Snelle galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Snelle galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 16:07

Het paard waar ik meestal op rijdt is heel goed vooruit. We moeten altijd alleen galopperen. Igor stromt bijna altijd in volle galop weg, op de volte kan ik hem al wat kalmeren maar als ik moet aansluiten is hij weer weg. Ik kan hem op de lange zijde al wat houden, maar is er mss iemand die weet hoe ik hem wat kalmer kan laten galopperen?
P.S. Als hij op kop loopt is hij veel trager ook in de galop.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 11:51

Probeer eerst maar is niet weg te schieten in galop, maar ook te kunnen draven en stappen. Dan kan je zeggen, ik ga de galop controleren. Dit is behoorlijk gevaarlijk zo.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Sjef

Berichten: 156
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: ZH / NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 13:26

Denk dat die manege gewoon iets anders moet verzinnen ipv die paarden om beurten aan te laten galopperen. Eens allemaal tegelijk ofzo, maar op deze manier zoals ze het nu doen vind ik het niet raar dat die paarden wegstuiven!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 20:16

mijn pony wilt ook nooit in draf en springt ook altijd meteen over na galop. en is ook bijna niet te stoppen....Boos!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:31

als het een manege paard is heb je wel een klein probleempje je kan het namelijk goed oplossen als je eens alleen gaat rijden. Dan moet ie gecontroleerd aangallopperen. en heb je alle ruimte om af te wenden en over te gaan naar een lagere gang als jij vind dat dit nodig is. In een les is dat moeilijk op te lossen. Je moet zodra hij te hard gaat meteen stoppen terug naar draf en weer op nieuw beginnen maar meestal krijg je daar de ruimte niet voor.
Ik hoop dat het je lukt

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 19:39

ook al rij ik alleen in de bak en als ze dan van af draf in galop springt en als ik haar dan terug neem naar draf dan luistert ze ff maar gaat dan meestal gewoon weer verder .. :S

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:54

Wat bij mijn haffie hielp, is op de volte zetten, zelf ook rustig blijven met je hulpen, gaat ie racen, terugnemen, weer in de galop aanzetten, gaat ie weer racen, weer terugnemen, doe dit vaak genoeg, je paard gaat dit ook vervelend vinden, zal op een gegeven moment echt opgeven. Maar ben bang omdat dit een manegepaard is, niet een blijvende oplossing is. Omdat hij door meerdere gereden wordt en dit niet continue met hem geoefend kan worden. Succes...

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:54

Wat bij mijn haffie hielp, is op de volte zetten, zelf ook rustig blijven met je hulpen, gaat ie racen, terugnemen, weer in de galop aanzetten, gaat ie weer racen, weer terugnemen, doe dit vaak genoeg, je paard gaat dit ook vervelend vinden, zal op een gegeven moment echt opgeven. Maar ben bang omdat dit een manegepaard is, niet een blijvende oplossing is. Omdat hij door meerdere gereden wordt en dit niet continue met hem geoefend kan worden. Succes...


xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:01

nou ik ga het igg proberen (mijn pony is geen manegepaard)!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:11

Oh sorry, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Dan zou ik dit zeker een tijdje proberen, net zolang dat je pony het zat is en waarschijnlijk steeds rustiger gaat aanspringen en ook het tempo zal aannemen die jij van hem vraagt.

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 11:24

Ik heb Igor gisteren weer gereden. Het eerste uur was hij wat trager omdat iemand mij een tip had gegeven: meet druk op de buitenteugel. Het volgend uur moest er iemand anders op en bij haar liep hij wel weg. Het laatste uur zat ik weer op hem en weer meer druk op de buitenteugel en weer trager, mercikes voor de hulp!!

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

ElSkUhHh
Berichten: 6
Geregistreerd: 20-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:14

Mijn pony ging in het begin ook te snel in de galop, dat kwam omdat hij een vrij grote galop heeft en zo probeerde om onder het werk uit te komen. Bij mij hielp het als ik gewoon heel hard ging drijven, en van voor veel opvangen. Als dat niet werkt kun je ook een keer proberen om ipv met je kuiten met je bovenbeen te drijven!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:20

mijn haflingerruin vind het heel moeilijk om zn achterhand goed te gebruiken, en om dit op te lossen gaat ie ook supersnel galloperen. zwaar blijven zitten, achterover zitten, hem proberen terug te halen, veel overgangen naar galop en draf rijden schijnt wel te helpen

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 21:01

telkens al hij te snel en onbeheerst gaat, terug in tempo, lukt dit niet, naar draf. is de draf goed, overnieuw de rust opzoeken en aanspringen in de galop. net zolang volhouden tot hij netjes bij je blijft in de galop. doet hij dit, een paar rondes galopperen en niet meer pesten met de galop voor die dag. Want paarden gaan vaak zo crossen omdat ze het moeilijk vinden om bijvoorbeeld balans te houden in galop. En vraag aan je instructrice/teur eens tips voor de verzameling van het paard.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers