hoedje en enorme regenbuien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

hoedje en enorme regenbuien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 15:23

morgen heb ik weer wedstrijd, maar t regent hier steeds heel behoorlijk, zo erg zelfs dat ik van t lopen van de achterdeur naar de stal doorweekt was! af en toe een gewoon buitje en af en toe stortregen, zelfs hagel heb ik al gezien

maar morgen wordt het ook ongeveer dit weer, gelukkig liggen de Z ringen op het zand, maar hoe zit dat met mn hoedje?
ik heb een Wegener, en er is door de ruitersportzaak tegen me gezegd dat ze prima tegen een regenbuitje kunnen, als je ze daarna maar ergens te drogen legt, zonder dat er iets tegenaan ligt want dan zie je daar de afdruk van erin, als t opdroogt met iets wat er tegenaan ligt

maar ja een regenbuitje of een stortregenbui, das nogal wat anders, kan een hoedje daar wel tegen?want inprincipe zit er gewoon karton binnenin, en dat wordt zacht als t regent lijkt mij, dalijk krimpt ie of krijgt een vreemde vorm ofzo en dat zou zonde zijn!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:02

Ik heb met mijn hoedje ooit eens in Hattem gestart dat het ook verschrikkelijk regende (lees: soort wolkbreuk Haha!), het hoedje is er toen niet echt van opgeknapt, de haartjes zijn een beetje overeind gaan staan toen.
Nu ziet 'ie er wel weer redelijk uit trouwens, na lang borstelen en inspuiten (ben even de naam kwijt van dat spul...) maar echt heel erg mooi is 'ie niet meer...

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:03

misschien toch voor de zekerheid gewoon met cap starten... zou zonder zijn als je dure hoede naar de mallemoeren gaat

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 16:07

ik neem mn cap idd mee! als t met losrijden regent dan zet ik mn cap op, klaart het op dan is er vast wel iemand die ff naar de auto wil rennen voor mn hoedje Knipoog
zou het idd zonde vinden als ik mn hoedje zou verpesten door zo'n regenbui!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:11

ik kan me nog heel goed herinneren dat ik in almelo op de almeloose ruiterdagen enorm slecht weer had, en ik heb toen ook vrijwel iedere dag in de regen gestart en ik moet zeggen mijn hoedje heeft er absoluut niet onder geleden, hij ziet er nog net zo mooi uit, is trouwens ook een wegener.

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:00

Ik zie ook wel eens Z ruiters met een platic zak over t hoedje heen, losrijden.
die halen ze er dan net voor de proef er af
tsja t ziet er niet echt charmant uit, maar wel effectief

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:07

als het slecht weer is houd ik gewoon mn cap op

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:20

Ik zou gewoon een cap opzetten! Ik heb wel is gehad dat het hard regende en de hele rand van me hoedje volstond, erg leuk als je dan moet groeten! En het hoedje wordt er nooit beter van!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:46

Ik zou denk ik ook voor de cap gaan. Je hebt vaak dan toch je knot op een andere hoogte dan bij een hoedje. Stel dat je na het losrijden besluit om je hoedje op te zetten, moet je nog snel je haar gaan veranderen. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar met mijn piekhaar heb ik daar iig een spiegel voor nodig.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:34

patos schreef:
. En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar met mijn piekhaar heb ik daar iig een spiegel voor nodig.



en 3 uurtjes......... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:39

Er zijn speciale regenhoesjes voor hoge hoeden, met het mennen zie je ze heel veel.
Van Rijs zal ze zeker wel hebben.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:09

Bij mij leeft mijn hoedje ook nog na verschillende regenbuien en is volgens mij ook niet veranderd van vorm ofzo....Ik weet wel dat het zo leuk van die rand afstroomt Haha! haha wordt je ook nat van maarja dat ben je dan toch al Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:21

Ik heb ook een Wegener. Die kan best tegen een buitje, al is de mijne in 10 jaar tijd wel van een ovaal model naar een rond model gegaan Knipoog Haha!
Met als resultaat van die prachtige rode strepen op je voorhoofd als je 'm af doet Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:26

de verkoper in de winkel zei idd ook dat ze er wel tegenkunnen, maar ja hij is nog splinternieuw en ziet er nog piekfijn uit, zou t zonde vinden als ie dus van vorm veranderd of minde rmooi wordt door de regen

ach ja t is nu alweer heel de tijd droog dus wie weet is t morgen ook wel droog! van 10.45-11.45 als t ff kan Haha!