dringent een tip nodig want dit gebeurt vaak!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

dringent een tip nodig want dit gebeurt vaak!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:07

sennerin druft soms haar achterwerk te draaien en haar beentjes opheffen.
en als ik naar haar ga, doet ze soms lief maar als ik te dicht bij haar sta draait ze zich snel om en draai ik met haar mee en snel maken dat ik uit de stal ben.
heeft iemand hier een tip voor??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:11

Als het bij dreigen blijft en ze niet gaat trappen zou ik een schreeuw geven en heel kwaad op haar aflopen. Desnoods met een zweep meteen een flinke tik op haar kont geven (wel meteen doen, niet na een paar minuten want dan weet ze niet meer waarom ze is bestraft) . Zorg er wel voor dat je uit de buurt van haar benen blijft. Weglopen is in deze situatie niet slim. Ik denk dat je paard niet gaat trappen als ze het alleen maar soms doet. En dat opheffen van de achterbeentjes, is dat soms op rust staan?

Er zijn ook paarden die echt gaan trappen, in dat geval zou ik idd maken dat ik de stal uitkwam.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:12

Als een mens een ander mens bedreigd krijgt deze met justitie te maken, waarom het wel van een paard accepteren, nooit goedvinden!

Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:14

zij durft trappen, heb al een trap gekregen toen ik haar stond de borstelen en liep ineens niet achter haar!!
wat ook een probleem is, ze heeft vroeger NOOIT naast een ander paard gestaan, daar zat een grote ruimte tussen. nu staan ze korter op elkaar en kunnen ze elkaar makkelijk bijten.
sennerin heeft erg veel(kleine) wondjes op haar hoofd.

Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:15

en over die tik op der kont, dan kan ik helemaal niet meer bij haar in de stal!!
kan der alleen maar bij met een koekje(niet dat ik het geef, vroeger eens gedaan 1X, nooit meer)
heb eens gehad, haar een tik gegeven en weggegaan, ik kon er toen een volledige maand nietmeer bij in de stal.
nu moet ik er een half uur bij blijven tot ze vanzelf komt of dat komt niet goed

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:49

Zoals je het nu opschrijft, poets je in de stal, knuffel je in de stal enz.
Ik denk dat jouw paardje jou niet graag in zijn huisje heeft omdat jullie geen vriendjes zijn.

Punt 1 ga veel meer met je paardje uit de stal en neem lang de tijd om hem te leren kennen en hij jouw. Poets lekker in het zonnetje, of ga wandelen of weet ik veel wat, wat met ontspanning te maken heeft.

Punt 2, ga nooit opzij voor een paard dat zulke dreigementen maakt.
Hij merkt dat hij jou weg kan jagen en zal dat ook blijven herhalen.
Nee is nee. Klaar.

Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 13:41

ik poets ze in de stal in de winter, als ik die klop gekregen heb was het winter.
ik neem haar na elke rit mee naar de weide soms blijf ik bij haar, soms laat ik haar los(wat ik doe als ik veel tijd heb)
ik heb de laatste 2 maanden 4 a 5 wandelingen gemaakt.
nu blijf ik staan in de stal(soms, als ik zie als ze niet te vies loopt) dan staat ze te kijken naar mij en hup ze draait zich terug om.
ze kan lief zijn hoor maar de grote ramp is: de 2 paarden naast haar!
dat merk ik ook, als ze alleen stond, was ze echt lief.
nu bijt ze alsmaar en haar oren steeds in de nek en bokken, de stal rond.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:43

staat ze los in de stal? dan zou ik haar goed kort vastzetten zodat ze niet meer kan draaien, en een zweepje meenemen, want je moet eht echt niet toestaan dat ze dreigt om te trappen!
maar eigenlijk kan je haar het beste buiten de stal poetsen etc, sommige paarden hebben er een hekel aan als je in hun stal komt, ik heb er ook zo 1 en die poets ik dus altijd buiten zn stal, of ik zet hem kort vast in zn stal.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:09

sennerin schreef:
kan der alleen maar bij met een koekje(niet dat ik het geef, vroeger eens gedaan 1X, nooit meer)

hmm nou begrijp ik wel waarom ze je niet aardig vindt, als je haar lokt met koekjes en als ze zich dan laat vangen het niet eens geeft...

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:19

lijkt me niute leuk zo'n paardje

Lynn_Noname

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 19:36

ze is wel lief, soms. het is gewoon een paardje met karakter.
Citaat:
als je haar lokt met koekjes en als ze zich dan laat vangen het niet eens geeft...

dit doe ik alleen als ik wegga, niet om haar te vangen, dat hebben ze maar al te snel door als je dit doet

haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:47

Het kan inderdaad best zijn dat je paardje de dreiging niet eens naar jouw richt, maar naar haar buren!
Je vertelde zelf al, dat als ze alleen is, ze superlief is.
Ik heb ook een keer m,n paard een optater verkocht, omdat ik
dacht dat zij me aanviel in haar box. Boos!
Achteraf kwam ik erachter, dat zij haar nieuwe buur niet zo fijn
vond en ik daar toevallig net tussenstond. Oeps! foutje. Bloos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 11:52

@ Haasier: Niks " oeps foutje". Ze moeten donders goed doorhebben waar jij staat, en niet ineens blind op de buurman afstormen. Als ze vergeet dat jij bij haar staat, heb je niet genoeg respect van haar, ben jij niet dominant genoeg.


Sennerin, lijkt me inderdaad een paard met character. Maar ik denk niet dat het alleen een agressie tegenover die andere paarden is. Ik denk ook dat ze jouw niet echt serieus neemt.

haasier

Berichten: 77
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:27

Cassidy schreef:
@ Haasier: Niks " oeps foutje". Ze moeten donders goed doorhebben waar jij staat, en niet ineens blind op de buurman afstormen. Als ze vergeet dat jij bij haar staat, heb je niet genoeg respect van haar, ben jij niet dominant genoeg.


Sennerin, lijkt me inderdaad een paard met character. Maar ik denk niet dat het alleen een agressie tegenover die andere paarden is. Ik denk ook dat ze jouw niet echt serieus neemt.

Oke, het was niet ECHT een foutje, want ze was na die optater wel
voorzichtig met mij in de box! Haha!
Maar ik bedoelde eigenlijk met foutje, dat ik het insident beoordeelde
naar mij persoonlijk en dat was gelukkig niet zo.
En natuurlijk moet ze zich gedragen met mij in de buurt, anders krijgt ze er nog één. Pling

beerbun

Berichten: 317
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 16:46

probeer haar te laten wenne

esprit1989
Berichten: 12
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:24

je moet er x slaan dat ze dat niet meer doet want dit is niet normaal en als jij het niet durft moet je het ff aan iemand anders vraguh... ik wweet dat het niet leuk is om je pony te slaan maar het kan ook een x goed misgaan.. ik heb het zelf namelijk ook al eens meegemaakt.. en dta was ook niet zo fijn maar ik zeg het je het helpt echt hoor.. dus gewoon een x goed met de zweep slaan dan doen ze het mestal niet meer weer...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:28

gijsenkim schreef:
Als een mens een ander mens bedreigd krijgt deze met justitie te maken, waarom het wel van een paard accepteren, nooit goedvinden!


Precies, een rotschop terug geven of een zweep bij de hand houden en even laten weten wie de baas is. Een paard kun je niet aangeven bij de politie, dan zelf laten merken dat dat niet hoort. Paarden onder elkaar lossen het zo ook op.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:32

gijsenkim schreef:
Als een mens een ander mens bedreigd krijgt deze met justitie te maken, waarom het wel van een paard accepteren, nooit goedvinden!


precies!
Een ander paard (van zelfde rangorde) zou het immers ook niet pikken