ik heb nieuwe borstels gekocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-01 20:47

Ik heb altijd van die goedkope borstels met plastic haren gehad, maar nu zo beetje mijn laatse borstels het begonnen te begeven vond ik het tijd voor nieuwe. Alleen wou ik nu hele goede kopen. Ajj, dat was ff duur, maar nu heb ik ook wat! Een hele mooie borstel met wat stuggere haren, een medium borstel met paardenhaar en een superzachte finish borstel van geitenhaar. Ik had nog nooit van geitenharen borstels gehoord totdat ik er eentje zag liggen in een paardenstand tijdens een evenement. Zacht joh, echt ongelooflijk. Nu moet ik nog een rubberen rosborstel, een zootje hoefkrabbers (die altijd als sneeuw voor de zon verdwijnen bij mij) en dan kan ik er denk weer een tijdje mee door. Met wat voor een soort borstels poetsen jullie?


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:04

Ik heb verschillende, die ik het meest gerbuik zijn een rubberen massage/rosborstel 9om de losse haren en het vuil te verwijderen) hoewel ik tegenwoordig ookk vaak een poetsblokje gebruik, en daarna een zachte borstel om het laatste stof te verwijderen. voor de hoeven heb ik zo'n krabbertje met een borsteltje eraan. heb me nl eens laten vertellen dat erg hard drukken met de hoevekrabber op het hoorn niet echt goed is, dus het meeste borstel ik eruit.
Ik raak hem niet gauw kwijt, want ik heb een poetsdoos waar alle rotzooi inzit.
Als ik haar ('s zomers) afspuit dan heb ik nog een waterborstel..
Oh enne, ik zweer bij gewone houten nagelborsteltjes. Om de hoeven mee te poetsen, om erg vies tuig mee te poetsen, enzo...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:11

Haha! Twee rubberen massageborstels, 1 met kegels en 1 met rubberen haren...
rubberen rosborstel (heb ik sinds mijn 9de al), harde borstel met lange haren, zachte borstel met varkenshaar en een schapenwollen handschoen. Soms gebruik ik ook wel de massage handschoen van rubber. Van die schapenwol gaat hij lekker glanzen.
Een borstel van geitenhaar heb ik gevoeld, zacht en super om zand mee weg te borstelen, koop ik ooit nog wel eens Lachen
Oh ja en zo'n klein hoofdborsteltje... Cool
Verder een hoevenkrabber, ik heb laatst na 2 jaar gebruik een nieuwe gekocht....
ik heb ook een inklapbare hoevenkrabber/mesje voor op een buitenrit.
Verder nog een sponsborstel, een afwasborstel voor de hoeven, een plastic haarborstel voor de manen.....
en ergens nog een horzeleitjes mesje, zweetmes en wasborstel waarbij je in de steel de zeep/shampoo kunt stoppen Party!!

_________________
<table border=0><tr><td><FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT></td></tr></table>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-04-20 22:15 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:19

Goedkope massagehandschoen voor honden (zwart rubber met kleine nopjes), zachte borstel van Sorbo (supermarkt, knakie) en een zwarte rubberen roskam. Oh ja, en een glansborstel die ik nooit gebruik want de Sorboborstel is veel fijner vindt Milena!
Dus in totaal zit er voor ongeveer 15 gulden in mijn poetsdoos!
Sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:43

ik heb gewoon simpele borstels, niet van sorbo, maar ook niet van speciaal haar ofzo

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-01 21:53

rubberen rosborstel, harde borstel voor lichaam, medium borstel voor lichaam, zachte borstel voor lichaam, aparte borstels voor manen, benen, hoeven,hoevenkrabber met borsteltje,zacht borsteltje voor hoofd, rubberen handschoen, borstel met hele lange haren voor het zand, slick&easy poetsblokje, wasborstel die ik kan vullen met water (& shampoo)...hihihi...ik heb een hele poetskist vol...de eerste 3 en het hoofdborsteltje zijn eigenlijk wel "luxe" borstels...hihihi...verwend paard, die Escala... *LOL* *LOL* *LOL* Maar ik vind poetsen zoooo leuk... Party!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 08:57

Ik vind een rubberen roskam dus echt niks... Ik heb er nu eentje van hard plastic en die werkt veeeeel beter. Ik heb ook zo'n equil ofzo, zo'n massageborstel met hele dikke punten. Die is ook erg fijn!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 09:26

Cool Dat ligt eraan, je hebt van die slappe rubberen maar die ik heb ik hartstikke hard en werkt ook errug goed...ik heb hem ook al sinds mijn negende, ding is onverslijtbaar *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:33

verder zweer ik bij een slicks block. Zo'n grijs blok. Ideaal voor de verharing en horzeleitjes

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 10:53

ik heb zo'n plastic borstel met die vele puntjes er aan. Ideaal ding. Dan nog een harde borstel en een zachte(deze gebruik ik eigenlijk nooit) en een Jumbo borstel.
En hoeven krabber. Helaas was mijn hoevenkrabber kwijt geraakt het was zo'n super dingetje. Ik vind dat die hoevenkrabbers altij van die scherpe punten hebben. Maar ik moet ook maar eens nieuwe kopen want de functie is al ver te zoeken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 13:07

Het assortiment rosborstels, groot en klein. De grote gebruik ik eigenlijk nooit, Lab's gevoelige huidje wil graag de kleine.
Een kunststog bortsel gebruik ik daarna, deze borstel heb ik nog niet mee gehad dat ik statisch werd. Daarna komt het Lola'tje (van sorbo) en dan nog een hele oude borstel van ?haar. Er zijn nog een aantal borstels van echt haar, dat poetst veel fijner en je wordt niet statisch.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-01 17:17

Ik heb ook zo`n ijzeren "roskam" met allemaal tandjes eraan. Ik geloof dat het een shedding blade heet. Echt ideaal als je paard aan het verharen is, de haren vliegen eraf! Alleen voor de meeste paarden is ie te hard. De pony`s vinden `m geweldig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:20

een ijzeren ros is niet bedoelt voor het paard zelf, maar om je borstels schoon te maken.
Ik vind hem dus echt te hard om op een paard te gebruiken. Een slicksblock werkt heel goed (zo niet beter) als je paard verhaart


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-01 03:59

Afbeelding

Stef, deze bedoel ik (als het gelukt is met het plaatje!) Hij is inderdaad wel hard, maar hij is bedoelt voor waneer paarden aan het verharen zijn. Het heet geloof ik shedding blade of shed ring. Hij heeft twee kanten, een scherpe en een botte. De scherpe is meer voor pony`s en paarden met dikke vachten en de botte voor paarden met dunne vachten (maar ja dat spreekt voor zich!) Je moet hem natuurlijk ook alleen op de vlezige gedeeltes gebruiken. Ik vind hem heel goed werken. Eerst dacht ik ook dat ie veel te hard was, maar nadat ik een aantal mensen ermee zag poetsen heb ik het ook geprobeert en de paarden zijn er dol op, vooral de shets. groetjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 10:07

nee, zal ik nooit gebruiken. Ik heb er wel 1 *een iets andere) maar die gebruik ik dus om de borstels schoon te maken

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 13:55

Stef, een paard gaat niet zomaar dood! Ze kunnen best tegen een stootje. Er zijn zelfs paarden die schuren tegen een spijker oid. Dat vinden ze alleen maar lekker. Ik doe het zelf altijd met een zweetmes, zo’n ijzeren dan. Je werkt met de tandjes en je bent zo klaar en het werkt nog goed ook. Echt een aanrader is dat.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 17:13

een paard kan best tegen een stootje ja, maar waarom zou je zo'n ding gebruiken als er slicks blocken zijn?
Daarbij, in bijna alle boeken wordt afgeraden zo'n borstel OP het paard te gebruiken. Nu weet ik wel dat boeken kunnen overdrijven, maar het zal er toch niet zonder rede staan.
Afijn, hoe je het ook went of keert, ik gebruik hem niet, en wat jullie doen moeten jullie weten Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 20:52

Waarom ik geen blokjesgebruik ipv een zweetmes? Zweetmes gaat veel sneller.
Ach datmoetjeookzelfweten.
Sorryikzitopdecompuvaniemandandersendespatieislam.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 07:26

Ik gebruid dat blok en dat bevalt me goed!! Rocky's vacht word al steeds dunner....op sommige plekken zie je zn zomervacht al.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 10:32

Mijn blokje is al weer een tijdje op... Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 12:18

Hihi, die poetsblokjes zijn inderdaad geweldig, maar ze zijn zo snel op! Scheve mond\ Vandaar dat ik er maar gelijk 5 heb ingeslagen Haha! ,anders blijf ik naar die winkel gaan. Ik heb eigenlijk 2 poetskisten, 1 gevuld met de dagelijkse borstels, en 1 voor een zeer uitgebreide poetsbeurt. In de dagelijkse zit een kleine harde rubbere rosborstel, een harde borstel, en een zachte(van sorbo, geweli=dig ding, het zand vliegt uit de vacht! *LOL* ), en een hoevenkrabber + haarborstel(voor mensen) voor als ik de manen of staart uit wil pluizen, en nog een klein hoofdborsteltje, tekenpincet, manenkam In de andere kist zitten nog 2 rubbere rosborstels(reserve, maar waar ze vandaan komen Verward ) en een massageborstel(met rubbere haren) een glansborstel, 2 harde sorbo borstels, 1 voor als ik ga wassen, en een om de kriebelige jeukplekjes mee te bewerken *LOL* , een harde plastic borstel(je weet wel met harde plastic haren die altijd afbreken) een wollenhandschoen(tegen stof, voor extra glans) en uhm, ik geloof dat dat het wel is, er kan nog meer zijn, ik hamster altijd nieuwe spullen en vergeet vervolgens dat ik het heb Frusty , oh ja, nog wat sponzen, ik geloof dat het tijd wordt voor een uitgebreide poetsbeurt, herontdekking van de kistinhoud Pling

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 08:27

Ik heb net zo'n ding als wat Pril heeft en nog zo'n soort, maar dan voor honden...die werkt ook heel goed!!! En pijn??? Mijn paarden vinden het zaaaaalig om daarmee gepoetst te worden, maar misschien heb ik SM paarden ofzo Knipoog
Van zacht gekriebel houden ze niet, maar je moet zo'n ding er natuurlijk ook niet hardhandig overheen raggen.
Verder heb ik varkensharen borstels van Kieffer, in verschillende hard en zachtheden...ideaal, wil nooit meer anders!
Groetjes Suzanne

_PCD_MARLON_
Berichten: 55
Geregistreerd: 23-03-06

Re: ik heb nieuwe borstels gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:24

ik heb altijd die bij de stands liggen op evenementen die duurdere

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:47

Jaja, ik val in herhaling, alweer een oud topic

Anoniem

Re: ik heb nieuwe borstels gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 17:51

Ik houd het maar simpel : Slotje


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers