paard stond naast ongeluk op snelweg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

paard stond naast ongeluk op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 17:34

hallo,

ik heb een paar dagen terug ook al een topic geplaatst over dit probleem.

Mijn paard was van de een op de andere dag niet meer verkeersmak. Hij was ineens doodsbang voor naderende auto's ( auto's van achteren is geen enkel probleem). Toen werd mij hier verteld dat hij aan het klieren was en dat hij gewoon aangepakt moest worden.
Flo staat in een land naast de snelweg. Gisteren hoorde ik dat er vijf dagen geleden een onwijs ongeluk is geweest op de snelweg, naast het land! Het probleem van de verkeersmakte is ook precies vijf dagen oud, dus ik denk dat dat ongeluk de oorzaak van het probleem is.

Wat kan ik hieraan doen? want ik heb hem de eerste paar dagen flink aangepakt als hij bang werd van naderende auto's.
Vandaag ga ik proberen of hij achter de pony van mijn zusje aan kan lopen, die pony is voor niets of niemand bang. Maar wat moet ik verder met Flo? Veel gaan wandelen in gebieden met veel auto's?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:36

ga m iig niet langs de auto's slaan met de zweep!
door hem te straffen ga je juist laten merken dat de auto's iets vreemds en engs is
ga aan de hand langs auto's stappen die stationair lopen , en beloon m
of idd wat je zegt met die andere pony mee lopen
maar ga m echt niet slaan om langs de auto's te lopen !

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:37

Als je een echt bang paard hebt, vooral niet slaan of straffen, maar met veel geduld en belonen weer laten wennen aan auto's.
Gewoon rustig opbouwen, eventueel met een ander braaf paard erbij.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:38

Je paardje is kennelijk erg geschrokken van het ongeluk! Dat is echt sneu dat hij dat heeft gezien en nu bang voor autos is! Ik zou veel gaan wandelen in 'auto-gebieden' en ook gewoon gana rijden maar dan met andere paarden erbij die hij vertrouwd, zodat hij ziet dat de auto's niet eng zijn. Hij komt er vast wel weer overheen met wat geduld! Succes ermee!

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 17:43

dank jullie voor de reacties! Tja over dat aanpakken met een zweep, toen het begon dacht ik echt dat het aanstellerietis was, dat hoorde ik ook van iedereen uit mijn omgeving. maar toen ik gister hoorde dat er een ongeluk was geweest ben ik me helemaal kapot geschrokken. Toen wist ik dat er meer aan de hand was. Ik voel me nu ook onwijs banketstaaf dat ik hem zo heb aangepakt, terwijl hij gewoon echt bang was.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:12

Hij heeft er waarschijnlijk een (licht) trauma aan over gehouden, geef hem opnieuw het vertrouwen dat er niets aan de hand is!

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:21

nou ik hoop het. vandaag hebben we een stuk met hem gewandeld, bij auto's en hij reageerde niet eens!
dus ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:26

Gewoon weer rustig opbouwen Lachen.

Hij heeft even een nare ervaring gehad en is waarschijnlijk flink geschrokken . Het zal waarschijnlijk langzaam maar zeker beter gaan Lachen.

Duhelo

Berichten: 28540
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:31

zet een auto in de weide
en laat hem erbij staan
voeer hem enkel in de buurt van de auto
als dat zonder problemen gaat zet je de deuren van de auto open, en doe je hetzelfde
daarna doe je de radio aan in de auto
en daarna leg je de auto in gang, en voer je hem weer erbij
als dat zonder problemen gaat, vraag je of iemand erin wil kruipen, en heel traagjes vooruit en achteruit wil rijden, en laat hem kijken
als die bang wordt leg je meteen de motor af
zolang hij niet bang is beloon je hem
als je nu met hem de straat opgaat kan dat een nare panieksituatie opleveren

soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:42

nou dit hebben we ook vandaag gedaan. hij heeft zijn voer vanuit de auto gegeten. toen mijn moeder de auto starte ging hij er gewoon voor staan grazen...
daarna uit het land, heel lang toeteren enzo. hij liep gewoon met de auto mee. hij vond het in ieder geval niet eng meer. nu kijken hoe dat onder het zadel gaat! morgen gaat ie achter de pony aan, naar de bak.