoluut niet tegen alleen zijn.


Probeer eens een spiegel... *LOL* (flauw... ik weet het)

Sommige paarden hebben problemen met de manier van staan, ik bedoel het vooruit staan. Onderzoek heeft ook aangetoond dat dit veel meer spanning en vermoeidheid geeft dan bijv. zijwaards of achterstevoren vervoeren. Het laatste zou ik niet uitproberen in een 'normale' trailer, daarvoor is de druk op de assen niet berekend.

Er bestaan(bestonden) trailers waarin je een paard achterstevoren kunt vervoeren. Kiwi heten ze en ze komen uit....
Engeland (haha)

Mischien een idee..

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 19:56

Carys, als het probleem alleen op de trailer is zou je ook eens alleen Walnut kunnen proberen, eventueel in combinatie met star of Bethlehem, als je vermoed dat het een angst is, veroorzaakt door een vroeger trauma op de trailer.
Mochten er meer problemen zijn, dan moeten we inderdaad meer weten over je paard. Of koop zelf het boekje van Margriet Dudok van Heel: Bach-remedies voor honden & paarden. Daarin kun je dan kijken welke remedies het meest bij je paard passen.
~Francis~

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 14:22

ik lees van alles over stresserige paarden, maar is er ook iets voor de omgekeerde versie? Iets tegen droogkloterigheid? Haha! . Mijn paard is een superdroogkloot die niet van werken in de bak houdt. Bosritten vindt ie heerlijk, stadritten ook evenals Parellioefeningen ed, maar zodra hij weet dat ie in de bak moet werken wordt ie supersloom en moet ik hem echt aan het werk zetten. Niet dat ie het niet kan, want in het bos kan ik gerust 2 uur achter een stuk fanatiek trainen en als hij wil ook in de bak. Wat dat betreft lijkt ie wel wat op z'n baasje Haha! . Als ik vroeger in de gymzaal moest gymen wilde ik dat niet terwijl ik altijd buiten liep te rotzooien en niet moe te krijgen was. Ik heb ook het boek van Dudok van Heel maar vind het moeilijk om mijn situatie hierin te vinden omdat mijn paard niet altijd zo is maar alleen in de bak.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 16:10

Sorry voor de late reactie, computer moest gereanimeerd worden.
Mandy: kan van iets simpels totaal over de rooie gaan. Hele echt enge dingen staat ze supercool te bekijken. Ze is inderdaad panisch voor alleen zijn, misschien is een spiegel best wel een optie. Samen met Carys op de trailer (1 keer gebeurd) was er weinig aan de hand.
Op dit moment is ze ook erg down. Het weiland is bagger, veel regen en wind en er is weinig leuks te beleven. Misschien voorjaarsmoeheid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers