Info over Equador?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Info over Equador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:43

Hallo,
Ik ben opzoek naar info en misschien afstammelingen van de hengst Equador. Op deze site: http://www.home.zonnet.nl/equador vond ik ook al veel informatie, maar nu ben ik op zoek naar iemand die bijvoorbeeld afstammelingen van hem heeft of kent(Idocus en Jackson ken ik al Tong uitsteken ). En misschien heeft iemand deze hengst 's gezien en dat hij/zij mij daar meer over kan vertellen? Ik vind hem wel geschikt om voor mijn merrie te gebruiken, maar ik ben benieuwd naar ervaringen met deze hengst en afstammelingen. Als je info hebt oid kun je me pb-en of gewoon hier antwoorden! Haha! Alvast bedankt!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:45

Stuur Noble-Girl anders een pb'tje, zij heeft nu een veulen van Equador bij haar merrie lopen, foto's daarvan kun je bij Kraamstal vinden.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:47

Zal ik zeker even doen! Haha! Nog meer mensen met info oid?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:51

Idocus van Marlies van Baalen is toch ook van Equador, of vergis ik me?

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:54

marije1987 schreef:
Hallo,
Ik ben opzoek naar info en misschien afstammelingen van de hengst Equador. Op deze site: http://www.home.zonnet.nl/equador vond ik ook al veel informatie, maar nu ben ik op zoek naar iemand die bijvoorbeeld afstammelingen van hem heeft of kent(Idocus en Jackson ken ik al Tong uitsteken ). En misschien heeft iemand deze hengst 's gezien en dat hij/zij mij daar meer over kan vertellen? Ik vind hem wel geschikt om voor mijn merrie te gebruiken, maar ik ben benieuwd naar ervaringen met deze hengst en afstammelingen. Als je info hebt oid kun je me pb-en of gewoon hier antwoorden! Haha! Alvast bedankt!


Hehe, ja die ken ik dus al! Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:56

marije1987 schreef:
Hehe, ja die ken ik dus al! Knipoog


haha ja sorry niet gelezen, zal even kijken of ik wat informatie voor je kan vinden Lachen

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:57

rockey schreef:
haha ja sorry niet gelezen, zal even kijken of ik wat informatie voor je kan vinden Lachen


Ja is goed, maar zoals ik al zei: ik had ook al veel op internet gevonden, maar ben echt benieuwd naar mensen met afstammelingen van m en die misschien info hebben die niet op internet staat: fokt ie bijvoorbeeld maat goed door en ook qua bouw? Zulke dingen ben ik benieuwd naar! Lachen

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 20:12

Niemand?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:26

bij luvdatossa van bokt hadden ze eerst volgens mij ook een Equador. Als je haar een pbtje stuur zal ze je er vast meer over kunnen/willen vertellen

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 20:31

ik heb een equador!!!merrie,8 jaar van Equador*Ubis.
ze is als fokmerrie gebruikt,en daarna naar een springstal verkocht.
ze kon niet springenen is toen te koop gezet.
na een half jaar kwamen wij haar op het spoor,maar we vonden er nix aan:bezweet en moe stond ze op stal te suffen.
nou,toch even uit stal gehaald,en hup,daar ging ze weer!
jah,ik was verliefd...
ze zag er niet uit,mager,onbespierd.
nu zijn we een goeie maand met haar bezig en ze veranderd heel erg,ze groeit steeds meer naar ons toe,word steeds beter in dr bewegingen en ze word ook echt mooi nu!
ze is ontzettend voorwaarts,en ik heb zo'n vermoeden dat er met inrijden iets goed fout is gegaan.ze is heel braaf,maar ook te onzeker voor een paard dat al meer dan een half jaar onder het zadel is.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:09

Euhh, nou moet ik even denken, kennis van me heeft een aantal jaren terug een Equador gehad, een schimmelruin, was toen nog een jong beestje, maar die kon super van de grond komen, echt een heel fijn paard. Is helaas al vrij snel verkocht.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 21:51

Als je met Equador wil fokker moet je mijn inziens iig een bloedmerrie hebben...

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 06:24

Ik heb een Krack C x Equador, errug fijn paard OK dan!
Er stond laatst in de strengen een stukje over hem met de meest gebruikte foto van hem:

Equador

Voltaire x Joost


Afbeelding
Equador levert zowel grandprix-dressuur als grandprix springpaardne en fokt buitengewoon goede karakters. Hij is eeen van de beste zonen van Voltaire, gefokt uit de 100-jarige Niki-prestatiestam.
Zijn stokmaat is 1.69 m. Equador is voor het leven goedkgekeurd OK dan! .
Kijk voor uitgebreide informatie op onze website: www.home.zonnet.nl/equador. Equador staat ter dekking bij H. van Dam Meerweg 1a, 9312 TC Nietap, tel/fax 0594-513299.
Het dekgeld van Equador 550,-Euro excl.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:23

Heb jaren geleden een Equador ruin gereden. Een kast van een paard. Tegen de 180cm. Absoluut niet chique om te zien. Was onder zadel wel mooi. Langgelijnd. Fijn in omgang en fijn te bewerken, gelukkig maar met zo'n stokmaat. Kon gigantisch springen en dressuurmatig kon deze ook leuke gangen laten zien. Allroundpaard. Helaas weet ik moederlijn niet meer.
Is voor springsport verkocht.
Laatst bijgewerkt door vivian001 op 18-06-04 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:26

Als je meer over Equador wilt weten, dan kun je ook contact opnemen met zijn eigenaar, die vertelt graag meer.
Bij ons op stal staat ook een Equador van 11 jaar oud, erg lief en braaf paard, hij kan springen en hij is niet bang.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:17

Misschien is dat de reden Lovely dat hij dit jaar ineens weer veel merries krijgt aangeboden. Natuurlijk ook mooi bloed (Niki stam)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:21

ik ken een aantal equador's bijna allemaal donkerbruine paarden , en de meesten hadden wat grijze strepen in hun staart.

enkele goede springers en een goede loper ertussen
beetje laconieke paarden , veel massa, zelfs iets ri te zwaar ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:22

Dat kan Greetje Lachen. Ik denk dat de nakomelingen zich best wel bewijzen in de sport en daarbij is het dekgeld nog te betalen Lachen.
Wat het braaf-zijn betreft, maakt Idocus niet altijd goede reclame, maar het is dan wel belangrijk om te bedenken dat Idocus hengst is èn een sportpaard in goede conditie, hij gaat niet als recreatiepaard door het leven Haha!. Maar ook Idocus kan het werk en de verschillende omgevingen steeds beter aan, dat pleit dan wel weer voor zijn karakter Lachen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:54

Wij hebben een jonge Equador gehad (verkocht aan naamgenoot en verzorgster Knipoog) Ontzettend lief en werkwillend paard. Gouden karakter, heel veel maat (1.74) en altijd een positieve instelling. Achterhand kon iets beter mee komen, maar op de sprong liet ze zich zeer goed zien! Een gewone bruine merrie Haha! En een beetje gek Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:03

jarrah schreef:
Ik heb een Krack C x Equador, errug fijn paard OK dan!
Er stond laatst in de strengen een stukje over hem met de meest gebruikte foto van hem:

Equador

Voltaire x Joost


[image]
Equador levert zowel grandprix-dressuur als grandprix springpaardne en fokt buitengewoon goede karakters. Hij is eeen van de beste zonen van Voltaire, gefokt uit de 100-jarige Niki-prestatiestam.
Zijn stokmaat is 1.69 m. Equador is voor het leven goedkgekeurd OK dan! .
Kijk voor uitgebreide informatie op onze website: www.home.zonnet.nl/equador. Equador staat ter dekking bij H. van Dam Meerweg 1a, 9312 TC Nietap, tel/fax 0594-513299.
Het dekgeld van Equador 550,-Euro excl.



De link is helaas niet meer aktief....

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:36

Jawel hoor, je moet alleen de punt die erachter staat even weghalen!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:24


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:24

Ja hij doet het !
Dankje OK dan!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:00

Wat voor soort merries heeft Equador eigenlijk nodig?? Bloedmerries of juist zware merries??

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 15:10

Kan beide, ligt eraan waar je van houdt. Persoonlijk vind ik hem bij bloedmerries leuk.

Marije1987 wat voor bloed is jouw merrie eigenlijk?