Geef mij raadt: zoek nieuwe internetprovider

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Geef mij raadt: zoek nieuwe internetprovider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 21:55

hallo allemaal.

Mijn huidige abonnement bij Planet Internet, kost mij volgens mij te veel.
Ik ben nu een beetje aan het rondsnuffelen op het internet, maar tot op dit ogenblik weet ik eigenlijk nog niet bij wie ik de handel moet onderbrengen. Ik wil in ieder geval de beschikking hebben 3-4 email adressen en moet mijn homepage kwijt kunnen.

Wie van jullie heeft hele goede en hele slechte ervaringen met providers.
Ik moet zeggen dat ik over Planet Internet niet erg ontevreden ben, maar
je zoekt eens wat anders.
Wij hebben hier helaas nog niet de beschikking over ADSL. En het lijkt erop dat dat ook niet op korte termijn zal gebeuren.
We hebben wel ISDN, en internetten alleen 's avonds en in het weekend.

Wie geeft mij een doorslaggevend advies.

??????

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:03

Om te beginnen zou ik raadt in raad veranderen Haha!

Wij internetten al twee jaar ofzo ? met Chello. Echt een aanrader. De kosten vfoor een kabelaansluiting + modem zijn inderdaad redelijk hoog, maar als je ziet wat je bespaart aan telefoontikken is het de moeite waard. Zelden hebben we eens dat de regio het niet doet, maar dat komt niet vaak voor. Verder gewoon snel internet, gewoon kunnen bellen, geen telefoontikken (! echt een voordeel)

Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:56

Laura schreef:
Om te beginnen zou ik raadt in raad veranderen Haha!

Wij internetten al twee jaar ofzo ? met Chello. Echt een aanrader. De kosten vfoor een kabelaansluiting + modem zijn inderdaad redelijk hoog, maar als je ziet wat je bespaart aan telefoontikken is het de moeite waard. Zelden hebben we eens dat de regio het niet doet, maar dat komt niet vaak voor. Verder gewoon snel internet, gewoon kunnen bellen, geen telefoontikken (! echt een voordeel)

Haha!

Ja maar Teun wilt 3 à 4 emailadressen en die krijg je niet zomaar bij Chello Lachen Kun je die emailadressen niet gewoon bij hotmail of yahoo oid aanmaken? Je zult waarschijnlijk bij geen enkel kabelinteretbedrijf de beschikking krijgen over 3 of 4 emailadressen. Ik heb ook Chello, is me altijd goed bevallen tot een paar weken terug...elke keer vallen we weg, het wordt steeds langzamer, kortom: erg irritant.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:56

Wij hebben @home van Essent en dat gaat prima, maar dat is wel met kabel enzo.
daarvoor hadden wij ook Planet Internet.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:03

het voordeel van planet is dat je een goede service enzo hebt, als je ergens anders heen gaat moet je dat maar afwachten.
ik heb al verschillende abonnementen gehad (extra erbij) en val toch steeds terug op planet.
en hoe langer je lid bent, hoe meer korting je krijgt *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:04

www.demon.nl

Heb nu al een paar jaar demon en bevalt me uitstekend.

Anders op www.hetnet.nl en dan de variant regelmatig surfen. Schijnt ook heel veel mensen goed te bevallen.

Kijk anders eens op www.internetten.nl Staat heel veel informatie over verschillende providers op.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:12

Wij internetten via Wish Click & Dial omdat hier geen kabel beschikbaar is. Ik heb 2 uur op een dag zonder telefoontikken. Kosten: F 70 in de maand. Je hebt dan ook 100 gratis belminuten.

Ik wil alleen graag overstappen op Wanadoo Hometime omdat je dan in de daluren onbeperkt kan zonder foontikken. Kosten: E 30 in de maand.

Wish heeft ook een gratis inbel nr. Dat is lokaal inbellen voor normaal tarief en ik ben tevreden over de snelheid.

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 23:13

Helaas voor de mensen die mij de tip geven om over te stappen op de kabel.

Ook kabel is niet aanwezig in onze gemeente. Heb ik gechekt bij Wanandoo, Chello en Casame. Is nergens mogelijk.
Inderdaad vindt ik de service van Planet wel goed, maar moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een andere heb gehad, dus moeilijk oordelen.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:19

Teun, bij ons zeiden ze eerst ook dat kabel niet kon, maar na 3 keer gevraagd te hebben en gezegd dat kenissen van ons (in hetzelfde dorp) ook kabel hadden kon het in eens wel....
Maar als je (zoals jullie geloof ik Haha! ) in zo'n enorm gat woont dan zal er inderdaad geen kabel zijn.

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 23:27

Amulet schreef:
Teun, bij ons zeiden ze eerst ook dat kabel niet kon, maar na 3 keer gevraagd te hebben en gezegd dat kenissen van ons (in hetzelfde dorp) ook kabel hadden kon het in eens wel....
Maar als je (zoals jullie geloof ik Haha! ) in zo'n enorm gat woont dan zal er inderdaad geen kabel zijn.


Nou moet je natuurlijk oppassen wat je zegt he, Maurik is helemaal geen gat laat staan een groot gat. Staat gewoon op de landkaart en is zelfs bij alle door mij geraadpleegde routeplanners gewoon bekend.

Maar, we hebben hier inderdaad geen kabel ................beschikbaar voor internet. We hebben wel DE KABEL voor de televisie.

Cool

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:29


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:36

neem in iedergeval nooit hccnet.....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:51

Wanadoo hometime kan niet met ISDN Frusty
maar ik heb XS4all an die bevalt goed Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 10:46

Met ISDN kun je Wanadoo Smartpack nemen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 11:04

Ik heb ook wanadoo hometime, ik heb wel isdn maar (ik weet niet precies hoe) het is gesplits in analoog. Ik gebruik ook een gewoon analoog modem.
Het werkt echt hartstikke goed. Inbellen gaat vlot, service is goed, alleen de snelheid is niet echt om naar huis te schrijven. Maar ja, in het weekend ben ik kabel gewend. 's Avonds en snachts zit ik met downloaden (erg belangrijk Haha! ) tussen de 4 en 7 kb/sec, is dacht ik wel netjes voor een telefoonlijn.

Het scheelt mij nu al zo'n €250 per maand aan telefoonkosten... nog belangrijker.

Ik zit er over na te denken om voor overdag een provider te zoeken die voor de piekuren een leuke aanbieding heeft, ik zit toch nog steeds te veel overdag online.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 12:25

.

Ik zit er over na te denken om voor overdag een provider te zoeken die voor de piekuren een leuke aanbieding heeft, ik zit toch nog steeds te veel overdag online.
[/quote]

ja dat zou ik ook wel willen Haha!

De Smartpack is inderdaad een optie ,maar eigenlijk nog te weinig Verward