Paarden met kuren raken ze hier kwijt

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paarden met kuren raken ze hier kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 21:15

http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00.htm ... %2C00.html
Dagblad van het Noorden

"Hij is zo wakker als het maar kan", zegt Harry Lubbers, eigenaar van het paardenrusthuis in Nieuw-Schoonebeek. Lubbers heeft het over de 37-jarige Skipper, de oudste pony van het huis. "Hij heeft een chronisch ontstoken oog, vandaar die kap tegen de vliegen." Skipper kan niet meer goed eten, alleen geweekte brokjes krijgt hij nog naar binnen. "Verder is hij kerngezond voor z'n leeftijd", meent Lubbers. De deur van het paardenrusthuis staat zaterdag wagenwijd open, voor iedereen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:28

Echt geweldig dat er paardenrusthuizen bestaan! OK dan!
Ik zou er zelf ook eentje willen beginnen, maar hoe betaal je dat allemaal???? Verward

Groetjes Nathalie

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:42

ik vind het ook super! die paardjes hebben meestal hun hele leven hard gewerkt en verdienen een goede oude dag!

heb hier zelf ook al ee half rusthuis :p een 19 jarige die weinig tot niets doet een 14 jarige die chronisch kreupel is en al 2 jaar met 'vervroegd pensioen' is en dan nog een 11 jarige die nog wel heel hard moet werken Haha!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 22:54

ik had vroeger een verzorg paard die was toen 28 een oude tijd geniet en leeft nog en is kerngezond nu is ze 34 jaar nog eigenwijs Lachen

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 08:19

Ik vind het ook super!
Zelf heb ik ook al een klein rusthuisje, mijn 24-jarige eigenwijze merrie en onze bejaarde hond Haha!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 08:43

prachtig idee om zoiets uit te bouwen!
als je als paard je hele leven lang je uitgesloofd hebt voor de mens verdien je een gelukkige oude dag, en als je baasje je dat niet kan geven is het prachtig dat je nog daarheen kan!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:06

En ook ik zit met een mini-rusthuis Knipoog. Trix is 23, en nog steeds o zo fit!

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 09:14

andalusier schreef:
Echt geweldig dat er paardenrusthuizen bestaan! OK dan!
Ik zou er zelf ook eentje willen beginnen, maar hoe betaal je dat allemaal???? Verward

Groetjes Nathalie


Ja het is geweldig, ik ben zelf in Hardenberg naar paardenrusthuis geweest, daar was de oudste paard over 35 jaar. Ik vond het heel leuk om te zien hoe ze daar leven, heel veel ruimte. van 7 uur tot 9/10 uur naar buiten. OK dan!

Maar dat geld.. tsja dat is een goeie vraag

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 10:54

ben het helemaal met jullie eens, lang leve de paardenrusthuizen hoera, hoera!

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 12:10

het is echt goed datmensen allemaal doen voor paarden paardenrusthuizen zijn tof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 13:51

Leuk zeg. Lachen Misschien ga ik nog wel even kijken.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:58

Wat goed zeg!
Eindelijk weer eens wat beters nieuws! Lachen

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:16

Echt leuk, dat mensen dat gewoon doen Lachen
Als ik over een jaartje of 15 ook een oud paard heb, zou ik haar dat best gunnen, lekker heel de dag op het land

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:21

Een mevrouw waarbij ik vroeger altijd in de bak reed had haar Friese merrei daarheen gebracht toen die soms zomaar viel en dan niet meer alleen overeind kon komen. Ze heeft daar nog een paar hele mooie jaren gehad en die vrouw was erg enthousiast over de mensen van dat tehuis... Was ook niet zo erg duur geloof ik... Helaas is het paard een jaar of 2/3 overleden.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 08:27

Mijn pony staat daar sinds vorig jaar april. Ze heeft het echt supergoed.
Wij hebben haar nu 13,5 jaar en ze verdiende een goede oude dag. Ze heeft artrose rondom en achter heeft ze spat.
Ben afgelopen zaterdag wezen kijken, ze zag er hardstikke goed uit.
Ze herkende mij meteen toen ik haar riep, ze begon meteen te hinniken Huilen
Ga er niet heel vaak heen omdat het zo'n stuk rijden is, en ik vind het ook best moeilijk als je er dan bent en je pony hinnikt tegen je en ze weet nog precies wie je bent.
Het liefst neem je d'r dan zo weer mee naar huis. Maar je weet dat ze het daar beter heeft omdat ze zomers dag en nacht en s'winters alleen overdag lekker met de kudde buiten lopen en dat kan thuis niet.

Sil1

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:15

Het fijne van dit rusthuis is dat je zelf eigenaar van het paard blijft. Zo kun je altijd zelf beslissen of je het nog eerlijk voor je paard vindt dat het nog geholpen word. Je kent je eigen paard toch het beste.
Toppie dat zulke mogenlijkheden bestaan OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:48

mijn paard van bijna 32 staat ook op de wachtlijst maar dan voor Soest. Alleen denk ik dat ik dat idd te eng vind dat afstaan. En nu sta ik voor € 132.50 per maand als ik hem in een rusthuis stop kost het rond de € 160.00 en dan krijgen ze kuil in de winter en dat mag hij niet. Dus houd ik hem maar bij me en rijd ik een ander paard bij. Vind het wel een oplossing voor oudje die anders 23 uur per dag binnen op stal staan in de winter. De mijne is ook wel verwend hoor als het regent wil hij al naar binnen en dat moet dan wel kunnen. Het is hier ook te baggerig in de winter op het land dus staat hij een paar uurtjes in een paddock met een koppeltje oudjes.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 18:51

hey!
k weet dat t nix met dit onderwerp te maken heeft, maar kan iemand mij uitleggen hoe je een nieuw forum kan maken???

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:54

Sil1 schreef:
Het fijne van dit rusthuis is dat je zelf eigenaar van het paard blijft. Zo kun je altijd zelf beslissen of je het nog eerlijk voor je paard vindt dat het nog geholpen word. Je kent je eigen paard toch het beste.
Toppie dat zulke mogenlijkheden bestaan OK dan!


Dat is dus niet waar, in Soest blijf je niet langer eigenaar van je paard en sta je hem af. Zij mogen bepalen hoe of wat er mee gebeurt en dus ook wanneer er bijv. een DA bijkomt. En aangezien ze groot voorstander zijn van de natuurlijke dood, is dat soms in mijn ogen heel laat......

Sorry dat ik jullie tegenspreek maar ik ben geen voorstander van paardenrusthuis de Paardenkamp in Soest. Ik zorg zelf wel voor mijn oudje van bijna 30!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:27

Kirsty schreef:
Dat is dus niet waar, in Soest blijf je niet langer eigenaar van je paard en sta je hem af. Zij mogen bepalen hoe of wat er mee gebeurt en dus ook wanneer er bijv. een DA bijkomt. En aangezien ze groot voorstander zijn van de natuurlijke dood, is dat soms in mijn ogen heel laat......

Sorry dat ik jullie tegenspreek maar ik ben geen voorstander van paardenrusthuis de Paardenkamp in Soest. Ik zorg zelf wel voor mijn oudje van bijna 30!

Sil1 heeft het over een ander rusthuis, het rusthuis in het topic in de link.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, ardanwan, belle_boef, Bielsje, ChiniChar, DotBot, Faya__, flossies, Kimddddd, Luckyy80, noor14, Pieneappel, pol013, Prince, RenskeFrea, xLiez en 47 bezoekers