De pil => 2 maanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

De pil => 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 14:11

Ik ben dus wel lekker gepland... deze week, en dan precies volgende maand tijdens de vakantie (ben het altijd heel regelmatig)
En heb zitten denken, als ik nu begin met de pil, slik ik hem door voor 2 maanden, en dan gewoon weer over (mag nog niet aan de pil van me moeder)
Maar me moeder vindt het niet echt een goed idee, omdat ze niet weet hoe mijn lichaam hier op reageert.
Wat zouden jullie doen, want zit er niet op te wachten om het in mijn vakantie te zijn.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:19

Hmm.. ik zou, als je nog nooit doorgeslikt hebt, toch voorzichtig zijn. Kan er zelf niet tegen, op aanraden van de dokter kan ik ook beter niet doorslikken.
Werd ZO ziek, buikkrampen, overgeven, en ontstoken darm van het doorslikken. Heb t daarna nogmaals geprobeerd, en zelfde liedje. En ik zat toen ook in het buitenland. Werd overigens wel pas ziek in de stopweek na de doorslikweek.

Tis een kwestie van proberen hoe jij erop reageert.

Succes ermee Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:20

als je lekker regelmatig bent en er geen on overkomelijke klachten van hebt zal ik de pil voorlopig nog lekker laten zitten

en om 2 maanden niet ongesteld te worden daar is dat ding niet voor

de pil is echt niet alleen maar voordelen
en doorslikken betekent niet automatisch ook dat het continu weg blijft!

het zijn wel hormonen waar je mee speelt , ik geef je moeder gelijk

het is nu eenmaal t nadeel van meisje zijn , ongesteld worden
hoort er gewoon bij , je kan toch tijdens je vakantie n tampon gebruiken
kan je nog steeds zwemmen , of had je andere plannen?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 14:23

nickyu schreef:
het is nu eenmaal t nadeel van meisje zijn , ongesteld worden
hoort er gewoon bij , je kan toch tijdens je vakantie n tampon gebruiken
kan je nog steeds zwemmen , of had je andere plannen?

Dat zei mijn moeder ook al, maar daar kan ik niet tegen, ben al niet lekker in de week dat ik ongesteld ben, en de keren dat ik een tampon gebruikte kon ik gewoon niet op of om van de pijn in m'n buik, wat ik normaal niet in zulke heftige vormen heb.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:25

Oeps sorry, ik had een beetje fout gelezen. Dacht dat je de pil niet mocht doorslikken van je moeder. Sorry Bloos!

Maarre.. hoe oud ben je dan als ik vragen mag?

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 14:29

=> zie profiel, 14 dus

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:51

niet slim ik kan het ook niet door slikken want dan ben ik gewoon een hele maand ongesteld nou dat is dan pas leuk mijn lichaam is ook zeer regelmatig en als ik doorslik dan word ik vaak gewoon ongesteld alleen dan minder erg en veel langer ...
ik denk gewoon dat je pech hebt ....
en ik geloof ook dat als je nog niet aan de pil zit dan moet je sowieso een 2 keer stoppen dat ik voordat je pas door kan slikken ... en je weet niet hoe je er op reageert ik zou het niet doen dus als ik jou was...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:56

BeNGeL schreef:
niet slim ik kan het ook niet door slikken want dan ben ik gewoon een hele maand ongesteld nou dat is dan pas leuk mijn lichaam is ook zeer regelmatig en als ik doorslik dan word ik vaak gewoon ongesteld alleen dan minder erg en veel langer ...
ik denk gewoon dat je pech hebt ....
en ik geloof ook dat als je nog niet aan de pil zit dan moet je sowieso een 2 keer stoppen dat ik voordat je pas door kan slikken ... en je weet niet hoe je er op reageert ik zou het niet doen dus als ik jou was...


eens

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 14:58

Zit idd nog niet aan de pil omdat me moeder me er te jong nog voor vind

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:04

Je kunt bij de huisarts ook een pilletje krijgen, dat je alleen die week niet ongesteld wordt. Dat doet een vriendin van mij ook als ze op vakantie is. Want daarvoor hoef je natuurlijk niet ana de pil.. succes en een fijne vakentie!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 15:05

dank je Illona, zal het daar eens met mijn moeder over hebben!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:07

succes OK dan!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:10

NOu als dat er is wat Ilona zegt dan zou ik daarvoor gaan als ik jou was, maar nu aan de pil om meteen door te slikken is absoluut geen goed idee. Je hormonen staan toch al op zijn kop door dat ding en dat kan dan alleen maar erger worden. Daarbij ben je 14 en heb je het verder nog niet echt nodig. Dus zolang het echt niet noodzakelijk is zal ik als ik jou was er gewoon mee wachten.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:16

hmmm wat apart jullie verhalen. Ik heb heb bv. verleden jaar toen ik in ziekenhuis lag etc, heb ik de pil wel 4 maanden doorgeslikt en ik slik sowieso wel 'ns 1 of 2 keer extra door, dan heb ik geen zin in ongesteld worden. NOOIT een probleem mee gehad................

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:17

Die pil die je krijgt op je ongesteldheid uit te stellen is geen voorbehoed middel en dus zitten er veel minder hormonen in Haha!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:59

IngridM schreef:
hmmm wat apart jullie verhalen. Ik heb heb bv. verleden jaar toen ik in ziekenhuis lag etc, heb ik de pil wel 4 maanden doorgeslikt en ik slik sowieso wel 'ns 1 of 2 keer extra door, dan heb ik geen zin in ongesteld worden. NOOIT een probleem mee gehad................


Heb ik ook ooit een keer gedaan en ook nooit last van gehad! Maar de reden dat ik aan de pil ben gegaan omdat ik echt ziek werd als ik ongesteld ben. Nu kan ik het uitstellen tot wanneer ik wil. Meestal gewoon 1 keer doorslikken. En nu heb ik ook minder last ervan.

Mellow

Berichten: 6468
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:03

ik heb andere pilletje gehad,

geen hormonen gewoon pilletjes die het uitstellen.
3 x per dag 1 pilletje slikken.

in totaal kun je het 2 weken uitstellen dan.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:19

Ik had ook die pilletjes van TongeR en die waren heel goed, geen doorbraakbloedingen geen bijwerkingen.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 16:27

Ik ga kijken of er maandag een plekje bij de dokter is, zal ik dat gaan proberen.
Bedankt iig voor jullie advies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:27

Ik sla mijn menstruatie vrij regelmatig over hoor. Ik heb er nooit ellende mee. Ik doe het nu al bijna 7 maanden achtereen (met goedkeuring van huisarts EN gyn.). Je moet er inderdaad wel tegen kunnen!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:33

Ik slik hem ook zo vaak door, maar heb er nog nooit problemen mee gehad! Maar om nu nog even snel aan de pil te beginnen en hem dan meteen door te slikken lijkt mij geen goed idee.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:35

Sorane schreef:
Ik sla mijn menstruatie vrij regelmatig over hoor. Ik heb er nooit ellende mee. Ik doe het nu al bijna 7 maanden achtereen (met goedkeuring van huisarts EN gyn.). Je moet er inderdaad wel tegen kunnen!


inderdaad en iedereen reageert er anders op ...
en aangezien zij nog niet aan de pil is weet ze ook niet hoe ze er op reageert ... ik reageer er niet echt positief op op doorslikken en dus doe ik het niet meer ...
En ik vind het onzin om aan de pil te gaan alleen omdat je geen zin hebt in ongesteld te worden ...
Redenen van ik heb er enorm last van (dus echt ziek ervan zijn) en het is nodig in de vorm van ik heb een vriend dat vind ik goede redenen...
en trouwens mijn dokter mocht mij niet eens zomaar een pil voorschrijven zonder de "preek" te geven dat het de voorkeur heeft om te stoppen als dat mogelijk is omdat er toch wel een paar risico`s aan zitten als paar procent meer kans op borstkanker etc....
Ik zou dus inderdaad niet voor hormonen pillen gaan als ik jou was...

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:03

of het doorslikken goed gaat, hing in mijn geval zelfs af van de soort pil. bij de diane35 ging het helemaal mis, kwam er gewoon doorheen tijdens de week wat normaal de stopweek zou zijn, maar waarin ik dus toen doorslikte. ook super buikpijn enzo, ik voelde me echt heel rot toen.
Vorige maand heb ik voor het eerst de microginon30 doorgeslikt, omdat het anders precies in mn examenperiode zou zijn, en dat ging heel goed, wel soms een klein beetje buikpijn een kwartiertje ofzo, maar verder nergens last van gehad Lachen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:05

Er zijn meer mogelijkheden dan de pil, ik ben een tijdje aan de prikpil geweest en dan wordtje ookhelemaal niet meer ongesteld.. heerlijk vin ik dat... wat minder heerlijkwas was dat ik 7 kilo aan kwam en mijn haar als een gek begon uit te vallen.. daarom ben ik weer terug bij de gewone pil. Op vakantie slik ik die ookgewoon door, met een maximum van 3 maanden.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:51

Ik doe het regelmatig, en ik heb er geen last van, en als je er geen last van hebt, kan het geen kwaad... Dus waarom niet?