op vakantie in Kroatië?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

op vakantie in Kroatië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 11:03

zijn er nog meer mensen die deze zomer in Kroatië verkeren?

ik ben van 25 juni tot half augustus in Porec, Istrië.
misschien dat er nog meer bokkers daar zijn?

of zijn er mensen al een keer in Kroatië geweest, misschien hebben die nog wel leuke verhalen (over Porec? Haha!) en over prijzen van spullen, eten en drinken?

kom maar op Lachen


smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:32

Wij gaan dit jaar naar Kroatie (voor het eerst) 30 juli t/m 21 aug wij zijn er nog niet helemaal uit of we met de tent gaan of een huisje zoeken. We beginnen iniedergeval in Istrie Lachen

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:54

Ik ben dit voorjaar in Rijeka geweest (en op Krk).

Prijzen liggen een stuk lager dan hier in Nld, vooral in restaurants.

Als je de beschikking hebt over wat tijd en over een auto dan kun je ook naar Lipica in Slovenie.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:13

Ik ga ook naar Porec, vanaf 25 juni! Kan je alleen niks vertellen erover want ik ben er nog nooit geweest.... Heb wel positieve verhalen gehoord, vandaar ook onze vakantie keuze. Volgens mij is Kroatie nog relatief goedkoop als vakantie land maargoed, we zullen het zien, nog 5 daagjes!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:31

is super tof daar in Porec ik ben er nu 4x geweest en heb me elke keer weer vermaakt ...
Voor het stappen club Margaritha en club international zijn de plaatsen waar je heen moet Haha! ze zitten allebeide net iets buiten Porec zelf en international zit op loop afstand margaritha moet je wel met de taxi doen maar die zijn erg goedkoop ...

het eten is erg raar verdeeld je kon toen wij er waren met z`n 4en uit eten voor 60 gulden alleen een bloemkool kostte je bijna 5 gulden ...

echt is geweldig dat hele Porec ...
voor meer info kun je rustig pb-en Knipoog anders blijf ik hier door typen Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131850
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:46

Wij zijn 2 jaar geleden in Porec geweest !
Het is ons goed bevallen, we hebben daar een leuke vakantie gehad.
Eten was goed, mensen zijn aardig, niks mis mee.
Een klein "minpuntje" is dat er geen zandstrand is, alleen kiezelstrandjes en rotsplateaus.
Ik wens je alvast heel veel plezier daar !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 14:47

1 dagje in porec geweest, super mooi stadje *LOL*

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:08

Ik ben ook 1 dag naar porec geweest Haha!. En de rest van de 2 weken waren we in Pula. Ik raad je aan als je in het water gaat zwemschoenen te dragen, want er zitten heel veel zeeegels, en er zijn idd geen zandstranden maar rotsen.

[o]

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:20

Ik vertrek 12 Juli naar Kroatië. Haha!
Dubrovnic om precies te zijn.
Heb er echt zin in!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:34

Wij gaan 18 juli die kant op Haha! We zitten in Mosceniscza-Draga (?), is niet al te ver van Pula af. We gaan ook een dag naar Krk!! Mijn eerste keer daar, mijn vriend is er wel al vaker geweest. Ik heb er veel zin in, ben erg benieuwd maar zie wel een beetje op tegen de hitte Tong uitsteken
We kunnen wel een Boktmeeting in Kroatie organiseren Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:19

Linardsje23 gaat van 16 juli tot 30 juli Lachen

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:05

Ja die zeeegels waren erg ja en als je nog op excursie wil gaan moet je aar de plitvich meren als ik het goed geschreven heb. Supermooi daar.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:10

verootjoo schreef:
Ik ben ook 1 dag naar porec geweest Haha!. En de rest van de 2 weken waren we in Pula. Ik raad je aan als je in het water gaat zwemschoenen te dragen, want er zitten heel veel zeeegels, en er zijn idd geen zandstranden maar rotsen.

mm daar zat ik ook.
Surfschoenen zijn echt ommisbaar. Bij ons vielen de zeeegles nog wel mee, maar al die rotkiezels Boos!
En je snorkel en duikbril niet vergeten, het is machtig mooi onder water

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:16

Ik kom er net vandaan !!
En ik ben zwaar jaloers want het is er geweldig !!
Porec is echt mijn favo stadje ter wereld geworden Lovers

Tja ik heb echt niets dan goed te melden Haha!
Eten is daar erg goedkoop (pizza's zijn er heerlijk Tong uitsteken ), voor 5 personen waren we in euro's 35 euro kwijt en de drank ( en cocktails Tong uitsteken ) is ook zeker niet duur.
Als je souvenirs meeneemt..let op want 9 van de 10 dingen zijn nep. Ook erg leuk hoor Haha! Maar stop bv je Tommy Hilfinger tas onderin je koffer Haha!
Die pakken ze nml anders af bij de douane ( we zagen echt een heel stel liggen), ga je met de bus dat is het geen probleem. Daar letten ze echt niet op Knipoog
Waterschoenen heb je echt nodig door alle kiezels, maar die kan je ook kopen in alle nepmerken daar Tong uitsteken
Neem absoluut je duikbril en snorkel mee ! Echt dat is een must !! Anders mis je zoveel troposche vissen. Het water is nml ontzettend helder !! Porec heeft de helderste zee en de mooiste stranden (niet alleen volgens de reisgids Knipoog ).

Waar ga je precies naartoe ? Naar een Camping of een hotel ?

Ik ben echt vreselijk enthosiast over Kroatié en Porec en ik antwoord graag je vragen
Geloof me..eenmaal in Porec geweest..dan wil je terug.
Wij hebben gelijk voor volgend jaar geboekt Haha!

We hebben net foto's op de pc gezet. Mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:28

Jenna, ik heb interesse...

Ik ben hard mijn best aan het doen om mijn vriend gek genoeg te krijgen om in het najaar naar Kroatie te gaan... Lijkt me echt een prachtland!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:32

Jenna: idd die pizza, ik kon er geen genoeg van krijgen!
Mijn ouders gaan over 2 weken, helaas kan ik ivm school niet mee, maar als ik de verhalen hier weer lees...

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:40

Hihi die pizza..ik heb 4 pizza's in 1 week gegeten Haha!
Owh ja..over eten gesproken...neem geen vis schotel Scheve mond Dat liggen de vissen je vrolijk aan te kijken, de gamba's ''dansen'', inkvisringen liggen royaal op je bord en gefrituurde inktvisjes liggen er zielig bij Knipoog
En verwacht van de mixed grill geen vlees schotel zoals in nederland. Kip kunnen ze overgens wel erg lekker kruiden Bbq is dus een absoute aanrader.

Percivino ik zal je morgen foto's sturen..moet ze even klein maken enz..en het is al laat (lange reis van 26 uur gehad Scheve mond , dat heb je met de busreis helaas).
Maar ik verzeker je vriend dat hij er geen spijt van krijgt. Porec oogt als een tropisch eiland, maar dat zal je morgen wel zien

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:42

Heeft geen haast hoor Jenna, maar alvast enorm bedankt...

Wat is eigenlijk het probleem met de gamba's en de inktvisringetjes? Bloos
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 20-06-04 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:44

Jenna schreef:
Hihi die pizza..ik heb 4 pizza's in 1 week gegeten Haha!
Owh ja..over eten gesproken...neem geen vis schotel Scheve mond Dat liggen de vissen je vrolijk aan te kijken, de gamba's ''dansen'', inkvisringen liggen royaal op je bord en gefrituurde inktvisjes liggen er zielig bij Knipoog
En verwacht van de mixed grill geen vlees schotel zoals in nederland. Kip kunnen ze overgens wel erg lekker kruiden Bbq is dus een absoute aanrader.

Blij dat ik vegetarier ben Haha!
Ik wilde daar elke dag wel pizza, en ik heb de lekkerste pizza ooit in porec gegeten *LOL*

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:01

Tja ik heb er zowiezo problemen mee als vis me ligt aan te kijken Scheve mond En als daar de ''ongeschilde'' in een houding opstaan, heb ik niet zo'n trek meer Scheve mond

Maar daarna heb ik gewoon lekker patat gegeten Haha!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 00:53

EstherSi schreef:
zijn er nog meer mensen die deze zomer in Kroatië verkeren?

ik ben van 25 juni tot half augustus in Porec, Istrië.
misschien dat er nog meer bokkers daar zijn?

of zijn er mensen al een keer in Kroatië geweest, misschien hebben die nog wel leuke verhalen (over Porec? Haha!) en over prijzen van spullen, eten en drinken?

kom maar op Lachen


Welke camping (of hotel of wat dan ook)?

Ik ben enkele jaren in Kroatië op vakantie geweest (dit jaar niet ), camping Laterna.
Thuis is nu ff een discussie of dat nou bij Porec hoorde of er vlak naast lag.
Eten is daar goedkoop, wij gingen iedere avond uit eten, drinken is daar wel duur.
Koop flessen water, geen kraanwater drinken.

Zijn daar hele leuke restaurantjes te vinden, je moet aleen wel even weten waar ze te vinden zijn.
Wij gingen meestal in Porec, Novrigrad en Torre uit eten, maargoed, dat zijn steden, die hebben heel veel restaurantjes.
De Toerist (Turist) is een gezellige in Torre, net als Torre in Torre Cool .
De rest van de namen weet ik zo ff niet meer, wij zijn ook een keer ergens naar een kasteel geweest (waar ze toevallig net toen wij er waren een filmfestival hielden, dus beperkte kaart, maar nog steeds lekker, maar met uitgebreidde kaart was het beter geweest Haha! , is iets meer het binnenland in) en een (vis)restaurantje ongeveer in de rimboe, gezellig sfeertje, maar je moet meestal wel ff wachten voor je eten daadwerkelijk komt.
Veel restaurantjes hebben ongeveer dezelfde kaart, alleen de plek is dus anders.
Vis is echt iets Kroatisch, maar er is ook volop pizza's te vinden en spaghetti.
Ook genoeg vlees trouwens, patat is er niet altijd even lekker, zijn meestal van die grote patatten en waar ze in gebakken zijn Verward .

Verder kun je in de (toeristen)steden heel veel nep dingen kopen, t-shirts, petten, van alles met een merkje.
Merkje is er dan alleen op gestreken of geborduurd.
Verder zie je overal straatverkopers en op ongeveer iedere hoek kun je wel een maiskolf kopen (errug lekker Lachen ).
Ontzettend veel ijssalons en die verkopers kunnen aan je neus zien waar je vandaan komt, en iedereen is voor hun een mooi meisje (enigste woord ongeveer wat ze kennen) of wat dan ook, tis wel vleiend, maar dat is hun bedoeling ook, zijn net marktkoopmannen, schreeuwen dingen zodat je bij hun ijs koopt, halen er trucjes mee uit, gooien met de ijsbolletjes waarna het de bedoeling is dat het in het ijshoorntje terecht komt (gaat niet altijd goed Bloos! ) en je krijgt vaak nog wel een gratis bolletje ijs.

Verder is dat een land van afdingen, bij straatverkopers, maar ook in winkels.
Neptatouages kun je daar ook laten zetten (doe dat dan aan het einde van je vakantie, dan zit het er nog op wanneer je weer terug bent in NL, je mag dan meestal een dagje niet zwemmen oid), net als tekeningen/schilderijen of een kariktatuur van je laten maken.

Verder kun je daar in de zee zwemmen, lekker warm water, en op de bananaboot.
Het is daar altijd vrij warm, een van de jaren dat wij daar zaten heerste er een hittegolf.
Land is vrij droog, bevolking vrij arm, maar daar merk je weinig van.

Nog meer weten...? Haha!
Roep of pb maar hoor.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 07:46

Ik ben ook een aantal keren naar porec geweest en het was bestwel leuk!

"What we call human nature, is actually human habit.."

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 10:59

Ik ben der 2 keer op vakantiej geweest Lachen Super daar!! (wel litteken van over gehouden.. Gevallen op stenen in de zee Schijnheilig )

<CENTER> **n0 Tears are fallin' fr0m my eyes.. I'm keepin' all The pain inside..**

__ l0ves Nielss__</CENTER>

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 18:01

jeetje ik word nu echt helemaal gek!
wat heb ik er een zin in!
gelukkig allemaal positieve verhalen!
we zitten te twijfelen of we naar Camping Laterna gaan of naar Plava Laguna. weet jij welk mooier is?
verder misschien iemand nog leuke kroegen/discotheken/cocktailbars of iets in die trant?
of nog leuke winkels die je niet mag missen?
laat het me graag weten Lachen

marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:50

hoi wij zijn naar lanternacamp geweest vorig jaar en gaan dit jaar weer terug. Ik vond de camping super!! lkkr groot en veel te doen!!! porec is leuk stadje, maar heb verder ni veel gedaan alleen maar lekker op zee dobberen. Als je naar laternacamp gaat, vooral een keer gaan eten bij kiwi!. Ligt buiten de camping...Dat is lekker goedkoop en super!! voor 4 personen voorgerecht hoofdgerecht en nog een toetje en geneog drinke voor 25 euro..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 13 bezoekers