Vraagje over stalling! HELUP!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat zouden jullie doen...?

De Groene Meer
8 (36%)
Stal wooning
14 (63%)

Totaal aantal stemmen: 22


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Vraagje over stalling! HELUP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 17:19

Ok ik zal het even uitleggen...
Ik sta nu in Zoetermeer op Manege Zilverster. Mijn paard heeft, als het benauwd is, last van bronchitus. Mijn paard heeft ook een blessure aan der achterbeen alleen der achterhand moet sterker gemaakt worden.
Ik heb nou 2 optie's.

Naar de Groene Meer gaan in Stompwijk, is ongeveer 5 minuutjes op de citta rijden, ze staat in een buitenbox, niet egr bijzonder verder, krijgt 2 keer per dag krachtvoer en 2 keer per dag hooi, word volgensmij 1 keer in de week gemest en elke dag vers stro erbij, kunnen elke dag het land op van 9.00-17.00 uur. Verder hebben ze 2 buitenbakken en 1 binnenbak en een paar paddockjes.

OF... Stal Wooning is in Berkel en Rodenrijs, is ongeveer 25 min. op de citta rijden, ze staat in een net schuurtje waar genoeg frisse lucht binnenkomt en dan mag ze gelijk bij de deur staan en kan eventueel op zaagsel. Ze krijgt 3x per dag bix en haver als je wil, en ze krijgen ook kuilgras/hooi. Er word, maandag t/m vrijdag, mest uit de stal gehaald en weer aangevuld. In het weekend mag je de stal zelf doen. Ze hebben daar een kleine binnenbak waar je in kan rijden, ze hebben een grote buitenbak van 20x60m en ze hebben een bak met hindernissen.
Verder hebben ze stukjes land en een aantal paddockjes. Je kan je paard daar van maandag t/m vrijdag in de wei/paddock/stapmolen laten zetten.

Groene meer kost: 300 euro per maand
Stal wooning kost: 350 euro per maand en als je wil dat je paard er elke dag wordt uitgehaald dan kost het 370 euro.

Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor de reactie's OK dan! Lachen
Groetjes Ilona


KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:31

Naar stal Wooning gezellie bij mij!
is heel leuk, en we kunnen samen rijden!
en in het weekend kan je maffe of ik bij jou..
dus doe je het????

kuzzzzz
kimsie

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:32

wooning, omdat je paard bij die 1e niet dag en nacht buiten kan blijven staan, en als het erg benauwd is.... en meer faciliteiten

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 17:33

Ja maar bij Wooning staan ze ook niet dag en nacht buiten bij groene meer kan dat wel maar dat wil ik niet...

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 17:42

Nog iemand?? Misschien ook ervaring met 1 van die stallen..?

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:52

niet de groene meer iig.
ik heb er ook gestaan en vind het een hele slechte stal
ik wil je wel via PB vertellen waarom, heb geen zin om bokkers op mn dak te krijgen, maar NIET DOEN!!!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:55

Ik heb geen ervaring met de stallen, maar vind het wel ERG veel geld!
Op de ene stal word de mest er maar eens in de week uit gehaald, dat zou ik zelf echt heel erg vies vinden.

Verder vind ik het verschil niet zo groot klinken van de 2 stallen envind ik niet dat er op de 1 meer voordelen zijn dan op de ander, en vind het verschil van 50 euro dan ook wel erg veel....

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:15

denz schreef:
Verder vind ik het verschil niet zo groot klinken van de 2 stallen envind ik niet dat er op de 1 meer voordelen zijn dan op de ander, en vind het verschil van 50 euro dan ook wel erg veel....


Als je de 2 stallen ziet dan snap je waarschijnlijk waarom, stal wooning is een super mooie stal en de groene meer is meer boerderij achtig.. Ik heb ook slechte verhalen gehoord over de groene meer. ( http://www.stalwooning.nl , http://home.zonnet.nl/staldegroenemeer )

Als ze op stal wooning elke dag lang naar buiten kan en t voor jou met geld niet uitmaakt zou ik daarheen gaan!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:16

Stal wooning ziet er mooier uit maar op groene meer staat ze langer buiten denk ik. Groene meer is dichter bij en goedkoper. Stal wooning heb je alleen het balijbos en dat is een aardig stuk stappen! Groene meer zit je vlakbij de vlietlanden en je hoeft niet over een drukke weg naar het westerpark. Hoe de sfeer op beide stallen is weet ik niet, zou denk ik toch naar groene meer gaan.

Gamble

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:17

Het is alleen dat het zo ver weg is... ze komen er wel uit als je dat wil.. je mag zelf kiezen per dag: 1 uur in de stapmolen, 3 uur in de wei en 3 uur in de paddock...

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:19

3 uur in de wei/paddock vind ik toch wel wat weinig als ze ergens anders van 9 tot 5 op het land kan... stal wooning is verder weg +nog eens je benzinekosten van citta die dan meer zijn.

Gamble

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:20

ja ok.. das ook wel zo... tis klotyuh om te kiezen..

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:23

ja maar ze kan altijd met mij mee rijden, en altijd hier in de weekenden en avonden komen.
maaar wat is er mis met groene meer ja hoorde wendy van lucas er ook over klagen?

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:24

Ga je naar de groene meer, als het niet bevalt naar de ander Knipoog Ga jij niet vaak naar het park oid?

Gamble

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:24

ik heb DANIenVLIEG een pbtje gestuurd.. w8 ff af

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:25

mwah... niet mega vaak... 1 keer per week... ongeveer...

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:25

Ik heb 2 jaar geleden 5 maanden op de Groene Meer gestaan. Ruime keus aan diverse stallen; paarden staan er erg goed bij, hoog in het stro en voldoende hooi. Eén keer per week werd alles leeggehaald en elke dag werd er redelijk uitgemest. Paarden gaan inderdaad van 9.00 tot 17.00 naar buiten, de weilanden zijn ruim en ruinen en merries staan gescheiden. Er zijn 2 buitenbakken, waarvan de één 2 jaar geleden is neergelegd en erg goed is(Klaas de Bruijn). De binnenbak stelt niet veel voor. Ook mag je gebruik maken van de drafbaan.

Ik ben er weggegaan omdat ik met mijn paard bij een zeer kleine privéstal terecht kon en niet omdat ik het er niet goed vond.


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:28

Hmm.. ok... thnx

KimThirza

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:31

stal lambooy kan je ook nog altijd terecht!

Thirza (Cavalier x Zeoliet) Drachtig van Total US!!!
Een prachtig hengstje!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:34

Idd groene meer heb je t voordeel dat je zo in de vlietlanden zit en je een relaxte weg hebt naar het westerpark. Ook staat ze langer buiten. T is maar net wat jij belangrijker vind..
Waarom ga je weg bij zilverster? Omdat ze daar niet buiten kan? Dan zou ik voor de groene meer kiezen, daar kan ze lang buiten. Over elke stal zijn wel nagatieve verhalen, groene meer staat nog steeds bijna vol, als t echt zo slecht zou zijn dan zou er niemand meer staan..

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:35

even vraagje, dus je paard mag bij wooning in het weeknd niet naar buiten ofzo Scheve mond
Staat er namelijk niet Blond

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-04 18:39

jawel.. alleen je moet het dan zelf doen...Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:16

Ik ken de stallen verre weg van dat niet, maar als ik zo lees wat jij schrijft, zou ik voor de 1e gaan, tenminste, als het uitmesten niet bij 1 keer per week blijft, dat is mijn inziens nl echt te weinig.
Daarbij is het minder ver weg (ik neem aan dat citta een soort scootertje of brommer (of autootje) is) en goedkoper.

Ik vind 300 euro al duur, net als 350 of 370, maar dat zal wel aan de omgeving liggen denk ik.
Naar buiten gaan is denk ik heel belangrijk, en of dat voor je word gedaan is voor jezelf handig maar wel belangrijk, en het uitmesten, of dat voor je word gedaan of zelf moet doen en wat de regels daar voor zijn (jaja, sommige stallen hebben wat dat betreft ook nog regels daarvoor), is ook voor jezelf.
En dat je het in het weekeind zelf moet regelen, daar valt toch nog wel overheen te komen?

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 18:21

Ben je er al uit?

Gamble

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 18:25

Jupz! Ik ben vandaag wezen kijken bij Stal Wooning en het is er echt mooi. Ik wilde er wel alleen maar staan als ze daar in de schuur kon en dat kon en nog bij deur ook...Lachen Is wel goed voor der bronchitus. Ze gaat er vanaf 1 juli heen Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Yaffie en 89 bezoekers