Aantal wedstrijdruiters loopt terug?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Aantal wedstrijdruiters loopt terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 10:06

Ik kan er zelf niet zo veel van merken, ik ben er even uit geweest qua wedstrijden. Maar ik hoorde dat voor de aankomende selecties in bv Utrecht het aantal dressuurruiters met bijna de helft is teruggelopen.
En bij de ponyruiters was het aantal aanmeldingen gedaald met nog veel meer.

Waarom zou dit zijn?

Economische malaise, hoge inschrijfgelden of vind men wedstrijden gewoon minder leuk?

Ik ben een gelukkeling.

Loesje


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:35

Bij ons concours in mei hadden we volle ringen. 50 combinaties in de B, 50 combinaties in de L1, 30 in de L2, 30 in de M1, 25 in de M2 en in de Z1 en Z2 ook nog zo'n vijftien combi's.
We hebben toch flink wat ruiters moeten teleurstellen omdat ze er niet meer bij konden.

Voor mij persoonlijk zou de reden van minder starten toch de hoogte van het inschrijfgeld kunnen zijn.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:41

Ja klopt. Voor veel mensen is het te duur geworden. Niet alleen bijv. het inschrijfgeld, maar ook alles eromheen. Soort gevolg van de economische crisis zegmaar.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 10:44

idd het viel mij ook al op.
zaterdag is er ook een selectie en daar doen er maar 27 mee in de L@ vondt dat wel een beetje weinig.
ik denk dat het gewoon te duur wordt.

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

Linda86

Berichten: 532
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Altforst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 12:44

Klopt, het is ook hartstikke duur. Ik ging met mijn paard naar een groot concours toe. Was ik 20 Euro kwijt voor 2 proefjes Bloos! . Dat is toch niet meer normaal?!?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-04 12:52

Kitty schreef:
Bij ons concours in mei hadden we volle ringen. 50 combinaties in de B, 50 combinaties in de L1, 30 in de L2, 30 in de M1, 25 in de M2 en in de Z1 en Z2 ook nog zo'n vijftien combi's.
We hebben toch flink wat ruiters moeten teleurstellen omdat ze er niet meer bij konden.

Voor mij persoonlijk zou de reden van minder starten toch de hoogte van het inschrijfgeld kunnen zijn.


bij ons zijn ook de mooie, grote concoursen nog wel populair, maar dacht dat andere concoursen ook iets terugliepen.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:23

De regio Utrecht is giga onduidelijk kwa wedstrijden...

...Dreaming with my eye's wide open...

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:27

als jij leuk met je pony op concoursen wilt verschijnen moet je wel zo donders goed rijden, want de meesten komen met een vrachtwagen vol toppaarden en 1 persoon start met al die paarden. dus vaak is de 1ste, 2de en 3de prijs voor die persoon, jij komt er gewoon bijna niet meer tussen met je pony...............

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:57

Ik heb de startlijst van onze regiokampioenschappen ook al gezien en het was het eerste wat me opviel.
Er zijn in verhouding tot verleden jaar echt veel minder deelnemers.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:23

ik vind de prijzen ook erg hoor... 9 euro per proef is normaal... Het dubbele van een paar jaar geleden. Tel daar trailer(huur), benzine, startkaart en coupons bij op en je zit echt op een heel bedrag!

Wat ook opvalt is heel veel mensen in de B, en dan veel minder in de hogere klassen. Neem aan dat dat een andere reden heeft Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:26

Dan had ik dus TOCH gelijk in mijn topic: [WD] brief in bit over KNHS

Zal dank zij het KNHS de wedstrijdsport bij paarden dan toch alleen voor de rijken worden? dan komen de tijden van weleer weer terug....
Dat is in dit geval niet zo positief.

De hond is de betere mens

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:40

Het is idd niet meer te betalen.

[o]

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:44

Ik weet het niet, rijd nog niet zolang wedstrijden.
Maar ik vind de prijzen ook onwijs hoog. Nu rijd ik (gelukkig) nog pony's. Maar eerst was het 5 euro per proef, toen 6 en nu soms nog hoger (wel onder de 7 euro). Eerst was het hier zo'n 5 gulden...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 12:51

Ikdenk dat het inderdaad te duur is geworden. Voor de ponyclub betaal je al meer dan 100 euro per jaar. En dan nog coupons, startkaart enz.


jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:08

ja echt duur! maar ik vind het hier in flevoland/gelderland nog wel mee vallen.. helemaal met springen.. dan kom ik echt heel vaak dezelfde maar ook heel veel nieuwe mensen tegen.
en ik denk ook (is al eerder gezegd) dat het op populaire concouren druk zal blijven en dat de kleintjes echt door de mand vallen... om het zo maar te noemen (ik ga iig niet terug naar terreinen die ik vreselijk vond) misschien dat het daar ook mee te maken heeft... vandaag ook.. moest ik tegen 4 anderen.. das toch niet leuk meer?

de aller gekste liefste stoerste mafste pony bij me weg... mis je zooo!
het mooist geweldigste imponerende paard in nu in mijn bezit!
=> zie profiel! <= (ben mee bezig...)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:32

Ik vind het op de normale wedstrijden eigenlijk nog wel mee vallen hier in de omgeving.
Maar wellicht zijn er nu ook meer mensen die zoiets hebben van dat ze zorgen dat ze hun winstpunten hebben eventueel nog even thuis verder trainen en dan de overgang maken naar een volgende klasse. En dat ze de selectiewestrijden en kampioenschappen overlaten aan de mensen die toch altijd al de eerste plaatsen bezetten.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 14:36

Omgeving Apeldoorn waar ik veel start valt eht erg mee. er zijn nog steeds dikke wachtlijsten en ik ga zo eind augustus vaak al de binnenwedstrijden t/m februarie in schrijven omdat je in bv oktober al niet meer voor november/december kunt in schrijven en bij sommige verenigingen al niet meer voor januarie.
Ik wilde half mei nog wat wedstrijden inschrijven en de eerste die plek had was begin juli de rest stond vol...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:25

hier komen er steeds meer bij! laatst 2 volle M2 ringen, 24 in de Z1 en 25 in de Z2 Bloos! kan je nagaan hoe vl het in de B en L was!

onze ponyclub krijgt dit jaar ook weer steeds meer ruitertjes erbij, en ook de ponywedstrijden zitten vrij vol, dus ik merk er nix van dat er minder wedstrijdruiters zouden zijn.

al kan ik me wel voorstellen dat met de huidige prijzen van de KNHS er minder wedstrijdruiters zouden zijn Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 15:27

Hoffieeeh schreef:
Ik weet het niet, rijd nog niet zolang wedstrijden.
Maar ik vind de prijzen ook onwijs hoog. Nu rijd ik (gelukkig) nog pony's. Maar eerst was het 5 euro per proef, toen 6 en nu soms nog hoger (wel onder de 7 euro). Eerst was het hier zo'n 5 gulden...


12-14 euro voor een Z proef is hier niet eens meer een uitzondering! start dan maar eens 2 proeven op 1 dag Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

jipkip

Berichten: 803
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 16:05

haaaaaaaaaaaaallelujaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! 12-14 euro per proef... pffffff poeh poeh

de aller gekste liefste stoerste mafste pony bij me weg... mis je zooo!
het mooist geweldigste imponerende paard in nu in mijn bezit!
=> zie profiel! <= (ben mee bezig...)

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:10

Meer dressuurruiters, minder springruiters, althans minder springwedstrijden. De B en L springen halen vaak de 50 ruiters nog wel, maar het aantal wedstrijden loopt terug.
De kosten zijn wel gestegen de afgelopen jaren.
Startkaart, coupons, inschrijfgeld, brandstof, hoefsmid voor ijzers, alles is duurder geworden.
Laatst bijgewerkt door germie op 19-06-04 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 17:13

Tja, je kunt je geld maar eenmaal uitgeven, en je moet prioriteiten stellen. Ook de startgelden zijn behoorlijk hoger geworden vergeleken met de bedragen die je voor de invoer van de Euro neer moest tellen. Als je ergens op moet beknibbelen zijn dat toch als eerste de wedstrijden.
En 9 Euro voor een proef veel? Bij de western is het 20 Euro...

Je suis Charlie.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:22

Ik vind het allemaal wel meevallen. Volgende week is er bij ons concours in Zuidwolde, hebben ze 4 ringen B ruiters = 100 ruiters! 2 ringen L1 en een dikke ring L2 Ook de M en Z zijn volle ringen. at ik hier nu betaal voor een wedstrijd?? 6-8 euro vind ik ook nog wel meevallen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers