Negatieve verhalen over Hulsebos zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Negatieve verhalen over Hulsebos zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 10:56

Ik ben met de zoekfunctie eens gaan speuren naar jullie ervaringen met Hulseboszadels. Veel mensen zijn enthousiast, maar ik las ook opmerkingen als: oplichter, slechte pasvorm, drukkingen e.d.

Omdat ik binnenkort een ander zadel voor Toontje wil kopen ben ik mijn licht eens aan het opsteken over Hulsebos zadels.

Graag nogmaals jullie ervaringen, goed of slecht!

alvast bedankt!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:09

Ik heb ook al die negatieve verhalen gehoord.
Maar het maakt mij niet uit waar de zadels vandaan komen en of ze nu helemaal op maat worden gemaakt of niet.
Want wat ik wel weet is dat mijn Hulsebos zadel heel erg goed op Pablo ligt en dat ik er heel fijn op zit. Bij ons op stal staan er nog 3 anderen met een hulsebvoszadel. Dat zijn 3 totaal verschillende paarden en ze hebben ook allemaal andere zadels (wel dressuur maar de kussens en boom zijn verschillend) en die paarden en eigenaren zijn er ook super tevreden over. Geen van de paardenm heeft drullingen of rugproblemen. Voor ons geen andere zadel meer.

Mijn oude instructrice had een 2e hands Hulsebos van 5 jaar oud waar ze heel veel mee reed (ze heeft nu haar been gebroken dus ze rijdt nu niet veel). Maar aan dat zadel zag je echt niet af dat hij al wat ouder was. het zat ook nog heerlijk.

Ik vind de zadels in vergelijking met bijvoorbeeld een GG passier of een KN heel goed. Ik zou altijd voor een Hulsebos gaan omdat je dan kan kiezen wat voor een zit je wilt, wat voor leer, welke kleur.
Voor mij zijn bijvoorbeeld de zweetbladen wat korter en de woronger wat anders dan normaal omdat ik kortere dan standaard benen heb, dat soort dingen kan bij een standaard zadel niet.

Overigens vind ik Daaleman ook heel goed maar daar weet ik geen prijzen van.

Voor mijn Hulsebos heb ik betaald (in guldens): 2445,=
En dat was voor de: Unlimited D, WB 3, 17", Schrumpf leer (is de zwaarste kwaliteit) zonder singel (had ik al), zonder beugels (had ik ook al) maar met leren beugelriemen en hoesjes en een zadelhoes (knalgroen met Hulsebos reclame er op)
5 jaar garantie op de boom en 1 jaar op het leer.

Hulsebos heeft het zadel inmiddels 2 keer nagekeken maar het hoefde nog niet te worden opgevuld. Er is 1 keer een klein stukje leer los gegaan (niet erg maar ik vond het niet mooi dat het loszat ook al zat het onder het zweetblad) en dat heeft hij gratis gerepareerd. En ik heb nog nooit voorrijkosten hoeven te betalen maar dat is misschien omdat we meestal meteen met zijn 4-en Hulsebos nodig hebben voor controle of opvullen oid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-02-02 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:12

Daaleman is beter! Informeer daar ook eens!

Heb een zadel gezien van Hulsebos en die hadden echt een pasvorm om te huilen! Zadel is tot 3x toe aangepast en lag daarna 'acceptabel', niet wat je verwacht van maatwerk, maar daar gaat wel iedere keer weer 8 weken overheen......... Ben je dus een half jaar verder!
Kwaliteit van beugelriemen is slecht.

Bovendien is het geen echt maatwerk wat hij doet, hij past 'standaard' zadels op maat aan. In die zin is het dus wel beter dan een 'confectie' zadel, maar echt maatwerk, opbouwen vanaf de boom is het niet. Daaleman doet dat wel. Als je paard geen bijzonder lastige pasvorm heeft kan hij een goed zadel leveren, heb ook goede zadels van hem gezien hoor! Maar als het wat moeilijker wordt dan is het het toch net niet helemaal. Is mijn ervaring tenminste.

Nulla tenaci invia est via

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:46

Persoonlijk zou ik voor een Daaleman gaan, ben zelf meerdere malen in de zaak geweest in Empe en Daaleman levert inderdaad van begin tot het einde maatwerk.Heb alleen zelf geen eigen paard dus vind ik het zonde om een op maat gemaakt zadel te kopen. Hulsebos laat zijn zadels uit Spanje (geloof ik) komen en past ze daarna aan, niet echt maatwerk dus ook bij hem ben ik meerdere keren in de zaak geweest. En wat me ook is op gevallen, als Hulsebos zo goed is waarom vind je dan met regelmaat bijna nieuwe Hulsebos zadels aangeboden op Marktplaats?? Terwijl Daaleman al heel wat meer jaren bestaat zie je daar zelden een 2e hands zadel van aangeboden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 13:32

Ik heb zelf geen hulseboschzadel maar 2 stalgenootjes van mij wel.
Ze zitten heerlijk en zij roepen beiden dat ze nooooooooooooooit meer een ander zadel willen.
Persoonlijk vind ik dat de zadels heel erg mooi blijven.
wbt die beugelriemen dat klopt die zijn heel slecht.
4 keer gebruiken en toen knalde er 1 al door midden...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 13:32

Margreet schreef:
Heb een zadel gezien van Hulsebos en die hadden echt een pasvorm om te huilen! Zadel is tot 3x toe aangepast en lag daarna 'acceptabel', niet wat je verwacht van maatwerk, maar daar gaat wel iedere keer weer 8 weken overheen......... Ben je dus een half jaar verder!
Kwaliteit van beugelriemen is slecht.


Vind niet dat je daar zo snel over kunt oordelen dat een Hulsebos een "slechte" pasvorm heeft. Een zadel aanmeten is een moment-opname. Iets wat dan past, hoeft over 1 week/maand/jaar al niet meer te passen of lekker te liggen (is mijn ervaring). Net als een mensen-lichaam verandert van dag tot dag, zo is dat ook met een paardenlijf. Nog maar niet te spreken over jonge paarden die nog wat bespiering moeten krijgen.
Lekker off-topic.

Ik heb ook contact gehad met Hulsebos (ong. 1 maand geleden) en ik werd over de telefoon belachelijk BOT te woord gestaan. Alsof ik een of andere kleuter was die een ijslanderzadel op maat wilde laten maken (van ruim ƒ3000,-), zal wel aan mijn kinderlijke stemmetje gelegen hebben. In ieder geval loog de levertijd er niet om: Mijn werd toen verteld dat het zeker 3-4 maanden zou duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 14:43

Ik heb ook redelijk veel problemen met Hulsebosch junior gehad.
Mijn opa kocht vroeger de spullen voor de paarden al bij zijn opa, dus wij kochten ook altijd alles bij Hulsebosch.
9 jaar geleden was Hulsebosch junior klaar met zijn tuigen makeropleiding in Engeland en zou voor mij een nieuw tuig maken.
Ik had het zelf ontworpen zodat ik er zowel enkelspan, 2 span als tandem mee kon rijden.
Het eerste tuig (achtertuig) werd precies zo als ik bedoeld had.
Aan het tweede had hij van alles veranderd, zoals op sommige stukken enkel leer ipv dubbel leer met nylon ertussen.
Ik was het daar niet mee eens omdat ik het zo niet besteld had en er best grote krachten op het tuig komen, naar mijn idee was het niet sterk genoeg.
Ik moest echter wel de afgesproken prijs betalen, in totaal ongeveer FL10.000,=.
Hij zei toen dat het zo sterk zat was en dat als het niet hield ik altijd terug kon komen.
Naar 2 weken kon ik inderdaad terug, de merrie had zich een keer groot gemaakt, en de singel knalde spontaan door midden.
Ik had het een paar dagen later weer nodig voor een wedstrijd.
Toen ik het tuig er op wilde gooien zag ik dat hij er een veel te kleine singel aan had gemaakt.
Dus weer terug (en niet gestart), een week later was het klaar.
Hij was er zelf niet en ik wilde het tuig meenemen, moest ik van die ..... in de zaak FL175,= betalen en anders kreeg ik het tuig niet mee en zou ze de politie bellen Verward
Dan ben je ergens al zo´n beetje je hele leven klant en heb je net FL10.000,=`uitgegeven aan tuig.
Ik heb het geld er neer gegooid, heb m´n tuig meegenomen en ben nooit meer teruggeweest.
Hij heeft nog wel gebeld om te zeggen dat hij het heel vervelend vond en dat ik wel een kadobon voor FL100,= kon krijgen, hier heb ik hem vriendelijk voor bedankt, voortaan gaan we wel ergens anders heen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:31

Over alle zadels hoor je positieve en negatieve verhalen. Wij gaan binnenkort voor Cres een Hulsebos zadel kopen en al zegt iedereen dat het slechte zadels zijn, ik vind ze gewoon super en ik zal ook zeker niet mijn mening laten veranderen door negatieve verhalen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:44

Tja, Hulsebosch,

Heb er 2 zadels van gezien, die zo genaamd op maat waren gemaakt.
Ze waren om te janken o.a. S-bocht in de boom.
Er was iemand op de manege die echt veel verstand van zadels had, meteen Hulsebosch uitgenodigd, om zijn levering te bespreken, maar hij had geen tijd.
Nu anderhalf jaar later heeft meneer nog steeds geen tijd.
Veel fouten herstellen kost natuurlijk ook veel tijd.
Ben blij dat ik geen zadel van hem heb.

Groetjes
Ton

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 17:56

Bokkers, alvast bedankt voor jullie reacties!

Persoonlijk vind ik het berichtje van Jura een beetje flauw, een zadel vind je fijn of niet, en het past op je paard of niet. Feit is dat veel zgn. "zadelmakers" er de ballen verstand van hebben. Over Hulsebos zadels en hun passervice hoor ik veel tegenstrijdige verhalen, vandaar mijn vraag.

Het gaat me vooral om jullie mening over de service en vakmanschap van Hulsebos, kwaliteit leer van de zadels, goede pasvorm en de algehele service. Ook nu weer tegenstrijdige verhalen!

Door Hulsebos wordt de ideale situatie geschetst: een zadel compleet op maat gemaakt voor zowel ruiter als paard, met alle wensen er op en er aan. Ik hoor en lees alleen dat bovenstaande niet helemaal klopt.... In principe maakt het mij niet uit of een zadel standaard is, aangepast wordt of op maat gemaakt, alstie maar past en lekker zit, alleen vind ik niet dat je kunt beweren dat je zadels zelf op maat maakt terwijl dat niet zo is. Verward En dat maak ik op uit jullie berichten.

Zelf heb ik goede ervaringen met zowel de Heuvelhoeve als met Divoza, maar daar hoor ik ook negatieve verhalen over, dus dat zadelpasgedoe valt blijkbaar nog niet mee.... Over de plaatselijke ruitersportzaak hou ik helemaal maar mijn mond.... Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:47

ik snap niet wat er flauw is aan jura d'r opmerking???? Verward

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 19:03

Op stal lauwris op de groeneweg in bergen waren ze er eerst allemaal zeer te vreden over,maar al gauw kwamen de klachten toch te veel drukkingen op de rug pasvorm zit niet lekker,zadel schuift.Op deze stal hadden ongeveer 6 mensen een nieuw zadel aangeschaft ook omdat het beter zou zijn Verward . Na 2 weken waren ze al erg boos en hebben ze toch,maar weer afstand v/d zadels gedaan Frusty .Hoe het precies is gegaan weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel zeer over haast een nieuw zadel aangeschaft.

Wodan en ik onderweg in de M2

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:10

Ik heb er geen ervaring mee maar hoor de laatste tijd alleen nog maar negatieve verhalen, vooral de service schijnt bijzonder veel te wensen over te laten.

Helaas is dat schijnbaar de tendens want dat is met onze plaatselijke ruitersportzaak net zo.

Verder stoor ik me wel een beetje aan het feit dat sommige mensen zich vast pinnen aan dat ene zadel!
Zo ken ik verschillende mensen die persee een Passier GG, een kieffer wien, een Hulsebosch moesten hebben. Maar die waren achteraf toch niet zo geschikt voor het paard waarop het moest liggen...

De beste methode blijft gewoon een zaak zien te vinden met tig zadels achterin de wagen en maar passen...

Ik heb trouwens wel laatst een 2e hands Hulsebosch aangeboden gekregen,
ding scheen nog niet zo oud te zijn maar zag er echt niet uit!!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 00:03

a

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers