Mijn eerste ponyclubles gegeven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Mijn eerste ponyclubles gegeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 22:40

Vandaag was dan de eerste dag dat ik op de ponyclub les heb gegeven.
Ik had vijf en later 6 ruitertjes onder mijn hoede.
Het waren echt de kleintjes van de ponyclub en ze zijn nog echte beginnertjes.
En dat maakt het toch wel leuk hoor. Sommige zitten nog vrij gespannen op hun pony. Terwijl anderen "alles al durven".
Nadat ik ze eerst een paar kleine dingetjes had verteld waar ze deze les zelf eens op moesten gaan letten gingen we nog wat andere dingen doen.
Onder het mom van een spelletje zijn ze heel goed bezig geweest met zich te leren ontspannen op hun pony.
We hebben terwijl de pony's stapten het liedje hoofd, schouder, knie en teen gedaan. (Ik had nog een variatie bedacht op teen, maar ze gaven allemaal dat ze dat best durfden om hun tenen aan te raken Knipoog )
En een lol dat ze hadden op hun pony's. Je had echt die koppies moeten zijn glunderen. Zelfs het ruitertje wat daarvoor gespannen op haar pony zat, deed enthousiast mee en vergat even dat ze het allemaal zo spannend vond Knipoog

Een meisje op een bruine pony vond dat haar pony zo op mijn Laiser leek. Wat die had ze laatst nog gezien en geaaid. (Zei ze vol trots Haha! )
Dus we noemden haar pony de mini-Laiser. En toen ik haar iets uitlegde, zei ik haar het net te doen als ik het bij Laiser deed. Nou dat vond ze wel interessant Haha!

Het leuke was, dat er een hoop ouders kwamen kijken wat wij nu eigenlijk allemaal aan het doen waren. De kinderen hadden namelijk zoveel lol. Maar de kinderen wisten niet dat ik een doel had met mijn spelletjes Knipoog Terwijl zij ontspannen allerlei dingen deden, waren ze eigenlijk bezig om hun zit lekker ontspannen te maken.

Er werd al meteen gezegd dat ze volgende week weer les van mij wilden. Nou dat was toch wel leuk om te horen. Wist ik in ieder geval dat zij het als leuk ervaren hadden.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:45

Hihi lachen, En inderdaad, via spelletjes bereik ja het allermeest met die kleintjes! Ga je dit voor vast doen?

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 22:48

Fijn dat het zo goed ging! Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:15

Dat is een goede ervaring voor de kinders Lachen.

Als je daar gewoon een stel brave pony's hebt dan zijn dat soort spelletjes ideaal Haha!.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 23:22

Leuk zeg! Dat is toch altijd spannend voor het eerst les geven aan een nieuwe groep kinderen (vind ik zelf iig wel). Fijn dat het zo leuk ging zeg! en een beetje beweging doet idd altijd wonderen .

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:21

Leuk ... dat is echt een goeie manier om het te leren!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 09:23

leuk dat het zo goed ging en toch wel lekker voor je ego dat ze allemaal zo blij met je waren!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 12:35

Leuk he? Dat kleine grut op die ponies! Mijn nichtje is nu vier en rijd al heel trots op haar mini-Berber rond.
Zegt ze tegen me: moet ik nu nog meer trainen tante Tina? Ik kan wel sturen hoor..... Scheve mond
Nou vraag ik je!! Die kleine erwt *LOL*

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:30

Fijn hoor dat het zo goed ging.
En spelletjes zijn idd een goede manier OK dan!
Succes de volgende keren Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:58

Mickey schreef:
We hebben terwijl de pony's stapten het liedje hoofd, schouder, knie en teen gedaan. (Ik had nog een variatie bedacht op teen, maar ze gaven allemaal dat ze dat best durfden om hun tenen aan te raken Knipoog )

Hoofd, schouder, knie en been? Haha!

Leuk dat de kids zo genoten hebben, wij deden vroeger ook wel spelletjes als tikkertje op de manege. Dan was je zo gefocust op het spelletje, dat je vergat dat je eigenlijk best hard ging bijvoorbeeld Knipoog

Leuk!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:01

ahh, wat leuk!
echt leuk, dat die kindjes zoveel genote Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:44

Mooi dat je zulke leuke reacties hebt gehad op je eerste les! Dat geeft vertrouwen voor de toekomst, toch? En die spelletjes... ik kan me herinneren dat wij dat ook altijd deden bij een bepaalde instructrice, heb veel van haar geleerd, zeker in de tijd dat ik alles 'eng' begon te vinden: galop, springen... Spelenderwijs leer je dan dat paardrijden echt wel zo leuk is als je altijd hoopte. Lachen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:52

wat klinkt dat ook leuk zeg ! En leuk dat je goede reacties kreeg ! Bij die kleintjes kun je nog allemaal van die leuke dingen verzinnen ! Was je zenuwachtig ?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 12:05

Het was inderdaad ook voor mij leuk dat de kinderen het zelf ook leuk hadden gevonden. Anders had ik toch een probleem de volgende keer Knipoog
Nu maar hopen dat ze het ook leukblijven vinden als het nieuwtje er af is Knipoog

Of ik zenuwachtig was...
Voor de kinderen niet zo. Ik had zoiets van we zien wel. (Scheelt misschien ook omdat ik toch al juf ben Knipoog )
Maar toen er ook al die ouders bleven kijken had ik in het begin iets van "Ieks". Maar al snel had ik daar ook niet eens meer erg in.