Ofir@work: Endurance Onstwedde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Ofir@work: Endurance Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 16:46

Vandaag was de grote dag Haha! Onze eerste endurance westrijd!

Om half zes opgestaan *gaaaap* eerst wat eten en toen naar Ofir. geborsteld, ingevlochten en bandages omgedaan...
Afbeelding

Afbeelding

Op de trailer gezet, wat ontzettend makkelijk ging, en op weg naar Onstwedde....

Eerst me aangemeld, hesje gehaald en Ofir van de trailer gehaald. Alles was natuurlijk machtig interessant...
Afbeelding

Toen naar de voorkeuring.
Afbeelding

Nog even wachten tot alles goed is gekeurd...
Afbeelding

Pols was 48, verder alles goed, en voor de gevreesde locomotie had ik zelfs een A Haha!

Helemaal klaar! Laat die rit maar komen Schijnheilig
Afbeelding

Wachten op de start, met Esther en Joe.
Afbeelding

En van start!
Afbeelding

Bij Groompunt 1, Maaike (bloemkooltje op bokt) stond me al op te wachten. Helemaal uit Elp gekomen om mij te voorzien van water Lovers Met dit clubje hebben we de eerste 10 kilometer gelopen, daarna zijn Esther en ik verder weer alleen verder gegaan.
Afbeelding

Tsja. Dankjewel Maaike voor het maken van de charmante foto's Scheve mond
Afbeelding

Bij de P/A had hij een pols van 72, daardoor moest ik tien minuten wachten en hem daarna weer laten checken. Toen was het geloof ik 44.

En alweer terug! Het ging allemaal veel sneller als ik dacht... Helaas de laatste kilometer of twee een flinke plensbui met hagel gehad. Scheve mond En daar hebben we allebei een hekel aan.
Afbeelding

Bij de finish had Ofir een pols van 76(!), na tien minuten wachten en koelen werd dat 60 en waren we goedgekeurd.
En de nakeuring.... Waar zijn pols inmiddels weer terug was naar 48.
Afbeelding
Al met al een zeer geslaagde dag! Het was eigenlijk uitproberen of zn pees het zou houden. Ik heb tot mijn grote verbazing geen commentaar gehad op hoe zn pees eruit zag (er zitten bobbels op…) En de locomotie was bij de nakeuring ook weer A. Ik blij

Volgende wedstrijd wordt waarschijnlijk Ommen in September. Het ging goed en ik vond het leuk, en wat nog belangrijker is: Ofir vond het leuk!
Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 19-06-04 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:04

Nu ik jou blauwe bandages zie, stond je idd maar iets van 2 trailers bij ons vandaan. Ze vielen me direct op toen je je paard van de trailer haalde Haha! . Ik wist toen nog niet dat jij dat was, maargoed, jij was degene die ons herkende.

Luna Bashirah

DAWRA; Let's go and ride... our greatest pride! Dé vereniging voor jou en je westernarabier of partbred met minimaal 50% Arabisch bloed.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 17:09

Jaja, mijn grote trots Haha! Heb je de mooie Schijnheilig deken van SCA ook nog gezien? Er staat iets op van Libresse, Libero en Tena. Tsja, mn vader werkt er en zo kom je nog wel eens aan een mooie gesponsorde deken Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:12

Ik zie alleen maar kruisjes Verdrietig

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:18

het klinkt alsof je het erg leuk hebt gehad!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:35

Ik heb jou volgens mij nog wel ergens zien ronrijden, op 't gras voor de trailers..
Maar zo te lezen heb je het goed gedaan! Gefelici!

Wat was je tijd?
Laatst bijgewerkt door Lepeltje op 19-06-04 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:35

ik zie maar een paar foto's. Maar wat ik zie ziet er heel leuk uit !!!!
Mooi paardjuh!!!!!!!!!!! Haha!

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 17:45

Lepeltje schreef:
Ik heb jou volgens mij nog wel ergens zien ronrijden, op 't gras voor de trailers..
Maar zo te lezen heb je het goed gedaan! Gefelici!

Wat was je tijd?


Kan kloppen, ik was vroeg en zat er ook eigenlijk (naar mijn idee) wat te vroeg op. Maar hij werd ongeduldig, en dan zit ik liever op hem als dat ik naast hem sta.
Mijn tijd weet ik niet. Ik ben weg gegaan zodra alles afgetekend was. Dat wordt afwachten tot het op de site van de DER staat... :/

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:51

Of uitrekenen..

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 17:56

Ik ben om 10.12 gestart en was rond 13u terug. Heb wel nog 10 minuten moeten wachten tot zn hartslag weer goed was, dus denk dat ik ongeveer 10 km p/u heb gereden.

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:59

Leuk dat het zo goed ging! Mag ik vragen waar je die hack vandaan hebt? Ik ben er ook naar op zoek, maar kan ze nergens vinden.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:41

he buuf,

leuk verslag van een mooie dag. vond het leuk om even met jullie op te rijden, maar voor ons ging het nog even te hard. heb mijn verslagje op het endurance-forum.nl gezet.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:46

Was-ie zo druk, dat z'n hartslag steeds zo hoog was? Ik kan me mijn ritten in mijn eerste seizoen nog herinneren, daar fokte Ret zich zo op dat we ook steeds straftijd hadden vanwege een hoge hartslag. Gelukkig werd dat in de loop der tijd beter. Lachen

Wel fijn te horen dat de locomotie elke keer goed was! Dat moet toch een hele geruststelling zijn. En als jullie in Holten starten, dan zal ik jullie daar vast wel zien, Holten is mijn thuiswedstrijd. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 20:53

Vooral bij de p/a liep ie zich op te fokken. Bij de finish ergerde hij zich aan de regen en aan degene die de hartslag op moest nemen... Vond ie niet zo leuk Haha! Hij trapte ernaar....

Ik hoorde van Esther dat ik een gemiddelde kilometertijd van 10,58 had, en dat ik de snelste in de kennismakingsklasse was Haha!


En de hackamore komt van pmarena hier op bokt. Lachen

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:39

mooie foto's wendy.
Lekker joh dat jullie alle twee hebben genoten *LOL* OK dan!

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:18

Ziet er leuk uit zeg !!!
En Ofir is echt een mooi paard !!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:28

Zeker een leuk paard!! Leuke foto's ook!! Als er Libresse en Tena op je deken staan, is die deken wel lekker absoberend zeker... Knipoog

Maar gefeliciteerd!! En om die hartslag moet je je geen zorgen maken. Komt echt goed in de loop van de tijd. Ik had in het begin ook te hoge hartslagen of net op het randje. Nu hoef ik me daar niet meer druk om te maken. Gewoon ervaring opdoen!!
Leuke foto's!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Rozijn
Berichten: 98
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:34

lijkt me enorm leuk maar wel vermoeiend, niet?


frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 11:35

ziet er moi uit..di evlechtjes..wat grappig

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:23

Leuk hoor!Ik krijg er ook zin in Tong uitsteken !vooral fijn dat Ofir's pees het heeft uitgehouden!Ik ben vast heel stom,maar wat is locomotie? Haha!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:50

Jaaaaaa de foto's van Onstwedde!! Jullie hebben echt geweldig gereden OK dan! Ofir is een toppertje Cool En in september voel ik me uiteraard weer geroepen als vaste groom Haha! Met endurance ontmoet je nog eens mensen Haha!

*\o/* *\o/*

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 18:35

ruitje schreef:
Ik ben vast heel stom,maar wat is locomotie? Haha!

Nee, dat valt nog mee hoor Tong uitsteken Dat betekend of ze regelmatig lopen. Joe, waar Esther op reed, moest een paar kere voordraven en hij kreeg zowel bij de voor- als de nakeuring een B Scheve mond

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:41

hey! leuk dat het zo goed ging... maar zijn die foto's op de manege in onstwedde gemaakt??? komt me nogal bekend voor namelijk, zelf vorig jaar een nachtje geslapen met de trektocht, en owow wat een drama daar!

stimuleer de verdraagzaamheid, wees eens vaker irritant!

stop nooit met lachen, je weet nooit wie er verliefd kan worden op die lach...

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:11

He leuke foto's ik heb je gezien, maar wist niet dat jij het was. Ik stond bij die tuiger en die IJsco bij de voorkeuring. Knollies staan op de foto. (4 en 5)

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:24

Nou dan is het zeker mooi dat Ofir een A had!(in je hoofd houdend dat hij een pees probleem had!) super!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers